انتخاب رنگ در لمینت دندان

انتخاب رنگ در لمینت دندان :

یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه برای انجام لمینت های دندان و ایجاد لبخند زیبا پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای لمینت دندان است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد.

متاسفانه بیشتر متقاضیان انجام روکش لمینت ، به دنبال رنگ سفید و براق برای دندان ها بوده و با این انتخاب به میزان طبیعی بودن دندان هایشان به شدت صدمه خواهند زد. خوشبختانه لمینت دندان ، رنگ بندی های متفاوتی داشته و امکان انتخاب آن ها برای متقاضیان بسته به سلیقه شخص و پزشک معالج وجود خواهد داشت .

کسانی که به لمینت کردن دندان هایشان علاقه دارند نباید تا وقتی که مشکلی برای دندانشان به وجود بیاید، دندان هایشان را لمینت کنند زیرا اگر دندانپزشک متبحر نباشد و لمینیت را به درستی انجام ندهد ، عصب دندان ها از بین می رود و دندان های بیمار نسبت به سرما و گرما حساس می شوند .

کسانی که عادت دارند دندان قروچه کنند و یا زیاد ترشی یا مواد اسیدی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و مهم تر از همه کسانی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند، نباید از این روش درمان استفاده کنند زیرا لمینت مستلزم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک می باشد .

کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آن ها کافی نیست . این افراد باید به جای لمینت کردن دندان از انواع روکش دندان استفاده کنند .

مزایای استفاده از لمینت سرامیکی

تعدادی از مزایای استفاده از روکش کامپوزیت (اگر این روش برای شما مناسب است) ، خصوصاً در مقایسه با لمینت سرامیکی یا پرسلای سنتی ، از جمله مزایای آن است:

به طور کلی ، روکش های کامپوزیت نیازی به برداشتن سطح دندان شما ندارند (ممکن است روکش های سرامیکی سنتی).

از آنجا که به قالب ، برداشت و تولید آزمایشگاه احتیاج ندارند ، روکشهای مستقیم کامپوزیت معمولاً هزینه کمتری نسبت به همتایان لمینت سرامیکی خود دارند.

آنها معمولاً بدون آسیب رساندن به سطح دندان زیر دندان قابل برداشتن هستند. به همین ترتیب ، اگر از روکش های خود راضی نیستید ، می توانید درمان بیشتری انجام دهید - یک مزیت بسیار بزرگ. تعمیرات نسبتاً سریع و آسان است

مشروط بر این که آنها از دندانپزشکی مناسب مراقبت کنند ، روکش های مستقیم کامپوزیت می توانند حداقل برای مدت زمان کمی حداقل 5 سال دوام آورند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ،

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟
لمینت سرامیکی به طور متوسط 10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت دندان حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال

مزایای کامپوزیت ونیر

مزایای کامپوزیت ونیر:

·     بیشترین تقاضا در بخش زیبایی برای لمینت دندان است که شامل لمینت کامپوزیتی و یا لمینت سرامیکی میشود. به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

  • معمولاً نیاز به مینای دندان کمتری نسبت به تاج یا روکش لمینت سرامیکی وجود دارد .
  • ·         ممکن است به معنی ملاقات کمتر با دندانپزشک باشد - بعضی اوقات این روکش ها فقط یک ملاقات دارند .
  • ·         هزینه کمتر از روکش لمینت
  • در صورت آسیب دیدگی ، رفع آنها آسان است. اگرچه روکش کامپوزیت به طور کلی به اندازه روکش لمینت مقاوم و مقاوم در برابر سایش نیستند ، ونیرهای کامپوزیتی به راحتی و سریع ترمیم می شوند

بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

مراحل قرار دادن روکشهای رزین کامپوزیت:

بعد از آماده شدن و تغییر شکل دندانها ، دندانپزشک با استفاده از رنگی که برای شما مناسب است ، مواد کامپوزیت را به دقت پیوند داده و ترسیم می کند.

از نور مخصوصی برای سخت شدن کامپوزیت و پیوند دادن آن به دندانهای شما استفاده می شود.

روکش ها صاف و صیقلی می شوند تا مانند دندان های طبیعی به نظر برسند.

 قبل از گرفتن روکش

دندانها و لثه های شما قبل از ونیر باید سالم باشند. دندانپزشک شما می تواند قبل از قرار دادن روکشهای شما هر بیماری یا پوسیدگی  دندان را درمان کند.

ونیرها همیشه برای بیمارانی که دندان های خود را چسبیده یا خرد می کنند انتخاب خوبی نیست ، زیرا روکش های نازک ممکن است تراشه یا شکسته شوند. اگر دندانهایتان را چسبیده یا خرد کنید ، دندانپزشک شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که هنگام خواب یک نگهبان پلاستیکی از دندان استفاده کنید.

اگرچه دندانپزشک شما به اندازه ممکن مینای دندان را برای روکش ها برطرف می کند ، پس از برداشتن مینای دندان ، این روند نمی تواند خنثی شود.

این امکان وجود دارد که روکش ها به مرور زمان شل شوند. در این حالت ، ممکن است موارد جدید مورد نیاز باشد.

مانند تمام مراقبت های دندانپزشکی خود ، تمام انتظارات و گزینه های درمانی خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. ویزیت های منظم دندان برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است.

ونیرها می توانند تحت فشار تراشه یا شکسته شوند. از گاز گرفتن ناخن هایتان و جویدن اجسام سخت مانند مداد یا یخ خودداری کنید.

ممکن است چند روز طول بکشد تا به احساس روکشهای خود عادت کنید. اما به دندانپزشک خود بگویید که نیش شما درست بعد از قرار دادن روکش احساس نمی شود. او قبل از ترک دفتر ، آن را اصلاح می کند.

دندانها و لثه های خود را هر روز با مسواک زدن و نخ دندان تمیز کنید. شما هنوز هم می توانید حفره های زیر و یا اطراف روکش دریافت کنید. به دنبال محصولات مراقبت از دندان باشید که نشان دهنده پذیرش انجمن دندانپزشکی آمریکا است. این می گوید که یک محصول برای ایمنی و اثربخشی استانداردهای ADA را رعایت کرده است .

عوارض کامپوزیت دندان
عوارض احتمالی حاصل از
کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.
در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.
کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که نیاز به مهارت بالای دندانپزشک دارد. زیرا مواد کامپوزیتی همانند روکشهای لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته نمی شوند و ساختن آنها روی دندان بیمار و توسط دندانپزشک انجام می شود. بنابراین هنر، مهارت و تجربه ی دندانپزشک در کامپوزیت دندان حرف اول را می زند. کار کردن با مواد کامپوزیتی دشوار است و عدم تجربه و مهارت دندانپزشک ، نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.کامپوزیت دندان ممکن است به تورم لثه منجر شود. در صورت بروز التهاب لثه باید سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه شود تا اقدام درمانی مناسب و بهنگام صورت بگیرد.کامپوزیت دندانن انواع مختلفی دارد که جنس و رنگ  و میزان استحکام آنها با هم متفاوت است. انتخاب بهترین نوع کامپوزیت دندان در کنار یک دندانپزشک زیبایی متخصص می تواند موفقیت کامپوزیت ونیر را تضمین کند.
کامپوزیت ونیر دارای عوارض کمتری نسبت به روکش های لمینت دندان هستند و به همین ترتیب بیشتر مستعد رنگ آمیزی ، تراشه شدن یا لکه دار شدن به مرور زمان هستند. برای حفظ  زیبایی لبخند با استفاده از روکشهای کامپوزیت ، مراقبت ویژه ای لازم است.
کامپوزیت دندان روشی نسبتاً ارزان و ساده برای اصلاح طرح لبخند هستند و در شرایطی که تحت فشارهای زیادی قرار نگیرند ، کافی هستند. استحکام و مقاومت در برابر سایش این روکش ها محدود است. کامپوزیت دندان برای قرارگرفتن روی دندان،  به حداقل آماده سازی سطح دندان نیاز دارد ، بنابراین یک گزینه محافظه کارانه است ، اما در مقابل در طولانی مدت مستعد خراب شدن، تراش برداشتن و لکه دار شدن است. هزینه ی کامپوزیت در مقابل سایر روشهای دندانپزشکی مانند قیمت ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان بسیار کمتر است.
اگر ترمیم بسیاری از دندان ها یا قسمت های زیادی از دندان ها مورد نیاز هستند ، پس شاید روکش های لمینت سرامیکی به دلیل خاصیت فیزیکی و نوری و ماندگاری برتر به عنوان جایگزینی بهتر در نظر گرفته شوند.
مشاوره اولیه یک قدم اساسی در مورد دقت لازم برای تعیین این است که آیا کامپوزیت بهتر است یا لمینت ؟ بطور کلی ونیرهای دندان (لمینت و کامپوزیت ) راهی عالی برای بهبود شکل ، اندازه یا تغییر رنگ دندان ها هستند. همچنین می توان از آنها برای اصلاح دندان های کج یا تراشیده و  نیز اصلاح لبخند استفاده کرد.

https://www.aspendental.com/dental-services/cosmetic-dentistry/dental-veneers

اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه اتفاقی میوفتد؟

اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه می شود؟
در نسل های قدیمی تر که کمتر به دندان های خود میرسیدیم و شاید به راحتی هم دندان ها خراب و یا کشیده میشدند شاید به این موضوع فکر نمیکردیم که برای کاشت هر دندان در آینده باید بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه کنیم. بله برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان امروزه بین 3 تا 5 میلیون بسته به جنس و مرغوبیت مواد و ابزار آن باید پرداخت شود. از مهمترین خدمات مربوط به زیبایی همین ایمپلنت است. کاشتن یک دندان به جای دندانی که قبلا به هر دلیلی از دست داده اید و به یکباره چهره شما را متفاوت میکند.
ایمپلنت دندان از نظر فنی به طور خلاصه شامل قراردادن یک پایه در لثه شما و سپس رویه آن که همان دندان است بعد از چند ماه. به عبارتی ایمپلنت شامل چند مرحله است و طی چند ماه تکمیل میگردد. .
وقتی شما دندانتان را از دست می دهید ، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد ، سپس دندانهای مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال مینمایند .
استخوان فک کم کم تیز می شود و نسج نرم روی آن ( لثه ) نازک و آسیب پذیر می شود . زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی قرار می گیرد . در صورت از دست دادن دندانهای بیشتری عملکرد در بدن ۴ تا ۵ برابر کاهش می یابد و شخص به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند . وقتی استخوان تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنت های دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود .

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت ها جلوگیری از تحلیل پیشرونده استخوان در اثر از دست دادن دندان ها است .

همان طور که می دانید استخوان در بر گیرنده دندان با از دست رفتن دندان ها به تدریج دچار تحلیل می شود  .

و به همین علت است که توصیه می شود در اسرع وقت بعد از، از دست دادن دندان، با ایمپلنت جایگزین شود .

نحوه اجرا اوردنچر برپایه ایمپلنت:

در اوردنچر بر پایه ایمپلنت ، دست دندان به صورت دگمه فشاری روی ساختارهای روی ایمپلنت می نشیند و به این ترتیب ثبات و گیر دست دندان بهبود میابد .

اوردنچر بر پایه ایمپلنت هم برای فک بالا و هم برای فک پایین قابل استفاده است  .

با اوردنچر برپایه ایمپلنت تغذیه بیمار و در نتیجه سطح زندگی او بهبود میابد .

نگران از دست دادن دندان‌های آسیب‌دیده خود نباشید.امروزه با پیشرفت علم در زمینه دندان پزشکی راهکارهای مختلفی برای درمان این دندان‌ها اختراع شده است که یکی از این راهکارها ایمپلنت دندان است که امروزه توسط پزشکان توصیه می‌شود و بهترین درمان برای دندان‌های از دست رفته است .

