مزایای روکش لمینت سرامیکی

مزایای روکش لمینت سرامیکی

اگرچه لمینت دندان و کامپوزیت هر دو با پنهان کردن نقایص دندان می توانند لبخند شما را بهبود ببخشند ، اما در روش و نحوه تأثیر آن بر وضعیت دندان اصلی تفاوت دارند. مزایای زیادی برای بدست آوردن روکش ها وجود دارد. آنها فقط با چند سفر به دندانپزشک می توانند ظاهر شما را تغییر دهند. ونیر ها بسیار محبوب هستند زیرا این روند سریع می تواند انجام شود.

شما نمی توانید تفاوت بین یک دندان واقعی و لمینت را بگویید زیرا آنها به صورت جداگانه برای هر فرد ساخته شده اند.

    روکش لمینت احساس طبیعی می کنند ، بنابراین این نمی تواند در خوردن ، نوشیدن یا گفتار شما تأثیر بگذارد.

    بیشتر دندانهای طبیعی شما دست نخورده باقی می مانند. فقط مقدار کمی از مینای دندان تان تراشیده می شود.

    آنها می توانند هر دندان را سفید کنند.

بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

    لمینت می توانند چندین دهه با مراقبت مناسب دوام بیاورند.

    لمینت سرامیکی بهتر است در برابر لکه های قهوه ، چای ، نیکوتین و سایر غذاهایی که به طور طبیعی یک لکه دندان طبیعی را لکه دار می کنند ، مقاومت کند.

    بافت لثه لمینت را بهتر از سایر مواد تحمل می کند.

    لمینت نور را به همان روشی که دندانهای طبیعی انجام می دهند ، منعکس می کند.

    آنها نسبت به سایر روشهای آرایشی مانند تاج تهاجمی کمتری دارند.

    لبخند زدن می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد و این تأثیر مستقیم بر سلامت جسمی شما دارد.

معایب لمینت

اگرچه برخی از نقاط ضعف برای بدست آوردن روکش ها وجود دارد ، بسیاری از مردم معتقدند که این مزایا از ضررها فراتر می رود. خطرات برای هر روش دندانپزشکی وجود دارد ، بنابراین مهم است که هم خوب و هم بد را در نظر بگیرید.

· این روش به دلیل برداشتن مینای طبیعی شما برگشت پذیر نیست. یکی از انواع لمینت دندان، کامپوزیت دندان می‌باشد. کامپوزیت های دندان که از جنس پلیمر هستند، در اغلب موارد نیازی به تراشیدن دندان‌ها را موجب نمیشوند و این تفاوت بارز با لمینت دندان است. با تراشیدن دندان‌ها ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود

· ممکن است چند روز اول حساسیت به دما را تجربه کنید.

· روکش ها شکننده هستند بنابراین باید مراقب باشید که وسایل سخت را نخورید.

· قیمت روکش لمینت  تقریبا دو برابر روکش کامپوزیت میباشد و بیشتر برنامه های بیمه این روش را پوشش نمی دهند زیرا زیبایی آن است.

بگذارید لبخندی به شما ببخشیم که بتوانید به آن افتخار کنید. یک مطالعه نشان می دهد که افرادی که بیشتر لبخند می زنند ، متفاوت رفتار می شوند. این مطالعه نشان می دهد که دیگران بیشتر به سمت یک فرد خوشحال تر جلب می شوند. در حالی که کامپوزیت ها نیمی از قیمت لمینت دندان را دارند ، اما ماندگاری کامپوزیت دندان حتی نیمی از طول عمر لمینت دندان نیز نمی باشد. بنابراین ارزش کدام یک برای شما بهتر است؟ بیشتر دندانپزشکان قبول دارند که لمینت سرامیکی، طبیعی ترین و زیباترین دندان را ارائه می دهد. پرسلن از کیفیت شفافی برخوردار است که کاملاً شبیه مینای دندان است.

https://www.summerbrookdental.com/blog/power-to-the-porcelain-the-top-benefits-of-porcelain-veneers/

 

روکش کامپوزیت ونیر چیست؟

روکش چیست؟

ونیرها قطعات نازک از پرسلن یا کامپوزیت به شکل خاص هستند که برای بهبود شکل ، موقعیت ، رنگ و خطوط دندانهای جلویی استفاده می شوند و در نتیجه لبخند کلی را بهبود می بخشند.

کامپوزیت در اصل یک ماده رزین تقویت شده است. از آنجا که تحقیقات دندانپزشکی طی یک سال منفجر شده است ، به یک ماده بسیار قوی تر و زیباشناختی نسبت به گذشته تبدیل شده است. این ماده به طور مستقیم روی دندان استفاده می شود ، بنابراین هیچ هزینه آزمایشگاهی درگیر نمی شود (از این رو هزینه کمتری. این فقط مربوط به روکش کامپوزیت مستقیم است.

 

روکش دندان را می توان در موارد زیر در نظر گرفت:

  •     فاصله بین دندان ها را ببندید

  •     دندان های شکسته ، تراشیده و فرسوده را تقویت کنید

  •     رنگ دندانهای لکه دار یا رنگی را تغییر دهید

  •     تراز جزئی صحیح دندانهای جلویی

2 نوع روکش ، روکش کامپوزیتی و روکش لمینت وجود دارد.

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت دندان از رزین ساخته شده از پلاستیک هستند که روی سطوح جلویی دندان ها اعمال می شوند. کامپوزیت دنداندر یک بازدید ساخته شده و به دندان پیوند می خورند و نیازی به کار ارسال شده به آزمایشگاه دندانپزشکی ندارند. کامپوزیت ونیر قوی و بادوام هستند و گزینه ای بسیار مؤثر برای تغییر شکل دندانها ، ترمیم شکستگی ها یا بستن شکاف ها بین دندان ها هستند. رنگ کامپوزیت ونیربا دندانهای شما مطابقت دارد.

مزایای کامپوزیت دندان عبارتند از:

  •     مقرون به صرفه تر است

  •     عدم آماده سازی دندان به دلیل اتصال مواد به دندان لازم است.

  •     روش ساده ای که می تواند در یک بازدید انجام شود.

مضرات کامپوزیت دندان:

  •     در برابر تراشه مقاومت کمتری دارد.

  •     مواد متخلخل که لکه های بیشتری را در خود جای می دهد و باعث تغییر رنگ آنها می شود و نیاز به تعویض دارد.

  •     درخشش خود را از دست داده و نیاز به مرتب جلا دادن دارید.

https://thedentalgallery.com.au/veneers-and-crowns/

طول عمر لمینت و کامپوزیت


ونیرها به افرادی که دندانهای لکه دار ، نادرست ، کج یا تراشیده دارند اجازه می دهند تا به یک لبخند زیبایی شناسی خوشایند برسند. یکی از اولین مواردی که افرادی که مشغول انداختن روکش هستند می دانند ماندگاری آنها تا چه مدت است. جواب این سوال بستگی به نوع روکشهای مورد استفاده دارد.

در زیر دو نوع اصلی روکش موجود است -

لمینت سرامیکی

 

لمینت سرامیکی، همانطور که از نام آن پیداست ، از پرسلن ساخته شده اند و باید بطور ویژه برای هر بیمار ساخته شود. بیمار ابتدا دندانهای خود را معاینه می کند و سپس دندانپزشک این اطلاعات را به سرامیک ، که روکش ها را تشکیل می دهد ، ارسال می کند. این روند معمولاً حدود 2 هفته طول می کشد.

قبل از استفاده ، معمولاً مقادیر خوبی در مورد روکشهای چینی مورد نیاز است. دندانهای بیمار باید به گونه ای باشد که روکش ها به درستی درج شوند.

با مراقبت مناسب و بهداشت مناسب دندانها ، روکش پرسلن می تواند 10-15 سال بماند ، و این یک راه حل طولانی مدت برای افراد دارای دندان های آسیب دیده ، لکه دار یا نادرست است.

