آیا راهی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد؟

ایمپلنت دندان چیست؟
طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی ،ایمپلنت دندان،  دندان مصنوعی است که به صورت جراحی در دهان شما قرار می گیرد. ساخته شده از مواد سرامیکی فلزی (تیتانیوم) و مانند استخوان که با فک شما سازگار است ، ایمپلنت ها را با استخوان شما فیوز می کند تا از تاج ، پل یا پروتز کامل استفاده کند. آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (AAP    ) دو نوع کاشت ایمپلنت را توصیف می کند: یک کاشت endosteal رایج ترین است و در استخوان قرار می گیرد ، در حالی که یک ایمپلنت برای بیمارانی که قد ناکافی استخوان دارند یا قادر به پوشیدن نیستند روی استخوان قرار می گیرد. 
ممکن است یکی از دندانهای جلوی خود را بر اثر تصادف ، شکستگی ، نارسایی اندودنتیک یا مشکل پریودنتال از دست داده باشید.
برخی از کودکان همچنین با لانه های جانبی که به طور مادرزادی از دست می روند متولد می شوند.

عدم وجود دندانهای قدامی زیبایی بینی لبخند را به خطر می اندازد و نیاز به تعویض فوری دارد.

بیشتر بخوانید : عوارض ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

در نسل های قدیمی تر که کمتر به دندان های خود میرسیدیم و شاید به راحتی هم دندان ها خراب و یا کشیده میشدند شاید به این موضوع فکر نمیکردیم که برای کاشت هر دندان در آینده باید بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه کنیم. بله برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان امروزه بین 3 تا 5 میلیون بسته به جنس و مرغوبیت مواد و ابزار آن باید پرداخت شود. از مهمترین خدمات مربوط به زیبایی همین ایمپلنت است. کاشتن یک دندان به جای دندانی که قبلا به هر دلیلی از دست داده اید و به یکباره چهره شما را متفاوت میکند.از طرفی از بین رفتن دندان خلفی باعث کاهش توانایی جوش خوردگی می شود و اگرچه معمولاً مشکلات زیبایی شناختی ایجاد نمی کند ، عواقب عملکردی مهمی دارد.

اگر دندان از دست رفته تعویض نشود ، دندانهای کنار آن شروع به حرکت می کنند ، ایجاد تغییراتی در انسداد و مشکلات بهداشتی ایجاد می کند که منجر به از بین رفتن سایر دندان ها در طولانی مدت می شود.

بیشتر بخوانید : روکش لمینت ، روکش کامپوزیت ،

چگونه می توانم دندان گمشده را جایگزین کنم؟

 دندان قدامی را می توان با کاشت ، یک پل مریلند ، یک پل ثابت یا پروتز قابل جابجایی جایگزین کرد.

دندان خلفی را می توان با یک پل ثابت یا با یک کاشت جایگزین کرد.

چرا کاشت دندان گزینه درمانی بهتری است؟

 کاشت دندان محافظه کارانه ترین راه حل است زیرا نیازی به تهیه دندان های مجاور همانند پل ندارد و در عین حال یک راه حل پایدار و مطمئن است.

تاج ایمپلنت به دندانهای همسایه وصل نمی شود و تمیز کردن ناحیه را با استفاده از نخ دندان آسان می کند.

با یک کاشت دندان ، شما مشکل دندان گمشده را بدون درگیر شدن دندان همسایه درمان می کنید ، و باعث افزایش موفقیت طولانی مدت در درمان می شوید.
از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد. انجام ایمپلنت اقساطی  در کلینیک دندانپزشکی، امکان اقدام به این درمان را تسهیل کرده است.

علت مصنوعى و بزرگ بنظر رسیدن بعضى کامپوزیت ونیرها چیست؟

علت مصنوعى و بزرگ بنظر رسیدن بعضى کامپوزیت ونیرها چیست؟
کامپوزیت دندان شامل چهار جزء می‌باشد که عبارت اند از:
ماتریکس رزینی
ذرات فیلر
عامل اتصال دهنده ماتریکس و فیلر
آغازگر و تسریع کننده واکنش پلیمریزاسیون
کامپوزیت متخلخل است و به راحتی رنگ آمیزی می شود. دندانپزشک شما توصیه می کند رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا از منابع رایج پوسته پوسته شدن دندان ها خودداری کنید.

