آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
ایمپلنت وقتی نیاز است که مراجعه کننده برخی از دندان هایش را از دست داده است. ایمپلنت به عبارتی کاشت دندان است که مسلما سبب زیبایی فرد میگردد. اتفاقا شاید برای گردشگران عرب تقاضای بالاتری داشته باشد چون گرانتر از سایر مواردی است که بررسی کردیم. ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و در یک روز قابل انجام نیست علی رغم تبلیغاتی که در این زمینه هست. به عبارتی گردشگر فقط اگر امکان مراجعه مجدد بعد از چند ماه را دارد میتواند این کار را انجام دهد.بسیاری از بیماران نگران درد بعد از ایمپلنت دندان هستند و می خواهند بدانند درد تا چه مدت بعد از درمان همراه شان خواهد بود. میزان بروز درد و ادامه دار شدن آن در هر بیمار متفاوت است و مهم تر این که روش های مختلفی برای کنترل و کاهش درد وجود دارد.
واقعیت آن است که بیمار بعد از ایمپلنت مقدار جزئی درد احساس می کند، اما دردی حین درمان احساس نخواهد شد، چرا که ناحیه مورد نظر بی حس می شود. با این حال، با از بین رفتن اثرات بیهوشی ممکن است علائمی از درد و ناراحتی ظاهر شود.
میزان بروز درد به عواملی از قبیل روند درمان و تعداد ایمپلنت بستگی دارد. هر چه روند درمان طولانی تر و تعداد ایمپلنت بیشتر باشد، میزان دردی که احساس می شود، بیشتر خواهد بود .

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت ، روکش لمینت ،

چه مدت ایمپلنت دندان برای بهبودی انجام می شود؟

هیچ زمان بهبودی برای همه بیماران ایمپلنت وجود ندارد ، زیرا وضعیت دهان و دندان منحصر به فرد هر بیمار بر جراحی تأثیر می گذارد. موارد زیر می تواند زمان بازیابی شما را تحت تأثیر قرار دهد:
1. تعداد دندان هایی که استخراج کرده و کاشته اید (فک یک ، چند یا یک کل)
2. اگر استخوان شما به اندازه کافی سالم است که ایمپلنت ها به آن پایبند باشند
3. اگر عمل شما نیاز به پیوند استخوان دارد
4. تفاوت های فردی و زمان بهبودی

مراقبت از ایمپلنت دندان

خیلی از بیماران ما فکر می کنن که وقتی ایمپلنت انجام دادن دیگه تموم .....
اما این نکته رو در نظر بگیرید که دندان های ما ساختار دفاعی طبیعی دارند اما ایمپلنت ها و پروتزهایی که توی دهان گذاشته میشوند ، این ساختار دفاعی رو ندارند و این وظیفه ماست که مراقبت های دائمی از آنها داشته باشیم.
 
برای ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت های دندان چندتا فاکتور مهمه :
همکاری و رعایت اصول از سمت بیمار:
بیمار باید بهداشت فردی دهان و دندان رو روزانه داشته باشه .
و حتما حتما چکاپ سالانه رو انجام بده.
استفاده از متریال با کیفیت در کاشت ایمپلنت
تخصص و مهارت دندانپزشک

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندانی قطعه ای فلزی از جنس تایتانیوم هستش که جایگزین دندان از دست رفته شما میشه. در واقع بهترین درمان جهت جایگزینی دندان از دست رفته و خراب (البته تا تکنولوژی امروز ( هستش.
نداشتن یک دندان عوارض و مشکلات زیادی رو میتونه ایجاد کنه که ایمپلنت از آنها جلوگیری میکنه.
این نکته رو هم عرض کنم که همه میتونن از درمان ایمپلنت استفاده کنن و برای همه افراد قابل کار گذاشتن هستش .

نارسایی ایمپلنت
جراحی ایمپلنت بیش از 90٪ از زمان موفقیت آمیز است. طول عمر ایمپلنت دندان وابسته به عوامل مختلفی می باشد که در بیماران مختلف، متفاوت می باشد. تراکم استخوان فک، رعایت بهداشت دهان ودندان، استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی، نوع و میزان قطر ایمپلنت، سلامت عمومی فرد و بیماری های مختلف، عفونت لثه و...از جمله عوامل تاثیرگذار بر موفقیت ایمپلنت می باشند.

آیا ایمپلنت جاگزین خوبی برای دندان از دست رفته است؟

آیا ایمپلنت جاگزین خوبی برای دندان از دست رفته است؟

ایمپلنت دندان چیست؟ اگر شخصی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد و یا کاملا بدون دندان باشد به منظور جایگزینی دندان های از دست رفته می تواند از ایمپلنت های دندانی استفاده نماید که انواع ایمپلنت دندان نیز وجود دارد. یک ایمپلنت دندانی پایه کوچکی از جنس فلز تیتانیوم یا آلیاژ های تیتانیوم می باشد. این فلز به وسیله استخوان ها به راحتی پذیرفته می شود و اتصال استخوان فک با این فلز به خوبی صورت می پذیرد . ایمپلنت دندانی که جایگزین ریشه دندان می گردد دارای شیارهای ظریفی بر روی سطوحش می باشد که در استخوان فک پیچ می گردد. ایمپلنت در داخل حفره ای که توسط دریل ایجاد شده است قرار می گیرد اصلی ترین هدف در نصب یک ایمپلنت رسیدن به یک اتصال فوری با استخوان اطراف آن می باشد.

این امریک پایداری اولیه را به وجود خواهد آورد که با گذشت زمان به وسیله اافزایش بیشتر توده استخوانی بر روی سطح زیر میکروسکوپی ایمپلنت محکم تر خواهد گردید.پیش از شروع درمان ایمپلنت، متخصص ایمپلنت باید وضعیت تراکم استخوان بیمار را بررسی کرده و به داروهای مصرفی بیمار توجه نماید. برخی از داروهای پوکی استخوان عوارض بدی روس استخوان فک دارند.

مزایای استفاده از ایمپلنت:

اولین مزیت، سلامتی و زیبایی بیشتر است. وقتی که دندان ها از دست می روند استخوان اطراف دندان شروع به تحلیل لثه می کند. این تحلیل استخوان می تواند منجر به عقب رفتن فک گردد. به کار بردن ایمپلنت های دندانی مانع این امر گردیده و بنابراین شکل طبیعی فک حفظ خواهد گردید.

در طب سنتی کمبود دندان از دست رفته را با جایگزینی یک پلاک دندانی متحرک یا با تراش دو دندان مجاور و استفاده از پل جبران می نمایند، اما در هنگام استفاده از ایمپلنت دندانی علاوه بر آن که از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می شود، از صدمه به دندان های مجاور نیز جلوگیری شده و زیبایی یک دندان طبیعی را به دهان بیمار باز می گرداند.

همچنین در نحوه صحبت کردن بیمار تغییری ایجاد نمی گردد. مزیت دیگر آن آسایش بیشتر می باشد، زیرا ایمپلنت های دندانی اتصال محکمی با استخوان فک پیدا می کنند، هیچ گونه لغزندگی و حرکت دندان مصنوعی وجود نخواهد داشت. کاشت دندان از بین رفتن عواقب جدی در زندگی شما دارد و عملکردهای مهم دهان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی از دست دادن فقط یک دندان می تواند در توانایی شما در خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد و همچنین بر سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. به طور سنتی ، بسته به وضعیت خاص شما ، تعویض دندان از دست رفته به معنای پل ، پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل است.

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید : روکش لمینت ، روکش کامپوزیت ،

چند دندان توسط ایمپلنت حمایت می شود؟

تمام اشکال متداول جایگزینی دندان ها از قبیل پل ها یا دندان مصنوعی می تواند به وسیله استفاده از ایمپلنت های دندانی انجام پذیرد. اگر شما فقط یک دندان طبیعی را از دست داده باشید یک ایمپلنت برای جایگزین نمودن کافی خواهد بود.

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود؟

پیش از شروع درمان ایمپلنت، متخصص ایمپلنت باید وضعیت تراکم استخوان بیمار را بررسی کرده و به داروهای مصرفی بیمار توجه نماید. برخی از داروهای پوکی استخوان عوارض بدی روس استخوان فک دارند.

1. فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

2.از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه و یا تصادفات باشد. اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دندان نیز متاثر می شود. فاصله طولانی بی دندانی باعث رویش دندانهای فک مقابل به این فاصله .


https://www.sharecare.com/health/dental-veneers/what-are-laminate-veneers

لمینت دندان در چه مواردی استفاده می شوند؟

ونیر ها انواع گوناکونی دارند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان متداول ترین نوع ونیر ها می باشد. یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند.

