انواع کاشت دندان(ایمپلنت)

انواع کاشت دندان چیست؟ چرا از آنها استفاده می شود؟

از نظر تاریخی ، دو نوع مختلف کاشت دندان وجود دارد: (1) اندوست و (2) فرعی. اندوستئال به ایمپلنت گفته می شود که "در استخوان" است و subperiosteal به کاشتی اطلاق می شود که در بالای استخوان فک زیر بافت لثه باشد. به دلیل نتایج ضعیف در طولانی مدت در مقایسه با ایمپلنت های دندانی اندوست ، ایمپلنت های زیر پوستی امروزه دیگر استفاده نمی شوند.
در حالی که عملکرد اصلی کاشت دندان برای تعویض دندان ها است ، مناطقی وجود دارد که ایمپلنت ها می توانند در سایر روشهای دندانپزشکی کمک کنند. با توجه به ثبات آنها می توان از ایمپلنت های دندانی برای حمایت از یک پروتز قابل جابجایی و ایجاد ایمنی و راحت تر استفاده کرد. علاوه بر این ، برای روش های ارتودنسی ، مینی ایمپلنت های دندانی می توانند به عنوان دستگاه لنگر موقت (TAD) عمل کنند تا به حرکت دندان ها به یک موقعیت دلخواه کمک کند. این مینی ایمپلنت ها در هنگام کمک به لنگرگاه برای حرکت دندان ها ، کوچک هستند و به طور موقت بر روی استخوان ثابت می شوند. آنها پس از انجام عملکردشان حذف می شوند.
برای بیمارانی که به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه قوس فوقانی و یا پایین قوسی تمام دندان های خود را از دست داده اند ، گزینه ای برای ارائه پروتز بسیار پایدار و راحت با استفاده از حداقل تعداد کاشت وجود دارد. نمونه بارز این روش "All-On-4" است که توسط سازنده ایمپلنت نوبل Biocare نامگذاری شده است. این روش از این ایده بدست می آید که می توان از چهار ایمپلنت برای جایگزینی کلیه دندان ها در یک قوس منفرد (بالا یا پایین) استفاده کرد. ایمپلنت ها از لحاظ استراتژیک در مناطقی از استخوان قوی خوب قرار می گیرند و پروتز پروتز نازک به جای آن پیچیده می شود. تکنیک All-On-4 تعویض دندان را فراهم می کند که پایدار است (قابل جابجایی نیست) و در مقایسه با روش قدیمی دندانپزشکی کامل (قابل جابجایی) کاملاً طبیعی مانند دندان طبیعی است. بدون شک ، دندانپزشکی ایمپلنت امکان انتخاب گزینه های درمانی بیشتر را برای جایگزینی دندان های مفقود یک و چند با ثبات طولانی مدت فراهم کرده است و به بهبود آن کمک می کند.
منبع مقاله:https://www.medicinenet.com/dental_implants/article.htm#why_would_you_need_a_dental_implant

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد