مزایای کامپوزیت ونیر

مزایای کامپوزیت ونیر:

·     بیشترین تقاضا در بخش زیبایی برای لمینت دندان است که شامل لمینت کامپوزیتی و یا لمینت سرامیکی میشود. به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

  • معمولاً نیاز به مینای دندان کمتری نسبت به تاج یا روکش لمینت سرامیکی وجود دارد .
  • ·         ممکن است به معنی ملاقات کمتر با دندانپزشک باشد - بعضی اوقات این روکش ها فقط یک ملاقات دارند .
  • ·         هزینه کمتر از روکش لمینت
  • در صورت آسیب دیدگی ، رفع آنها آسان است. اگرچه روکش کامپوزیت به طور کلی به اندازه روکش لمینت مقاوم و مقاوم در برابر سایش نیستند ، ونیرهای کامپوزیتی به راحتی و سریع ترمیم می شوند

بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

مراحل قرار دادن روکشهای رزین کامپوزیت:

بعد از آماده شدن و تغییر شکل دندانها ، دندانپزشک با استفاده از رنگی که برای شما مناسب است ، مواد کامپوزیت را به دقت پیوند داده و ترسیم می کند.

از نور مخصوصی برای سخت شدن کامپوزیت و پیوند دادن آن به دندانهای شما استفاده می شود.

روکش ها صاف و صیقلی می شوند تا مانند دندان های طبیعی به نظر برسند.

 قبل از گرفتن روکش

دندانها و لثه های شما قبل از ونیر باید سالم باشند. دندانپزشک شما می تواند قبل از قرار دادن روکشهای شما هر بیماری یا پوسیدگی  دندان را درمان کند.

ونیرها همیشه برای بیمارانی که دندان های خود را چسبیده یا خرد می کنند انتخاب خوبی نیست ، زیرا روکش های نازک ممکن است تراشه یا شکسته شوند. اگر دندانهایتان را چسبیده یا خرد کنید ، دندانپزشک شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که هنگام خواب یک نگهبان پلاستیکی از دندان استفاده کنید.

اگرچه دندانپزشک شما به اندازه ممکن مینای دندان را برای روکش ها برطرف می کند ، پس از برداشتن مینای دندان ، این روند نمی تواند خنثی شود.

این امکان وجود دارد که روکش ها به مرور زمان شل شوند. در این حالت ، ممکن است موارد جدید مورد نیاز باشد.

مانند تمام مراقبت های دندانپزشکی خود ، تمام انتظارات و گزینه های درمانی خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. ویزیت های منظم دندان برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است.

ونیرها می توانند تحت فشار تراشه یا شکسته شوند. از گاز گرفتن ناخن هایتان و جویدن اجسام سخت مانند مداد یا یخ خودداری کنید.

ممکن است چند روز طول بکشد تا به احساس روکشهای خود عادت کنید. اما به دندانپزشک خود بگویید که نیش شما درست بعد از قرار دادن روکش احساس نمی شود. او قبل از ترک دفتر ، آن را اصلاح می کند.

دندانها و لثه های خود را هر روز با مسواک زدن و نخ دندان تمیز کنید. شما هنوز هم می توانید حفره های زیر و یا اطراف روکش دریافت کنید. به دنبال محصولات مراقبت از دندان باشید که نشان دهنده پذیرش انجمن دندانپزشکی آمریکا است. این می گوید که یک محصول برای ایمنی و اثربخشی استانداردهای ADA را رعایت کرده است .

عوارض کامپوزیت دندان
عوارض احتمالی حاصل از
کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.
در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.
کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که نیاز به مهارت بالای دندانپزشک دارد. زیرا مواد کامپوزیتی همانند روکشهای لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته نمی شوند و ساختن آنها روی دندان بیمار و توسط دندانپزشک انجام می شود. بنابراین هنر، مهارت و تجربه ی دندانپزشک در کامپوزیت دندان حرف اول را می زند. کار کردن با مواد کامپوزیتی دشوار است و عدم تجربه و مهارت دندانپزشک ، نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.کامپوزیت دندان ممکن است به تورم لثه منجر شود. در صورت بروز التهاب لثه باید سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه شود تا اقدام درمانی مناسب و بهنگام صورت بگیرد.کامپوزیت دندانن انواع مختلفی دارد که جنس و رنگ  و میزان استحکام آنها با هم متفاوت است. انتخاب بهترین نوع کامپوزیت دندان در کنار یک دندانپزشک زیبایی متخصص می تواند موفقیت کامپوزیت ونیر را تضمین کند.
کامپوزیت ونیر دارای عوارض کمتری نسبت به روکش های لمینت دندان هستند و به همین ترتیب بیشتر مستعد رنگ آمیزی ، تراشه شدن یا لکه دار شدن به مرور زمان هستند. برای حفظ  زیبایی لبخند با استفاده از روکشهای کامپوزیت ، مراقبت ویژه ای لازم است.
کامپوزیت دندان روشی نسبتاً ارزان و ساده برای اصلاح طرح لبخند هستند و در شرایطی که تحت فشارهای زیادی قرار نگیرند ، کافی هستند. استحکام و مقاومت در برابر سایش این روکش ها محدود است. کامپوزیت دندان برای قرارگرفتن روی دندان،  به حداقل آماده سازی سطح دندان نیاز دارد ، بنابراین یک گزینه محافظه کارانه است ، اما در مقابل در طولانی مدت مستعد خراب شدن، تراش برداشتن و لکه دار شدن است. هزینه ی کامپوزیت در مقابل سایر روشهای دندانپزشکی مانند قیمت ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان بسیار کمتر است.
اگر ترمیم بسیاری از دندان ها یا قسمت های زیادی از دندان ها مورد نیاز هستند ، پس شاید روکش های لمینت سرامیکی به دلیل خاصیت فیزیکی و نوری و ماندگاری برتر به عنوان جایگزینی بهتر در نظر گرفته شوند.
مشاوره اولیه یک قدم اساسی در مورد دقت لازم برای تعیین این است که آیا کامپوزیت بهتر است یا لمینت ؟ بطور کلی ونیرهای دندان (لمینت و کامپوزیت ) راهی عالی برای بهبود شکل ، اندازه یا تغییر رنگ دندان ها هستند. همچنین می توان از آنها برای اصلاح دندان های کج یا تراشیده و  نیز اصلاح لبخند استفاده کرد.

https://www.aspendental.com/dental-services/cosmetic-dentistry/dental-veneers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد