علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم عفونت ایمپلنت دندان
دریافت ایمپلنت دندان دقیقاً مانند هر عمل جراحی دهان و دندان ، خطر کمی از عوارض را به همراه دارد و عفونت یکی از رایج ترین آنها است.
عفونت ایمپلنت دندان
در بیشتر موارد ، این بیماری جزئی است و به راحتی با یک دور آنتی بیوتیک درمان می شود. اگر بدون درمان بماند ، ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت را می توان تهدید کرد.
خطر عفونت خود را بشناسید و علائم آن را بدانید که باید پس از انجام عمل مراقب باشید.
عفونت بعد از جراحی ایمپلنت دندان
عفونت می تواند اندکی پس از انجام عمل ایجاد شود ، به خصوص اگر در مورد مراقبت های بعدی خود کوشا نیستید.
قرار دادن ایمپلنت دندان شامل حفر سوراخ در فک برای ریشه دندان جایگزین است. این به طور بالقوه منطقه را در معرض میکروب ها و باکتری ها قرار می دهد ، که می تواند پیش زمینه عفونت باشد. اگر این اتفاق بیفتد ، معمولاً دوره کوتاهی از آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند.

بیشتر بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ ایمپلنت دندان چگونه عمل می کند؟ انواع ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان

اگر عفونت بعد از شروع لثه ها شروع شود ، ممکن است نشانه ای از تسکین پست کاشت باشد. اگر این اتفاق بیفتد ، جراح دهان به راحتی پیچ تیتانیوم را محکم می کند و احتمالاً یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می کند.

استخوان اطراف ایمپلنت دنداننیز می تواند آلوده شده یا نتواند بهبود یابد. این وضعیت نادر است ، اما در صورت بروز ، معمولاً برداشتن ایمپلنت دندان تا زمانی که ناحیه بهبود یابد ، لازم است.
پس از چند هفته بهبودی ، ایمپلنت دندانبرای مرحله بعدی آماده است.
یک پیوند فلزی کوچک به پیچ تیتانیوم وصل می شود و تاج در جای خود ایمن می شود. غیر عادی است ، اما اگر شکاف میکروسکوپی بین پوسته پوسته و تاج باعث شود که باکتری ها بتوانند وارد و مخفی شوند.
بعد از اینکه ایمپلنت دندان مستقر و تاج قرار گرفت ، عفونت می تواند بدون بهداشت مناسب دندان تنظیم شود. ایمپلنت ها به همان دندانهای طبیعی احتیاج دارند. بدون مسواک زدن و نخ دندان مناسب ، باکتری ها می توانند درست مانند دندان معمولی ایجاد و ایجاد عفونت کنند.
علائم عفونت ایمپلنت دندان
چگونه عفونت را تشخیص می دهید؟
ادامه خونریزی بعد از 24 ساعت اول اغلب اولین علامت است. در آن مرحله در دوره بهبودی باید خونریزی متوقف شود.
معمولاً ایجاد تب کمی بعد از عمل جراحی دهان ، اما اگر شما بیش از یک روز افزایش یابد یا ادامه یابد ، ممکن است نشانه عفونت باشد.
بعد از عمل  ایمپلنت دندان، احتمالاً درد خواهید داشت. اما اگر درد شدید دارید که به دارو پاسخ نمی دهد ، ممکن است دچار عفونت شوید.
همین امر در مورد تورم نیز انجام می شود. انتظار می رود تورم متوسط ​​داشته باشد ، اما تورم که افزایش می یابد اغلب نشان دهنده یک مشکل است.
در صورت ابتلا به عفونت ، ممکن است قرمزی در ناحیه اطراف کاشت مشاهده شود ، و ممکن است ترشحات مشاهده شود. همچنین می توانید طعم ناخوشایندی در دهان یا بوی بد دهان ایجاد کنید.

منبع مقاله :https://www.oralsurgeryofutah.com/dental-implant-infection-signs-and-symptoms/

چه عواملی باعث نارسایی ایمپلنت می شوند؟

چه عواملی باعث نارسایی ایمپلنت می شوند؟

بسیاری از بیماران به همان اندازه نگران این هستند که چه چیزی باعث خرابی ایمپلنت ها می شود. بسیاری از آنها می پرسند بنابراین می توانند از انجام هر کاری که می تواند خطر شکست برای آنها را افزایش دهد جلوگیری کنند. در واقعیت دلایلی وجود دارد که می توانید خطر ابتلا به تجربه را کاهش دهید و برخی از آنها فقط نمی توانید. برخی از دلایل به دلیل ژنتیک یا آلرژی و برخی به دلیل عادت ضعیف یا ترکیبی از هر دو است. اگرچه نارسایی کاشت دندان در واقع نادر است ، اما چهار دلیل عمده برای نارسایی کاشت دندان وجود دارد.رد زود هنگام کاشت ایمپلنت - بدن برخی از افراد نسبت به اشیاء خارجی بدن خود بسیار حساس است و یا آلرژی تشخیصی ندارند که می تواند باعث شود بدن قبل از بهبودی استخوان ، ایمپلنت را رد کند.