بعضى فکر مى کنند که دلیل بزرگ بنظر رسیدن و غیر عادى بودن بعضى از کامپوزیت دندان ها مربوط به ضخامت انهاست .هر چند که ضخامت لایه کامپوزیت باید بسیار نازک باشد و در صورت افزایش ضخامت ، کار نازیبا و بد خواهد شد اما یک نکته مهم که در مورد ان کمتر کسى به شما اگاهى داده است ، فرم و خطوط و زوایاى  روکش کامپوزیت است .

سطح کامپوزیت باید همانند دندانهاى طبیعى داراى برجستگى و شیارهایى باشد که معمولا دو شیار طولى ، سطح بیرونى دندان را به سه برجستگى تقسیم مى کند .
در ضمن سطح دندان تخت نیست و در سه شیب فرم داده مى شود . شیب ١/٣ نزدیک لثه رو به سمت بیرون ، شیب ١/٣ میانى مستقیم و شیب ١/٣ لبه دندان رو بداخل است .
در وافع توجه به این جزییات در فرم دندان است که موجب طبیعى بنظر رسیدن کامپوزیت مى شود .
البته توجه داشته باشید که این شیارها بر اساس نظر و سلیقه مراجعه کننده مى تواند خیلى واضح و مشخص و یا بر عکس خیلى محو و نامشخص باشد .

ایا بین برندهاى مختلف کامپوزیت اختلاف است؟
باید بدانید که کامپوزیت هم دسته بندى دارد . در واقع کامپوزیت ماده اى است که یک بیس رزینى دارد که داخل ان ذرات سرامیکى ریزى وجود دارد . بر اساس سایز ذرات داخل بیس کامپوزیت ، کامپوزیت دسته بندى مى شود .سایز این ذرات از دهم میلیمتر تا میکرون و نانو متغیر است .
امروزه در کارهاى زیبایى بیشتر از کامپوزیت هاى با سایز ذرات نانو استفاده مى شود .

کیفیت کامپوزیت ها هم مانند روکش لمینت متفاوت است و بعضى کامپوزیت ها داراى شفافیت و ماندگارى بالاترى هستند .

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ، عوارض ایمپلنت دندان ،

در ضمن رنگ کامپوزیت ها هم استاندارد مشخصى ندارد و طیف رنگى برندهاى مختلف کمى با هم متفاوت است.بنابراین هم استفاده از برندهاى معتبر توصیه مى شود و هم انکه لازم است دندانپزشک زیبایی تجربه کار با برندهاى مختلف را داشته باشد و بداند که طیف رنگى هر برند کامپوزیت به چه صورت است.

در حال حاضر چند برند معتبر و خوب کامپوزیت وجود دارد که در این مرکز بر اساس شرایط دندان و سلیقه رنگ بیمار ، انتخاب بین انها صورت مى گیرد .

برای پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان بخصوص از مصرف بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و چای پرهیز کنید. عوامل داخلی و خارجی متعددی می‌توانند سبب تغییرات رنگ در ترمیم‌های کامپوزیتی شوند. عوامل داخلی می‌توانند سبب ایجاد تغییراتی در خود ماده رزینی مانند تغییر ماتریکس رزینی و تغییر در سطح مشترک ماتریکس و فیلر شوند. همچنین از جمله عوامل خارجی که سبب تغییر خصوصیت رنگ کامپوزیت دندان می‌شوند می‌توان به استعمال سیگار، رژیم غذایی بهداشت ضعیف دهان و دندان و نیز جذب مواد رنگی توسط ماتریکس رزینی اشاره کرد. البته باید در نظر داشت که انجام کامپوزیت دندان و لمینت دندان به معنای منع کامل مصرف چای یا قهوه و سایر مواد غذایی رنگی نیست، بلکه آنچه مهم است رعایت بهداشت دهان و دندان بصورت منظم، مسواک زدن و استفاده از نخ دادن است. استفاده از نی هنگام مصرف نوشیدنی‌ها نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

در انتها در مورد رنگ کامپوزیت این نکته را هم اضافه کنم که طیف رنگى بعضى کامپوزیت ها کمى ته رنگ کرم دارد که اصطلاحا رنگ ( سفید افتابى ) دارند ولى بعضى کامپوزیتها کمى ته رنگ ابى-خاکسترى دارند و یا اصطلاحا رنگ( سفیدمهتابى) دارند.

https://www.cosmedent.com/videos/composite-veneer-by-dr-bob-margeas/default.aspx

ارتودنسی یا کامپوزیت ونیر؟

ارتودنسی یا کامپوزیت ونیر؟
رزین  کامپوزیت دندان  و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).