چه عواملی باعث عدم موفقیت ایمپلنت دندان می شوند؟

علیرغم موفقیتهای چشمگیر ایمپلنت های دندانی ، واقعیت نارسایی کاشت دندان با فرکانس رو به رشد قرار دادن ایمپلنت به موضوعی مهم و مهم تبدیل شده است. مشکلات گاه به گاه کنار ، ایمپلنت های دندانی امروزه روش درمانی برای دندان های از دست رفته است. برخلاف کامپوزیت دندان که موفقیت یا عدم موفقیت آن هزینه ی زیادی برای بیمار ندارد، جبران عدم موفقیت ایمپلنت های دندانی هزینه بر است.

نارسائی ایمپلنت دندان به دلایل مختلف و در بسیاری از موارد ممکن است رخ دهد. نارسایی های کوتاه مدت عمدتاً می تواند به عنوان عدم بهبودی در استخوان توصیف شود ، فرایندی به نام "تجویز استخوان". این نوع از نارسایی می تواند با عوامل سیستمیک مانند سیگار کشیدن ، دیابت کنترل نشده یا تراکم استخوان همراه باشد. بهداشت ضعیف دهان و بیماری لثه همچنین می تواند شما را در معرض ایمپلنت شکست خورده قرار دهد.

علائم ایمپلنت ناکام ممکن است شامل درد ، تحرک فیکسچر ایمپلنت (بخشی از کاشت که در استخوان فک فرو رفته است) ، ریزش استخوان ، خونریزی ، تشکیل چرک و برخی از یافته های اشعه ایکس در اطراف ایمپلنت باشد. این نارسایی های کوتاه مدت اغلب با از بین بردن ایمپلنت ، ترمیم محل جراحی با پیوند استخوان و اجازه بهبودی آن قبل از اقدام به قرار دادن فیکسچر دیگر قابل درمان است. از آنجا که استخوان بسیار کندتر از بافت نرم بهبود می یابد ، این روند می تواند چندین ماه طول بکشد.

مشکلات ایمپلنت دندان - علل نارسایی زودرس و دیررس ایمپلنت

در این مقاله برخی از مشکلات رایج در زمینه انواع ایمپلنت دندان و برخی از دلایل احتمالی خرابی ایمپلنت دندان ذکر شده است.

روش ایمپلنت دندان یکی از بهترین و بهترین روشهای جایگزینی دندان است که در دسترس بیماران دارای دندان / دندان از دست رفته شناخته شده است. گرچه گران است ، با موفقیت بسیار بالا - در حدود 97 درصد - بسیار مطمئن و بادوام است.

علیرغم فواید بسیار زیادی که در مورد ایمپلنت دندان وجود دارد ، دارای مشکلات مرتبط با ایمپلنت دندان است و از بین رفتن کاشت دندان یکی از آنهاست. برخی از تحقیقات اخیر نشان داده اند که میزان نارسایی کاشت های دندانی حدود 5 درصد است و این به دلایل مختلفی مربوط به ضعف نگهداری و بهداشت دهان و دندان است. مراجعه به دندانپزشک برای تعیین دلایل نارسایی زودرس کاشت و یافتن راه حل های فوری دندانپزشکی الزامی است. اما ممکن است بیماران گاهی اوقات در مورد کاشت دندان دیر دچار مشکل شوند. سن مناسب ایمپلنت دندان در بین دختران و پسران متفاوت است و این درمان در سنین پایین توصیه نمی شود.