کامپوزیت ونیر

بر خلاف لمینت سرامیکی ، روکشهای کامپوزیت نیازی به ساخت ویژه برای هر بیمار ندارند و معمولاً در یک ویزیت واحد اعمال می شوند. روکشهای کامپوزیت از جنس لمینت سرامیکی مقاوم در برابر لکه نیستند ، زیرا از مواد کامپوزیتی رزین کاملاً متخلخل ساخته شده اند

روکشهای کامپوزیت به طور معمول 2-5 سال دوام می آورند. بسته به بیمار متفاوت است و برای افزایش عمر آنها ، مسواک زدن منظم و جلوگیری از غذای خیلی سخت توصیه می شود.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

اگر به این فکر می کنید که کدام روکش برای شما مناسب است ، این به چند عامل بستگی دارد. این شامل -

·         بودجه شما - لمینت سرامیکی بسیار گران تر از روکش های کامپوزیت است. این به دلیل کار آماده سازی اضافی و این واقعیت است که آنها باید به طور ویژه ساخته شوند

·         نیازهای شما - اگر به دنبال دندانهای سفید روشن و مقاوم در برابر رنگ آمیزی هستید ، لمینت سرامیکی بهترین گزینه هستند. اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید روکش ها را در یک بازدید انجام دهید ، احتمالاً روکش های کامپوزیت انتخاب بهتری است.

https://www.sarasotasmiledesign.com/veneers-how-long-do-they-last/

مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان تعداد زیادی از مزایای استفاده از پروتزهای سنتی را نشان می دهد ، یا این که شکافی را در اختیار شما قرار می دهد که دندان طبیعی شما یا دندان های قبلی استفاده می شود. آنها می توانند از سلامتی دندان شما ، سلامتی عمومی و احساس بهزیستی شما بهره مند شوند ، و همچنین به شما اطمینان دهند که لبخند بزنید ، بنابراین ، اگر در یورک زندگی می کنید و در عمل در یورک ما به دنبال درمان ایمپلنت دندان هستید ، لطفاً به مرور مفید ما در مورد آنچه که در عمل ایمپلنت دندان انجام می شود نگاه کنید.

این دستورالعمل ها برای بیمارانی است که ایمپلنت های دندانی در آن قرار داده شده و ترمیم شده اند که جایگزین های یکبار یا چند دندان غیر قابل جابجایی هستند.

هر غذایی را بخورید اما با احتیاط

کاشت دندان بسیار قوی است و تا زمانی که هیچ کاری شدید از قبیل باز کردن بسته با دندان یا ترک استخوان انجام ندهید ، می توانید غذاهای روزمره را بخورید. شما هزینه زیادی را برای کاشت دندان خود صرف کرده اید ، بنابراین از آنها مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت ، روکش لمینت ، انواع ایمپلنت دندان ،

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت دندان از فلز ساخته شده است و فلز گرمای بیشتری را نسبت به بافت نرم انسان حفظ می کند. اگر مایعات بسیار گرم بنوشید ، ممکن است دندان ایمپلنت از مایع گرم شده و به اندازه کافی داغ بماند تا یک لایه نازک از سلولهای اطراف ایمپلنت سوزانده شود. آسیب مکرر به این سلول ها ممکن است باعث از بین رفتن ایمپلنت شود.

اطلاعات مراقبت از کاشت دندان

تاج روی کاشت دندان شما با چینی پوشانده شده است. مانند شیشه با گرما گسترش می یابد و با سرما منعقد می شود. بنابراین اگر چیزی بسیار سرد بنوشید و بعد از آن چیزی بسیار گرم بنوشید ، ممکن است پرسلن شکسته شود و از تاج خود شکافی داشته باشید. این مورد برای هر تاج پرسلان نه تنها روی کاشت های دندانی مشابه است. دندانهای شما نیز ممکن است نتایج مشابه داشته باشد. اگرچه مینای دندانها با روشی کمی متفاوت عمل می کنند ، اما می توانند شکستگی یا شکستگی میکرو ایجاد کنند و متعاقباً حساس شوند. بنابراین اگر تازه بستنی داشتید چند دقیقه صبر کنید تا آن سوپ داغ را بخورید یا ممکن است قسمتی از دندان خود را در سوپ خود پیدا کنید.

ابتدا باید قسمت هایی از مجموعه دندان ایمپلنت را درک کنید. تاج وجود دارد (1) این همان چیزی است که در دهان می بینید و وقتی به دندان فکر می کنید به آن فکر کنید. سپس پیچ داخلی (2) وجود دارد این پیچ کوچک است که از طریق پست (3) و به داخل کاشت پیچ می شود (4). بنابراین پست به داخل کاشت می رود ، پیچ به داخل پست می رود و پست را برای کاشت ایمن می کند. اکنون تاج چیزی برای پیوستن دارد.