این سوال خیلى از مراجعه کننده ها است و بایست بگم که اگر نامرتبى دندانها شدید تا متوسط باشد فقط با روش ارتودنسی قابل اصلاح است و اگر نامرتبى خفیف باشد امکان اصلاح با روش کامپوزیت هم است.

در واقع در روش کامپوزیت ونیر با تغییر ضخامت لایه ونیر مى توان نامرتبى هاى خفیف را اصلاح کرد .
در نظر بگیریدکه مشکلاتى مثل انحراف میدلاین یا خط تقارن دندانها و انحراف محور طولى دندانها با روکش کامپوزیت قابل اصلاح نیست

لمینت یا کامپوزیت ونیر ؟
چند مورد از شرایطى که بهتر است از روکش لمینت براى اصلاح طرح لبخند استفاده کرد :
اگر در ناحیه طرح لبخند چند دندان داراى روکش یا ایمپلنت وجود داشته باشد.(به محض از بین رفتن دندان با پزشک خود ملاقات کنید. موفقیت کاشت بستگی به قدرت استخوان فک دارد. با گذشت زمان ، استخوان از بین می رود و پوسیدگی می کند و ساختار ضعیف تری را برای قرار دادن ایمپلنت باقی می گذارد. سرانجام ، بیماران ممکن است قبل از انجام عمل کاشت دندان به پیوند استخوان احتیاج داشته باشند. با مشورت با دندانپزشک خود در اسرع وقت پس از ریزش دندان از این روند دردناک و طولانی خودداری کنید. )
اگر مشکل  پوسیدگى دندان  یا خرابى دندانها زیاد باشد
اگر فشارهاى جویدن روى دندانها زیاد باشد اگر تغییر رنگ دندانها شدید باشد
عکس فوق مربوط به اصلاح طرح لبخند به روش کامپوزیت ونیر است

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ، عوارض ایمپلنت دندان ،

از چه سنى مى توان درمانهاى زیبایى را انجام داد؟
در جواب باید گفت که درمانهایى مثل لمینت سرامیکى و روکش تمام سرامیک بایست بعد از سن بلوغ انجام شود ولى اگر قبل از سن بلوغ نیاز به درمان باشد مى توان از روش کامپوزیت ونیر استفاده کرد .

مثالى از مواردى که قبل از سن بلوغ مى توان با کامپوزیت مشکلات دندانى را برطرف کرد ، در مواردى است که بیمار بدلیل اختلالات مادرزادى دچار نقص مینا و بدرنگى و بدفرمى دندانها است و در این موارد مى توان از روش کامپوزیت ونیر استفاده کرد . اصلاح رنگ و فرم دندانها به روش کامپوزیت ونیر .در مورد اصلاح رنگ دندانها روشهاى مختلفى وجود دارد ، مثل بلیچینگ ، کامپوزیت ونیر ، لمینت و ...اما اینکه براى هر کس چه روشى مناسبتر است به وضعیت دندانهاى بیمار بستگى دارد.