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/dental-implant-surgery/about/pac-20384622

روش مراقبت از دندان های کامپوزیت شده⠀⠀

روش مراقبت از دندان های کامپوزیت شده⠀⠀
⠀⠀
برای مراقبت از دندان ها به صورت مرتب مسواک بزنید.⠀⠀
مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است از نخ دندان استفاده کنید.⠀⠀
دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده ، آسیب وارد کند و آن ها را دچار سابیدگی نماید.⠀⠀
بعد از خوردن مواد غذایی مانند چای و قهوه و یا خوراکی های دارای مواد رنگی دندان های خود را مسواک کنیدد، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند

روکش لمینت یا روکش  کامپوزیت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی تخصصی است که توسط متخصص زیبایی دندان با مواد کامپوزیت دندان انجام می گیرد.⠀⠀⠀
⠀⠀⠀
کامپوزیت دندان چیست؟⠀⠀⠀
کامپوزیت دندان در واقع لایه های از جنس مواد کامپوزیتی هم رنگ دندان می باشند که با قرار گرفتن دستان هنرمندانه دندانپزشک متخصص زیبایی بر روی دندان ها می تواند موجب زیبا سازی لبخند شوند.⠀⠀⠀
⠀⠀⠀
⠀⠀⠀
این نوع مواد طوری روی دندان قرار می گیرند که موجب اصلاح شکل و رنگ دندان می شوند و با ایجاد رنگ زیبا و درخشنده بر روی دندان ها جلوه خاصی به لبخند می بخشند.⠀⠀⠀
⠀⠀⠀
نکته ای که وجود دارد این است که جنس و رنگ بسیاری از مواد کامپوزیتی متفاوت است و به نسبت دارای استحکام متفاوتی می باشد پس بهتر است که برای اصلاح طرح لبخند موفق از بهترین کامپوزیت دندان که توسط شرکت های معتبر دندان پزشکی ساخته شده است استفاده شود تا استحکام و زیبایی ماندگار در دندان ایجاد شود .

کامپوزیت دندان طبیعی تر به نظر می رسد یا لمینت؟

روکش های دندانپزشکی به گونه ای ساخته شده اند که در عین حال که مشابه دندان های طبیعی شما هستند ، مواردی را که می خواهید تصحیح می کنند.

با این حال ، لمینت سرامیکی طبیعی تر به نظر می رسد ، زیرا مواد سازنده ی لمینت  نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهند. روکش های کامپوزیت هم زمانی که پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند.

برای موارد شدیدتر کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای نقص های خفیف تا متوسط مناسب تر هستند. اگر مشکل شما آنقدر شدید است که نمی توان با استفاده از روکش ها آن را درمان کرد، دندانپزشک شما ممکن است به جای کامپوزیت و لمینت گزینه هایی مانند تاج دندان یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در صورت از دست رفتن دندان بهترین درمان حال حاضر، ایمپلنت می باشد. در کلینیک دندانپزشکی می توانند از شرایط ایمپلنت اقساطی بهره مند شوید

دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند .

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه ی کامپوزیت دندان می تواند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. اولین قدم قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت کامپوزیت دندان، برنامه ریزی برای مشاوره اولیه با دندانپزشک زیبایی است. در جلسه مشاوره دندانپزشک زیبایی قادر خواهد بود تا یک طرح درمانی مناسب برای روکشهای کامپوزیتی را برای شما فراهم کند و بتواند در مورد قیمت کامپوزیت ونیر بحث و گفتگو کند.

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

آیا ایمپلنت برای استخوان تحلیل رفته انجام می شود؟

آیا ایمپلنت برای استخوان تحلیل رفته انجام می شود؟

پیوند استخوان برای بازگرداندن استخوان‌های از دست رفته است . رشد دوباره‌ی استخوان‌هایی که از دست رفته‌ اند کار بسیار سختی است . در حال حاضر تنها راه برای بازگرداندن کامل استخوان‌ها، پیوند استخوان است که پس از پیوند استخوان فک دهان کاشت دندان امکان‌پذیر می‌شود .

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، روکش لمینت ،

پیوند استخوان فک و بازگرداندن استخوان‌های از دست رفته با روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که با توجه به وضعیت بیمار و توصیه‌ی متخصص دندانپزشک به یکی از روش‌های زیر بکار گرفته می‌شود :

پیوند استخوان استئوژنز : در این نوع ، رشد دوباره استخوان ممکن می‌شود . در این روش استخوان از ناحیه‌ای از بدن خود بیمار مثلا ناحیه‌ای از فک برداشته شده و به ناحیه‌ای که نیاز است انتقال داده می‌شود.