به عنوان مثال ، بسیاری از بیمارانی که با آن روبرو می شویم آلرژی فلزی دارند ، چیزی که بسیار مهم است قبل از انتخاب نوع ایمپلنت مورد استفاده بدانیم. خواه یک آلرژی فلزی باشد یا فقط یک رد کلی از بدن ، این شرایطی است که به محض کشف آن باید توسط دندانپزشک معالجه شود.کاشت دیر هنگام کاشت ایمپلنت - این علت در حالی که از نظر طبیعت بسیار شبیه به رد زود هنگام است در واقع پس از بهبودی استخوان اتفاق می افتد. این امر معمولاً به دلیل سهل انگاری از قبیل عدم مراقبت از منزل ، بهداشت و یا به دلیل آسیب پس از عمل می باشد. به دلیل عدم قرار گرفتن صحیح دندان ها ، ایمپلنت های دندان نیز می توانند از بین بروند.

بیشتر بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ ایمپلنت دندان ناموفق، عفونت ایمپلنت دندان، مراحل انجام کاشت ایمپلنت دندان

یکی از دلایلی که غالباً درباره آن فکر نمی شود بلکه مستند شده است این است که سیگار کشیدن یک عامل مهم است که می تواند در نتیجه باعث رد شود.فناوری ایمپلنت قدیمی دارای محدودیت هایی است - بسیاری از دندانپزشکان در پایان بیماران را برای جایگزینی کاشت های قدیمی با فناوری منسوخ شده و مواد نگهدارنده جایگزین نمی کنند. فناوری ایمپلنت تنها در 10 سال گذشته جهش و مرزهای پیشرفته‌ای داشته است. دوام ، سازگاری و کیفیت مواد کاشته شده به عنوان نمایی بهبود یافته است. اگر شما یک کاشت مسن تر دارید ممکن است فرسوده شده باشند.بهداشت ضعیف دندان - حتی اگر ایمپلنت از آنجایی که دندان طبیعی نیستند قادر به پوسیدگی نیستند ، با این وجود کوشا بودن در مورد بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. بهتر است حداقل دو بار در روز ، قبل از خواب و هنگام بیدار شدن ، دندانهای خود را کاملاً مسواک بزنید. برای کار صحیح ، ایمپلنت ها به حمایت خوب استخوان متکی هستند و در حالی که ایمپلنت ها ضد پوسیدگی هستند ، اما ضد عفونت نیستند. عفونت اطراف کاشت دندان می تواند به شدت عمر مفید آن را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر یکی از علائم زیر را دارید ، لازم است در اسرع وقت به پزشک متخصص دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با توجه به دلیل عدم موفقیت ، ایمپلنت اصلاح شود.
# 1 کاهش درد و ناراحتی دندان
در حالی که انتظار می رود در طی روند بهبودی دچار درد متناوب شود ، این درد می تواند مشکل باشد زیرا می تواند نشانه ای از نارسایی در حال رشد باشد. یکی از راه های رمزگشایی بین این دو ، این نکته را در نظر داشته باشید که دردی که درست بعد از نشستن ایمپلنت رخ می دهد طبیعی است. این بخشی از روند بهبودی است و چند روز ادامه خواهد داشت. اگر درد شما باشد ، مدت طولانی بعد از عمل بعد از عدم بروز حادثه رخ می دهد. از آنچه که مطمئناً می تواند نشانه خرابی کاشت باشد. بهتر است در اسرع وقت ویزیت خود را با دندانپزشک خود تنظیم کنید. حتی اگر معلوم شود چیزی نیست ، حرف قدیمی به حقیقت می پیوندد. طرف مقابل اگر واقعاً یک شکست باشد ، زودتر برخورد با آن نتیجه بهتری خواهد داشت تا زمان ماندن آن و مشکل بزرگتر.
# 2 التهاب لثه
اگر برخی از تورم جزئی بعد از انجام عمل کاشت در ادرار باشد ، اگر آن را ادامه داده و ملتهب شوید ، قطعاً باعث نگرانی می شود. هنگامی که لثه ها قرمز و التهاب می شوند ، نشانه ای از عفونت است. عفونت در صورت عدم درمان می تواند به قسمت های دیگر دهان گسترش یابد و در بعضی موارد عفونت می تواند به خون سرایت کند و یک وضعیت بسیار خطرناک ایجاد می کند. بهتر است در اولین کشف التهاب به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا در مرحله اولیه آن درمان شود. هنگامی که یک عفونت کاملاً شکوفا شود ، درمان آن بسیار سخت تر خواهد بود و باعث ایجاد درد شدید خواهد شد. به منظور مقابله با هرگونه عفونت بیشتر ، دندانپزشک شما 3 بار در روز رژیمی از آنتی بیوتیک ها و دهانشویه های ضد باکتریایی تجویز می کند. طبیعتا همه شرایط متفاوت است اما این نشانه ای است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندانی


چه کاشتهایی که احساس امنیت نمی کنند

هنگامی که یک ایمپلنت به درستی نشسته است ، باید مانند دندانهای خود طبیعی باشد. در واقع اگر به درستی انجام شود ، واقعاً نمی دانید که کاشت دارید. یک چیز که هرگز نباید آن را حس کنید یک ماده خارجی در دهان شماست. ایمپلنت ها باید به اندازه یک دندان طبیعی ایمن باشند و یک بیت از کلاه گیس یا شل نداشته باشند

منبع مقاله:https://uptowncosmeticimplantdentistry.com/3-warning-signs-tooth-implant-failure/?cn-reloaded=1

بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندانی

بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندانی


بیماری لثه باعث تحلیل و یا تخریب بافت های اطراف دندان شامل لثه و استخوان اطراف دندان ها  می شود که در میان افراد به پیور هم شهرت  دارد. البته عبارت پیور همان  پریودونتیت است.اگر بیماری لثه را درمان نکنیم باعث لقی دندان و نهایت از دست دادن دندان ها میشود .

در این قسمت میخواهیم در رابطه با تاثیر این بیماری بر درمان ایمپلنت توضیح دهیم.

سلامت لثه اساس سلامتی دندان و درمان لثه مقدم بر سایر درمان های دندانپزشکی مثل ترمیم و پر کردن، درمان ریشه دندان یا عصب کشی و درمان های پروتز  شامل انواع روکش می باشد. به بیان ساده تر اگر دندانی دچار مشکل و یا ناراحتی شود ویا نیاز به عصب کشی و پر کردن یا روکش داشته باشد، اول  باید وضعیت لثه مورد بررسی و درمان احتمالی  قرار گیرد درد بسیار شدید که در آنصورت اول درد باید آروم شود و تسکین بیابد پس درمان اورژانس در اولویت خواهد بود تا درد کاهش بیابد و یا برطرف گردد و بعد بقیه درمان ها انجام گیرد زیرا در صورت وجود مشکل لثه ای، سایر درمان ها هم دوام نخواهند داشت و مانند این است که ساختمان را روی ستون  شل بسازیم

بیشتر بخوانید : ایمپلنت فوری  ،   ایمپلنت ناموفق  ، آیا ایمپلنت های دندانی ایمن هستند؟ آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد

قبل از شروع انجام ایمپلنت نیز می بایست وضعیت لثه ها بررسی شود که  به حالت سالم و با ثبات در آمده باشد .امروزه اثبات شده که میکروب هایی که موجب بیماری لثه و بافت های اطراف دندانها  میشوند میتواند بافت های کنار ایمپلنت  لثه و استخوان را نیز در گیر کندو باعث خراب شدن آن ها شود.

بنابراین درمان و تشخیص قطعی بیماری لثه قبل ازانجام درمان ایمپلنت الزامی است.

 عدم توجه به این مطالب مهم باعث عدم موفقیت درمان های ایمپلنت و شکست آن خواهد شد که متاسفانه در حال حاضر بسیار زیاد .

منبع مقاله:https://www.healthline.com/health/dental-implant-problems

 

ایمپلنت دندان ناموفق و شکست درمان

ایمپلنت دندان ناموفق

علائم ایمپلنت دندان شکست خورده

دریافت  ایمپلنت دندان معمولاً روشی بسیار قابل پیش بینی و موفقیت آمیز است. اما ممکن است مانند سایر روشهای دندانپزشکی همیشه کار نکند.  ایمپلنت دندان شکست خورده یک وضعیت غیرمعمول است ، اما اگر برای شما اتفاق بیفتد نیازی به وحشت نیست. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه تشخیص دهید که ایمپلنت دندان جدید شما به کار اضافی احتیاج دارد.بهتر است  پیش از شروع درمان، درباره ی اینکه ایمپلنت دندان چگونه عمل می کند از متخصص ایمپلنت خود اطلاعات کسب کنید.

آناتومی ایمپلنت

بیشتر ایمپلنت  ها دارای سه قسمت هستند: بدنه کاشت تیتانیوم که در استخوان وارد می شود ، یک پیوست به نام abutment و یک تاج است که به اباتمنت ثابت شده و با دندان های باقی مانده شما هماهنگ است. اگر شل یا شکسته شود ، مسائل با هر سه بخش قابل توسعه است.

بیشتر بخوانبد: آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت ها از فلز ساخته شده اند ، اما این یک فرآیند بیولوژیکی است که به آنها امکان عملکرد می دهد. در فرآیندی موسوم به osseointegration ، بدن شما سلولهای استخوانی زنده تولید می کند تا در اطراف سطح کاشت رشد کند و آن را به استخوان فک خود لنگراند. با گذشت زمان ، استخوان سالم به محاصره ایمپلنت ادامه می دهد. اگر استخوان بندی به شکلی که باید اتفاق نیفتد ، ممکن است گاهی اوقات پس از قرار دادن ایمپلنت مشکل ایجاد کند.

تشخیص یک ایمپلنت ناقص
هنگامی که استخوان به اندازه کافی در اطراف ایمپلنت کاشته نمی شود ، علائم اصلی اغلب تحرک است. در ابتدا تحرک ممکن است اندک باشد و فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص باشد ، اما با گذشت زمان ایمپلنت که نتوانسته است ادغام شود احساس لرزش خواهد کرد و ممکن است هنگام فرد جویدن یا صحبت کند حرکت می کند. یک ایمپلنت کاملاً خراب کاملاً متحرک است.علائم دیگر ایمپلنت دندان که از بین رفته است ، می تواند شامل درد ، تورم یا عفونت باشد ، اما همیشه اینگونه نیست. اگر دندانپزشک شما متوجه شود که ایمپلنت شما متحرک است ، ممکن است پرتوی ایکس را برای بررسی رشد استخوان شما توصیه کند. اشعه ایکس ایمپلنت شکست خورده احتمالاً از بین رفتن قابل توجهی از استخوان در اطراف بخش فلز را نشان می دهد.
عوامل خطر برای  ایمپلنت دندان شکست خورده
اما چه عواملی باعث عدم موفقیت کاشت دندان می شود؟ موفقیت یک روش کاشت ایمپلنت به عوامل زیادی بستگی دارد ، اما برخی از عادت ها و شرایط پزشکی می توانند خطر ابتلا به کاشت لرزش را افزایش دهند. بیماری لثه و براکسیسم لثه می تواند به ایمپلنت ترمیم آسیب برساند ، در حالی که بیماری هایی مانند پوکی استخوان که به استحکام و تراکم استخوان حمله می کنند می توانند پیچ ​​لانه گزینی را پیچیده کنند. مجله دندانپزشکی بالینی و آزمایشگاهی می گوید ، درمان مداوم سرطان ممکن است باعث مکث کاشت شود ، زیرا پرتودرمانی برای سر و گردن می تواند بعضی اوقات توانایی بهبودی استخوان ها را مهار کند.برخی از داروها همچنین می توانند شما را در معرض خرابی ایمپلنت قرار دهند. طبق اعلام دانشگاه بوفالو ، ترکیبی از داروهای ضدافسردگی که بر میزان متابولیسم استخوان شما تأثیر می گذارد ، می تواند برای افرادی که از این داروها استفاده می کنند ، باعث ایجاد Osseointegration شود.ضریب هوشی دندانپزشکی همچنین خاطرنشان می کند که سیگار کشیدن بسته به مکانی که در دهان قرار دارد ، می تواند خطر نقص کاشت دندان را افزایش دهد. دندانپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که سیگار را به طور کامل یا تا زمان کامل شدن ادغام استخوان متوقف کنید.خبر خوب این است که با بی حسی موضعی یک ایمپلنت دندان شکست خورده به راحتی از بین می رود. اگر دندانپزشک شما تشخیص دهد که نیاز به تعویض ایمپلنت وجود دارد ، آن را بیرون آورده و ناحیه را به آرامی تمیز می کنند. اگر استخوان در اطراف ناحیه ایمپلنت برداشته شده دست نخورده باشد ، هیچ پیوند استخوانی لازم نخواهد بود.در صورت از بین رفتن استخوان ، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوانی را برای بهبود محل جایگزینی کاشت قرار دهد. قبل از قرار دادن ایمپلنت جدید ، بهبودی از پیوند استخوان می تواند چندین ماه طول بکشد. در حین بهبود ، دندانپزشک شما ممکن است در مورد روشهای کاهش عوامل خطرناک که باعث از بین رفتن کاشت ایمپلنت شده است ، مانند ترک سیگار یا انتظار برای پایان دوره درمانی سرطان صحبت کند. احتمال افزایش عوارض در ایمپلنت فوری بیشتر است. مراحل ایمپلنت دندان  در جراحی معمول ایمپلنت طولانی تر از ایمپلنت فوری است.  علائم عفونت ایمپلنت دندان را بشناسید.
جلوگیری از عوارض
قبل از قرار دادن کاشت ایمپلنت ، در مورد عوامل خطرزا که می تواند موفقیت ایمپلنت شما را محدود کند ، با دندانپزشک خود مشورت کنید. تغییر در وضعیت پزشکی یا داروها می تواند بر بهبودی و تجمع استخوانی تأثیر بگذارد ، بنابراین همیشه به دندانپزشک یا متخصص دندانپزشک خود در مورد هرگونه تغییر در تاریخچه سلامتی و پزشکی خود اطلاع دهید.بهداشت خوب دهان همچنین برای جلوگیری از مشکلات ایمپلنت مهم است. مسواک زدن دو بار در روز و شستشو با دهانشویه ضد باکتری می تواند به سالم ماندن لثه ها و باکتری های شما در حالی که دندان جدید شما در جای خود قرار دارد کمک کند.