قیمت ایمپلنت دندان

هزینه درمان انواع ایمپنت دندان بر اساس چندین عامل متفاوت خواهد بود ، از جمله:

  • سلامت فعلی استخوان فک
  •  پیچیدگی ترمیم سفارشی شما (تاج ، پل یا دندان مصنوعی)
  • چند کاشت مورد نیاز است

نوع مواد ترمیم
    پوشش بیمه: بیشتر درمان های دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

آناتومی یک کاشت دندان

هنگامی که از یک مسواک ارتعاشی استفاده می شود ، لرزش هایی ایجاد می شود که پیچ داخلی را شل می کند. فقط لازم است کمی تاج را شل کنید تا "تبدیل" شود. اکنون این یک وضعیت بسیار دشوار است. ما نمی توانیم پیچ را محکم کنیم زیرا تاج در بالای پست سیم پیچ می شود. ما همچنین نمی توان پیچ را بیشتر شل کرد زیرا پیچ بدون چرخاندن دندان نمی تواند دیگر شل شود. جدا کردن تمام قطعات به منظور محکم کردن پیچ بسیار دشوار است و بسیاری از مواقع نیاز به تعویض تاج با هزینه قابل توجهی دارد.ابتدا باید بدانید که کاشت دندان دندان نیست. لثه ها با رباط بسیار قوی ای که دارای اعصاب است به دندان ها متصل می شوند. به این دوره لیگامان پریودنتال گفته می شود. بنابراین وقتی نخ دندان می زنید خوب است نخ را به جیب فشار دهید. رباط شما را از صدمه زدن به ناحیه متوقف می کند و اعصاب باعث ایجاد درد می شوند تا شما را از آسیب نجات دهد.

طول عمر ایمپلنت دندان
آیا ایمپلنت های دندانی دائمی هستند؟
احتمالاً شنیده اید طول عمر یک ایمپلنت دندان 25 سال یا بیشتر است ، البته این درست است ، تا زمانی که از آنها مراقبت صحیح کنید. اینکه ایمپلنت دندان برای همیشه ماندگار شود ، تحت تأثیر عوامل مختلفی چون:
مانند نخ دندان و مسواک زدن روزانه ، هر شش ماه یک دندانپزشک را ببینید.
از جویدن یا گاز گرفتن چیزهای بسیار سخت مانند نوک قلم یا مداد و جلوگیری از باز کردن چیزهایی با دندان خودداری کنید.

مراقبت از کاشت دندان

با این حال ، پیوندها رباط پریودنتال متصل به کاشت ندارند. آنها آنچه را می نامند یک مهر و موم لانه گزافی است. این مهر و موم ضعیف است و به خوبی با اعصاب تهیه نمی شود. بنابراین به راحتی شکسته می شود و در صورت شکستن آن ضرری ندارد. نخ دندان تهاجمی این مهر و موم را قطع می کند که به باکتری اجازه ورود به جیب و دسترسی به استخوان را می دهد. این به نوبه خود باعث ایجاد آسیب استخوان در اطراف ایمپلنت می شود و می تواند منجر به از بین رفتن ایمپلنت شود.

مراقبت در منزل از کاشت دندان

الف) لثه متصل به کاشت را نشان می دهد (مهر و موم ایمپلنت). b) نخ دندان محتاط را بدون آسیب نشان می دهد. ج) نخ دندان را خیلی جدی نشان می دهد و مهر را قطع می کند. د) اکنون دریچه ای برای دسترسی باکتری ها به استخوان وجود دارد. ه) باکتری ها باعث آسیب استخوان می شوند. ریزش استخوان در اطراف کاشت ایجاد می شود که منجر به سایر مشکلات می شود که شامل از بین رفتن ایمپلنت است.درصورت رعایت عوارض ایمپلنت دندان وجود ندارد.

اگر احساس می کنید می توانید بدون وارد شدن به جیب بیش از 1-2 میلی متر (مانند شکل b) به اطراف جیب های نخی بپردازید (مانند شکل (b)) پیش بروید اما اگر فکر نمی کنید صبر یا مهارت دستی دارید این کار را انجام دهید بهتر است به هیچ وجه نخواب نخورید تا خسارت وارد کنید.