پیوند استخوان داربستی : به این روش پیوند، ایجاد داربست برای بازسازی استخوان گفته می‌شود . از موادی مثل ذرات شیشه زیست‌فعال به صورت پودر به منظور حمایت کردن غشا و ایجاد داربستی برای رشد سلول‌های استخوان‌ساز اطراف فک استفاده می‌شود.

پیوند القای استخوان فک : در این نوع پیوند استخوان، پیوند بافت ماتریکس استخوانی دمنیرالیز (از حالت طبیعی خارج شدن) از شخص دیگر و استخوان سالم وی که در بانک استخوان ذخیره شده استفاده می‌شود . این استخوان سالم در ناحیه‌ای که نیاز به پیوند دارد ، قرار می‌گیرد .

تمیز کردن کامل و برداشتن پوسیدگی دندان در پیشگیری از عفونت‌هایی که موجب از دست دادن استخوان می‌شود ، اهمیت بالایی دارد . در این روش ، نیاز به عمل جراحی وجود ندارد ، به همین دلیل بیشتر برای افرادی که از بیماری‌هایی مثل دیابت رنج می‌برند کاربرد دارد  .

استفاده از هورمون استروژن برای جلوگیری از پوکی استخوان کاربرد فراوان دارد. استروژن از پوکی استخوان جلوگیری کرده و سرعت روند تحلیل استخوان را کاهش می‌دهد.

انواع ایمپلنت دندان

"اکثر دندانپزشکان حرفه ای اغلب توصیه می کنند که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته تان ایمپلنت را در نظر داشته باشید. این توصیه ها بر اساس مطالعات بهداشت دهان و دندان می باشد که مشکلات دهانی مانند دندان های شل و مشکل غذا خوردن به خاطر نبود دندان را برطرف می کنند." تولید کننده های مختلفی برای ایمپلنت های مختلف، کامپوزیت ونیر و مواد لمینت دندان در بازار وجود دارد و سیستم های آنها بسیار متفاوت است.از 2 نوع کاشت ایمپلنت مختلف استفاده می کنیم: ایمپلنت "Bicon and " و "Imtec“ "" استاندارد "ایمپلنت" Mini "

چه سنی مناسب برای ایمپلنت دندان است؟

زمان مناسب برای انجام ایمپلنت دندان چه موقع است؟ کاری که پزشکان انجام میدهند وضعیت بیماران را بررسی و ارزیابی میکنند تا ببینند آیا بهترین راه حل برای هرگونه مشکل دندانهای آنها است. با این حال ، ما به پسران زیر 17 سال و دختران زیر 14 یا 15 سال اجازه نمی دهیم که این روش را انجام دهند.

ایمپلنت دندان یکی از گزینه های انتخابی افراد برای دندان از دست رفته می باشد. به عنوان یک فرد جوان تر، ممکن است یک یا چند دندان را به دلایل مختلف از دست داده باشید از جمله:

  •     تروما یا آسیبی که منجر به از دست رفتن دندان می شود (مانند سقوط یا تصادف با اتومبیل)
  •     آسیب های ورزشی منجر به از دست رفتن دندان می شود
  •     وضعیت سلامتی منجر به از دست رفتن دندان می شود
  •     بیماری لثه ( در مورد علل بروز بیماری لثه  بیشتر بدانید)
  •     پوسیدگی دندان
  •     استعداد ژنتیکی

در مورد کامپوزیت دندان نیز بسیاری از دندانپزشکان تنها در صورتی که کودک به سن 14 سالگی رسیده باشد ، ونیرها را گزینه ای در نظر می گیرند. حتی در این صورت ، دندانپزشک به والدین هشدار می دهد که تا زمانی که کودک در بزرگسالی زودرس ، یک یا شاید دو بار کامپوزیت جایگزین شود.عمر و دوام کامپوزیت ونیر بین 8 تا 10 سال می باشد که بسیار متکی به روشهای مراقبت از کامپوزیت دندان است.

https://www.authoritydental.org/dental-implant-pain