منبع مقاله:https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/implants/signs-of-a-failed-dental-implant-

جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

درد کاشت دندان:
درد بخشی از زندگی است. بسیاری از افراد که نیاز به ایمپلنت دندان دارند نگران درد ناشی از آن هستند و از این که درد پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان چه مدت طول می کشد نگران هستند. احتمالاً درد وجود دارد ، چه مدت طول می کشد و چه مدت خفیف یا شدید است این متفاوت است به علاوه ، روش های زیادی برای مقابله و به حداقل رساندن آن وجود دارد.

بعد از عمل

چه جراحی ایمپلنت دندان در یک مرحله و چه در چند مرحله انجام شود ، ممکن است برخی از ناراحتی های معمولی مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید ، مانند:
 تورم لثه و صورت شما
 کبودی پوست و لثه شما
 درد در محل کاشت
  خونریزی جزئی



ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید. اگر تورم ، ناراحتی یا هر مشکلی دیگر در روزهای بعد از عمل بدتر شد ، با جراح دهان خود تماس بگیرید.
بعد از هر مرحله از عمل ، ممکن است شما نیاز به خوردن غذاهای نرم داشته باشید در حالی که محل جراحی بهبود می یابد. به طور معمول ، جراح شما از بخیه هایی استفاده می کند که به خودی خود حل شوند. اگر بخیه های شما به خودی خود حل نمی شوند ، پزشک آنها را برمیدارد.
نتایج
بیشتر ایمپلنت های دندان موفقیت آمیز هستند. با این وجود ، بعضی اوقات استخوان به اندازه کافی به کاشت فلز نمی پیوندد. به عنوان مثال ، استعمال سیگار ممکن است به نارسایی و عوارض ایمپلنت کمک کند.اگر استخوان نتواند به اندازه کافی فیوز شود ، ایمپلنت برداشته می شود ، استخوان تمیز می شود و می توانید طی حدود سه ماه دوباره این روش را امتحان کنید.بهداشت عالی دهان را تمرین کنید. درست مانند دندانهای طبیعی خود ، ایمپلنت ها ، دندان های مصنوعی و لثه را تمیز نگه دارید. برس های مخصوص طراحی شده مانند برس بین دندانی که بین دندان ها کشیده می شوند ، می توانند به تمیز کردن ناخن ها و لاله های اطراف دندان ها ، لثه ها و پست های فلزی کمک کنند.مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامتی و عملکرد صحیح ایمپلنت ها ، معاینات دندانپزشکی را انجام دهید و توصیه های مربوط به پاکسازی های حرفه ای را دنبال کنید.از آسیب دیدن عادت ها خودداری کنید. اجسام سخت مانند یخ و آب نبات های سخت را که می توانند تاج های شما - یا دندانهای طبیعی شما - شکسته نشود ، جوید. از تنباکو و محصولات کافئین که از رنگ آمیزی دندان خودداری می کنید خودداری کنید. اگر دندانهایتان را خرد کردید ، درمان کنید.

منبع مقاله:https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/dental-implant-surgery/about/pac-20384622