همین مفهوم را باید هنگام استفاده از ابزارهای دیگر برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت های دندانی مانند پروکسی یا قلم مو Sulka به خاطر بسپارید. این برس کوچک در اطراف دندان عالی هستند. اما اگر بین کاشت یا دندانهای دیگر فضای زیادی وجود ندارد ، می توان با استفاده جدی از قلم مو پروکسی یا سولکا ، اتصال دلپذیر را مجدداً آسیب دید.

http://www.1888implant.com/dental-implants-care.html

آیا کامپوزیت برای شما مناسب است؟

آیا کامپوزیت برای شما مناسب است؟

روکش های کامپوزیت می توانند طیف وسیعی از نقایص زیبایی شناسی را پنهان کنند. آنها می توانند یک راه حل عالی برای کسانی که مایل به پرداختن هستند باشند:

·         لکه های ذاتی ، که به طور معمول به محصولات سفید کننده پاسخ نمی دهند

·         شکاف های کوچک بین دندان ها

·         اندکی کج یا همپوشانی دندان

·         دندانهای شکسته نامنظم

·         ترک های کوچک یا تراشه

ما بیشتر برای اهداف زیبایی شناسی از روکش های کامپوزیت استفاده می کنیم. در برخی موارد ، با این حال ، این درمان همچنین می تواند دندان های شما را تقویت کرده و از آسیب های اضافی جلوگیری کند.

قبل از قرار دادن روکش کامپوزیت ، دکتر سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی می کنند. قبل از توصیه این روش ، دندانپزشک شما هرگونه بیماری پوسیدگی یا لثه را درمان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ، خطرات ایمپلنت دندان ، عوارض ایمپلنت دندان ،

معایب و مزایای کامپوزیت

به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

از آنجا که دندانپزشک زیبایی ساختار دندان شما را دست نخورده باقی می گذارد ، ونیرهای کامپوزیتی عملاً خطری ندارند. توجه به این نکته ضروری است که در نهایت کامپوزیت نیاز به تعویض دارد. با این حال روکش لمینت طول عمر بالاتری دارد ولی ، با مراقبت مناسب ، روکشهای کامپوزیت شما می توانند سالها دوام بیاورند. استفاده از لمینت دندان ممکن است نیاز به آماده سازی بیشتری دندان داشته باشد (که در آن باید بیشتر مواد اولیه دندان برداشته شود) قبل از ترمیم ترمیم در موقعیت. ونیرهای چینی چسبانیده شده احتمالاً ماندگاری بیشتری نسبت به رزینهای کامپوزیتی دارند. آنها باید در آزمایشگاه ساخته شوند ، بنابراین به بیش از یک مراجعه نیاز دارند و هزینه بیشتری دارند.

روکش های کامپوزیت مزایای بی شماری را ارائه می دهند. آنها می توانند چندین مسئله را به طور هم زمان برطرف کنند ، و درمان بسیار مقرون به صرفه است. پس از تکمیل ، ونیرهای کامپوزیت شما می توانند لبخند شما را به صورت متقارن و سالم بنمایند و به شما کمک می کند در زندگی شخصی و حرفه ای خود احساس اطمینان بیشتری داشته باشید.

قیمت کامپوزیت دندان به طور معمول نیمی از هزینه لمینت سرامیکی را دارد. با این حال ، آنها همچنین حدود نیمی از طول عمر لمینت سرامیکی دارند و ممکن است نیاز به زودی نیاز به تعویض یا جایگزینی داشته باشند.
از طرف دیگر، در صورت آسیب دیدن روکشهای کامپوزیت، کنار گذاشتن آنها برای همیشه آسان تر هست، در حالی که روکش های سرامیکی نیاز به تعویض دارند

ما معتقدیم که هر کس سزاوار است مزایای بسیاری از یک لبخند هالیوودی را تجربه کند. اگر نسبت به نواقص جزئی در لبخند خود احساس هوشیاری می کنید ، روکش های کامپوزیت ممکن است یک راه حل عالی برای شما باشد. در یک قرار ملاقات واحد ، لبخند شما می تواند تبدیل شود تا تمام بهترین ویژگی های شما را تکمیل کند.

https://www.lakeareadentistry.com/restorative-dentistry/veneers