کامپوزیت دندان همان عملکرد لمینت دندان  را ارائه می دهند ، اما به همان اندازه تهاجمی نیستند. دندان اصلی بدون تغییر مانده و مینای دندان آسیب نمی بیند ، که برخی از بیماران به عنوان یک راه حل طولانی مدت ترجیح می دهند. برای رسیدن به این هدف ، لمینت بسیار نازک تر از روکش ها هستند (آنها به اندازه لنز تماسی ضخیم هستند) ، اما هنوز هم قوی و بادوام هستند.


https://albiondentalglendora.com/services/cosmetic-dentistry/porcelain-veneers/

مزایای کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان


کامپوزیت که به عنوان کامپوزیت باندینگ نیز شناخته می شوند ، روکش های نازکی هستند که برای تقویت ظاهرشان روی سطح دندان ها قرار می گیرند. کامپوزیت یک ماده رنگی دندان است که در سایه های مختلفی به وجود می آید. آنها یک جایگزین عالی برای لمینت سرامیکی و با کسری از هزینه هستند. این در حالی است که یکی از روشهای بسیار فنی که دندانپزشک به درستی صحیح می کند و به مهارت های ویژه ، مراقبت دقیق و هنرمندی توسط دندانپزشک آرایشی شما نیاز دارد تا نتیجه سالم و زیبایی را ارائه دهد.

روکش های کامپوزیت و اتصال کامپوزیت در اصل همان روش هستند. ما هنگامی که کامپوزیت فقط در قسمتی از سطح دندان مثلاً در مورد دندان جلوی تراشیده شده استفاده شود ، از این درمان به عنوان اتصال کامپوزیت یاد می کنیم. از طرف دیگر روکشهای کامپوزیت شامل استفاده از کامپوزیت در کل سطح جلوی دندان است. از روکشهای کامپوزیت می توان برای درمان یک دندان منفرد استفاده کرد و یا می تواند برای تغییر کل لبخند نیز استفاده شود.

پس از مرحله تحلیل لبخند و مرحله طراحی ، درمان ونیر رزین کامپوزیت تنها در یک بازدید ممکن است انجام شود. این کامپوزیت روی سطح دندان اعمال می شود و توسط دندانپزشک ساخته می شود تا به شکل دلخواه خود برسد. سپس محصور شده و صیقل داده شده و نیش تنظیم می شود که از راحتی و زیبایی خوبی برخوردار می شوند! درمان سریع ، بدون درد است و بندرت نیاز به بی حسی دارد.

توجه به این نکته ضروری است که از آنجایی که رزین کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان ساخته می شود ، به مهارت و توانایی هنری دندانپزشک بسیار وابسته است. اگرچه دندانپزشکان هر روز با رزین کامپوزیت کار می کنند ، اما همه دندانپزشکان به طور مرتب ونیر کامپوزیت انجام نمی دهند. این یک ART است و نتایج می تواند بسیار زیاد بین پزشکان متفاوت باشد. دندانپزشکان مختلف نیز دارای سبک های متنوعی هستند ، بنابراین قبل از انجام معالجه خود مطمئن شوید که قبل از انجام اقدامات درمانی برخی از افراد را قبل و بعد از عمل مشاهده می کنید تا بدانید که چه انتظاری دارید.

یکی از بزرگترین مزایای کامپوزیت دندان ارزان قیمت تر از لمینت دندان است که باعث می شود آنها از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشند. دندانپزشکان آرایشی و بهداشتی ما از بهترین مواد کامپوزیت و ونیرها استفاده می کنند و شخصاً تحت مشهورترین متخصصان دندانپزشکی کامپوزیت در جهان آموزش دیده اند. شایان ذکر است که اگرچه روکشهای رزین کامپوزیت نسبت به همتای لمینت دندان خود اقتصادی تر هستند ، اما ممکن است روکش های کامپوزیت با زمان نیاز به جلا دادن و احتمالاً جایگزینی های مکرر ، لکه دار شوند و درخشندگی خود را از دست دهند.

در مورد کامپوزیت ها باید دقت کرد زیرا در مقایسه با Porelain Veneers مقداری بیشتر در معرض تراشیدن هستند. ترمیم روکشهای کامپوزیت در مورد هر تراشه آسان است ، زیرا کامپوزیت جدید به سادگی می تواند به روکش موجود وصل شود.

https://www.dentalsquare.com.au/treatments/cosmetic-dentist-sydney/composite-veneers/

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟

 کامپوزیت  ونیر چیست؟

روکش کامپوزیت زمانی است که یک رزین کامپوزیت را به سطح جلوی دندان خود می چسبانیم تا شکل و رنگ آن جذاب تر شود.
ماده اتصال کامپوزیت که در این روش استفاده می شود ، محصولی مشابه آنچه در هنگام تکمیل پر کردن دندان رنگی قرار می دهیم ، است. باندینگ در چندین سایه مختلف موجود است که به ما امکان می دهد رنگ دقیق روکش دندان  شما را مشخص کنیم. دندانپزشک متخصص و آرایشی ماهر ما کامپوزیت را به شکلی قالب و فرم داده و لبخند یکدست و زیبایی بیشتری به شما می بخشد.