ضخامت لمینت دندان لومینیرز به اندازه یک لنز چشم می باشد، بسیار نازک و در عین حال محکم هستند، کمترین تغییر رنگ را دارند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند، از نظر آماده سازی نیز نسبت به کامپوزیت و لمینت دندان مراحل کمتری دارد. به نقل از دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، متناسب با وضعیت دهان و دندان هر فرد، روش دندانپزشکی متناسب و مختص به آن فرد انجام می شود.

لمینت ها (لامینیت) یا ونیرها لایه نازکی از سرامیک یا کامپوزیت هستند که به منظور بهبود رنگ شکل و به طور کلی ظاهر دندان ساخته می شوند و به طور معمول ۰٫۵ تا ۰٫۶ میلیمتر ضخامت دارند. بعضی از انواع لمینت مثل لومینیرها حتی بسیار نازکتر هستند. قرار دادن لمینت می تواند تا حد زیادی نمای خنده فرد را بهبود بخشد.



لمینت دندان در چه مواردی استفاده می شوند؟
لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و… . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.هدف اولیه از قرار دادن روکش لمینت یا روکش کامپوزیت  بهبود ظاهر دندانها است و برای درمان بعضی از انواع تغییر رنگها، بدشکلی های دندانی، لب پریدگیها و یا وجود فضای بین دندانها و یا نامرتبی های جزئی دندانها استفاده می شوند.
بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان
    لمینت  نیاز به برداشتن و تغییر شکل مجدد دندان اصلی (یا دندانها) دارند. برای ایجاد یک ظاهر طبیعی که حجیم و زیاد نیست ، دندانپزشک حدود 5 میلی متر از سطح دندان خارج می کند. مینای دندان برداشته می شود و تا زمانی که لمینت اعمال نشود ، دندان محافظت نمی شود. بنابراین اگر در آینده نیاز به برداشتن لمینت وجود داشته باشد ، یک بار دیگر دندان محافظت نمی شود. به عنوان یک راه حل طولانی مدت ، این تراش مینای دندان ممکن است برای برخی از بیماران نگران کننده باشد. ونها را می توان در حدود دو بازدید قرار داد. نوعی از لمینت دندان به نام لومینیرز وجود دارد که در آن دندان ها تراش نمی خورد.

تفاوت ونیر با روکش در چیست؟

اگر چه هر دو به یک اندازه زیبایی فراهم می کند اما برای روکش نیاز به تراش کل دندان می باشد در حالیکه ونیرها تنها نیاز به تراش سطح قدامی دندان دارند.

نفاوت ونیر های پرسلنی با کامپوزیتی در چیست؟
ونیر های سرامیکی پس از تراش و قالب گیری از دندانهای بیمار در لابراتوار ساخته می شوند و بنابراین نیاز به دو جلسه حضور در مطب است. اما ونیرهای کامپوزیتی در یک جلسه و در همان مطب ساخته می شوند .

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود سه هفته می باشد ولی برای کامپوزیت ونیر یک جلسه مورد نیاز است.

جنس کامپوزیت ها از ماده ای با بیس رزینی است و لی لمینت ها از جنس سرامیک هستند.

 تراش دندان    در لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت ونیر است


در لمینت سرامیکی نیاز به پالیش دندان ها نمی باشد ولی در کامپوزیت به فاصله زمانی یک سال نیاز به پالیش می باشد

در لمینت سرامیکی در صورت لب پر شدن لمینت و شکستن آن امکان ترمیم وجود ندارد اما کامپوزیت ونیر ها قابل ترمیم می باشند.
 
استحکام لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت ونیر است.

هزینه کامپوزیت ونیر اقتصادی تر و پایین تر از لمینت سرامیکی است.

مراحل ساخت کامپوزیت ونیر در مطب صورت می گیرد ولی مراحل ساخت لمینت در لابراتوار انجام میشود و سپس توسط دندانپزشک روی دندان چسبانده میشود .