روش انجام کامپوزیت ونیر

برای شروع ، دندانپزشک آرایشی و بهداشتی  سطح جلوی دندان شما را سفت و سخت می کند و در صورت لزوم شکل آن را محکم می کند. چند مرحله بعدی شامل قرار دادن چند محل مختلف آماده سازی مختلف بر روی سطح تصفیه ، اطمینان از تمیز بودن ناحیه و آماده پذیرش مواد اتصال است.
پس از انتخاب بهترین سایه برای استفاده ، رزین کامپوزیت را روی دندان خود قرار داده و آن را به شکل دلخواه قالب می کنیم. هنگامی که از نحوه ظاهر آن خوشحال شدیم ، برای سخت شدن و درمان مواد موجود در آن ، چراغ خاصی را در آن منطقه می درخشیم. مرحله آخر صاف کردن و صیقل دادن روکش کامپوزیتی جدید است.
پیوند دندانپزشکی چندین مزیت دارد. برای مبتدیان ، هزینه این روش به همان اندازه ارزان است که می توان از درمان های زیبایی دندان پزشکی استفاده کرد. آنها اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید ، یک راه حل عالی هستند. آنها همچنین قادر به ترمیم تراشه ها و ایجاد شکاف بین دندان های شما هستند.قیمت کامپوزیت دندان به طور معمول نیمی از هزینه لمینت سرامیکی را دارد. با این حال ، آنها همچنین حدود نیمی از طول عمر لمینت سرامیکی دارند و ممکن است نیاز به زودی نیاز به تعویض یا جایگزینی داشته باشند.

از طرف دیگر، در صورت آسیب دیدن روکشهای کامپوزیت، کنار گذاشتن آنها برای همیشه آسان تر هست، در حالی که روکش های سرامیکی نیاز به تعویض دارند

با این حال ، پیوند دندان می تواند به راحتی لکه دار شود. بنابراین ، سیگار کشیدن و نوشیدن مایعات تیره مانند شراب قرمز توصیه نمی شود. در صورت نیش زدن به چیزی خیلی سخت ، می تواند مواد را حذف کند ، به این معنی که باید اتصال را تعویض کنید. از آنجایی که پیوند زدن با دوام ترین گزینه های درمانی زیبایی نیست ، بهتر است آن را فقط به چند دندان و نه یک مجموعه کامل محدود کنید. در حالی که سایه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، اگر رنگ غیر معمولی دارید ، تطبیق آن می تواند مشکل باشد.یکی از موارد الزامی در ماندگاری بیشتر ترمیم‌های انجام شده با «کامپوزیت دندان»، ثبات رنگ آنها است. به این دلیل که حضور مداوم مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و دهانشویه‌های مختلف در حفره دهان می‌تواند در عدم تغییر رنگ کامپوزیت دندان مؤثر شود، در مواجهه با این محلول‌ها باید توجه بیشتری کرد. تغییر رنگ کامپوزیت دندان بخصوص در رابطه با کامپوزیت دندان‌های جلویی همواره از نگرانی‌های افرادی است که کامپوزیت دندان انجام داده اند. با این حال در رابطه با میزان تأثیر مصرف قهوه بر تغییر رنگ کامپوزیت‌های دندان، همچنان خلأ اطلاعاتی وجود دارد.
به گفته متخصصین کلینیک دندانپزشکی ، یون‌های رنگ قهوه می‌توانند سبب تغییر رنگ کامپوزیت دندان شوند. بر اساس نتایج مطالعات انجام شده در زمینه تأثیر قهوه بر تغییر رنگ ونیر کامپوزیت‌ها، دو عامل pH و نیز وجود شکر در قهوه می‌توانند منجر به تغییر رنگ بیشتری شود. هرچه میزان PH موجود در محلول پایین‌تر باشد، منجر به تخریب سطحی بیشتر و در نهایت جذب رنگدانه بیشتر می‌شود. وجود شکر در قهوه نیز منجر به افزایش میزان چسبندگی رنگدانه می‌شود.

لمینت سرامیکی چیست؟

روکش لمینت پوستی نازک از پرسلن است که نازک و محصور است ، دقیقاً مثل یک انگشت مصنوعی. روی قسمت جلوی دندانهای جلوی شما سیمان می شود و لبخند سالم در پشت آنها پنهان می شود.
لمینت سرامیکی کمی روی لبه های دندان شما همپوشانی دارند و به آنها امکان می دهند در جای خود بمانند و حاشیه ها را بهتر مخفی کنند. بر خلاف روکش های کامپوزیت ، روکش پرسلن به طور سفارشی در آزمایشگاه دندانپزشکی طراحی و ساخته می شود.
مانند روکشهای یک روزه ، آنها برای تغییر اندازه ، شکل و سایه دندانهای طبیعی شما استفاده می شوند.

در صورتی که شما نیاز به انجام لمینت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، ماندگاری لمینت، قیمت لمینت دندان و تاثیری که لمینت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنیدبرای محاسبه هزینه‌ی لمینت دندان نیز باید قیمت هر واحد لمینت را بدانید و با توجه به تعداد دندان‌هایی که باید لامینیت شوند، هزینه کلی را بدست آورید.

روش انجام لمینت دندان
گرفتن لمینت دندان یک روش درمانی چند مرحله ای است. در طی روش آماده سازی ، دندانپزشک آرایشی و بهداشتی ما نیاز به ایجاد فضای ترمیم را روی دندان های شما ایجاد می کند. برای این کار ، قسمت جلویی و لبه های هر دندان را کاهش می دهیم. پس از اتمام این مرحله ، ما یا برخی از تصورات دندان شما را تصور می کنیم یا با استفاده از یک دوربین 3 بعدی آنها را اسکن می کنیم تا یک ماکت دیجیتال از لبخند شما را به ما نشان دهد. برداشت ها یا ماکت های دیجیتال به همراه دستورالعمل های طراحی ما (مانند مشخصات رنگ و اندازه) به آزمایشگاه دندانپزشکی ما ارسال می شوند ، جایی که روکش های سفارشی شما ساخته شده است. از آنجا که آماده شدن آنها چند هفته خواهد بود ، در همین حال شما را به برخی از روکش های موقت می پوشانیم.
بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ، عوارض ایمپلنت دندان ، خطرات ایمپلنت دندان ،
هنگامی که به کار می رویم ونیر های دائمی خود را برمی گردانید ، ما مکان های شما را حذف می کنیم و لمینت دندان را امتحان می کنیم. اگر همه چیز انتظارات شما و دندانپزشک ما را برآورده کند ، ما آنها را با یک ماده پیوند دهنده دائمی وصل خواهیم کرد.
لمینت دنداناز روکش های کامپوزیت قوی تر هستند ، بنابراین اگر به دنبال بهبود ظاهر چندین دندان هستید بهتر عمل می کنند. در حالی که دندانهای چینی هنوز نیاز به تعویض دارند ، اما ماندگاری آنها بسیار طولانی تر از روکشهای کامپوزیتی است. آنها به همان اندازه لکه نمی کنند. تا آنجا که سایه می رود ، لمینت دندان سفارشی را می توان برای مطابقت با هر رنگ و رنگ مشخص کرد. این ماده همچنین نور را بسیار خوب منعکس می کند ، به این معنی که آنها به اندازه دندان های خیلی خودتان طبیعی به نظر می رسند.
متأسفانه ، از لمینت دندان نمی توان برای ترمیم دندانهای ضعیف و ضعیف استفاده کرد. آنها همچنین دارای برچسب قیمت بالاتری نسبت به روکشهای روز هستند. اگرچه روکش پرسلن از باند اتصال دوام بیشتری دارد ، اگر تمایل به چسباندن و خرد کردن دندانهای خود به طور مرتب دارید ، هنوز هم می توانند بشکنند.

https://www.yaletowndental.com/porcelain-vs-composite-veneers/