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟

ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟⠀⠀

کاشت ایمپلنت تنها روش درمانی است که از استخوان فک محافظت کرده و مانع تحلیل رفتن آن می‌شود و در بلند مدت هیچ خطر و آسیبی برای دندان‌های سالم مجاور در پی ندارد. علاوه ‌بر این، ایمپلنت دندان طول عمر بسیار زیادی داشته و برخلاف دندان مصنوعی و بریج نیازی به جایگزینی و تعویض ندارد ؛ از این رو در بلند مدت از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد.ناگفته نماند که ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک روش برای اصلاح زیبایی دندان است یک روش درمانی برای دندان های از دست رفته است. بهتر است ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود و تنها قسمت تاج آن توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی قرار داده شود. برای انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان، بهترین متخصص ایمپلنت دندان و نیز بهترین متخصص لمینت دندان باید در نظر بگیرید که دندانپزشکی زیبایی زمینه پیچیده ای است که نیاز به توجه به جزئیات دارد. اول از همه، شما به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی نیاز دارید که با تجربه باشد. شما باید به دنبال کسی باشید که بیش از 7-8 سال سابقه کار با کامپوزیت، لمینت دندان و ایمپلنت را داشته باشد. همچنین، دندانپزشکی که انتخاب کرده اید باید نمونه کارهای خوبی داشته باشد که بتوانید آنها را ببینید و متناسب با سلیقه خود انتخاب کن
همچنین زیبایی دهان و نیمه پایینی صورت با ایمپلنت دندان حفظ می‌شود چرا که ایمپلنت اجازه نمی‌دهد با از دست رفتن دندان، ساختار فک تخریب شده و فکها در هم فرو بروند.⠀⠀
پر کردن جای خالی دندان‌ها با بریج دندان مستلزم استفاده از دندان‌های طبیعی و سالم مجاور به عنوان تکیه ‌گاه است. این دندان‌ها باید تراشیده شود تا روکش دندان بریج بر روی آنها نصب شود تا به این ترتیب بریج دندان در جای خود ثابت بماند. به مرور زمان ممکن است دندان‌هایی که تکیه ‌گاه بریج دندان یا دندان مصنوعی هستند صدمه ببینند. علاوه بر این دندان طبیعی غالباً فرایند تحلیل رفتن و بازجذب استخوان را تشدید می‌کند. این باعث می‌شود دندانهای مقابل بیشتر در هم فرو رفته و یک سوم پایینی صورت ظاهری پیر و در هم فرو رفته به خود بگیرد .

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت ، روکش لمینت ، انواع ایمپلنت دندان ،

ایمپلنت دندان چیست؟

بهترین درمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته.
قطعه ای تیتانیومی که در استخوان فک جایگذاری شده و نقش بازسازی دندان از دست رفته را ایفا می کند.
.
نکاتی که باید به ان ها توجه کرد:
۱.فریب تبلیغات سوء را نخورید ( به خصوص در فضا مجازی)
۲.مهارت جراح یا دندانپزشک
۳.مرغوبیت ایمپلنت و پروتز ساخته شده

بهترین مواد ایمپلنت دندان کدام است؟

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

نحوه و مراحل درمان ایمپلنت

سوالی که شاید برای شما پیش آید دررابطه با عوارض ایمپلنت دندان است که لازم به ذکر است کاشت ایمپلنت طی یک عمل جراحی بسیار ساده و راحت و با بی حسی موضعی در مطب و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و هیچگونه عوارضی ندارد.

پس از اتصال استخوان به ایمپلنت کاشته شده که حدود ۲-۳ ماه طول میکشد مرحله دوم یا ساخت روکش روی ایمپلنت آغاز می شود .

محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان

چندین مرحله در کار قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

جلسه مشاوره با دندانپزشک (در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید علاوه بر شرایط ایمپلنت اقساطی و "ایمپلنت ارزان" ، ویزیت و مشاوره ی بیماران رایگان می باشد.)

    کشیدن دندان / ریشه
    پیوند استخوان
    قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
    قرار دادن تاج
    اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل
    تأمین مالی ایمپلنت های دندانی (برخی شرکت های بیمه قسمتی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند)

ابتدا با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید که در صورت وجود چه بخشی از کاشت های دندانی را پوشش می دهد. شما می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی  در کلینیک دندانپزشکی  بهره مند شوید.

https://www.healthline.com/health/composite-veneers

آیا امکان جایگزینی ایمپلنت از دست رفته وجود دارد؟⠀

آیا امکان جایگزینی ایمپلنت از دست رفته وجود دارد؟

درصد موفقیت ایمپلنت حدود ۹۸% است ولی در شرایطی که ناموفق باشد معمولا امکان جایگزینی مجدد ایمپلنت از دست رفته با یک ایمپلنت دیگر و معمولا همراه با بازسازی استخوان وجود دارد

چه عواملی بر میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دندان تأثیر دارند؟
میزان موفقیت عمل ایمپلنت دندان در افراد مختلف، متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
 
سیگار کشیدن:سیگار کشیدن عاملی است که به میزان قابل توجهی بر روی روند بهبود شمابعد از عمل تأثیر می‌گذارد و شانس موفقیت‌آمیز بودن عمل ایمپلنت را کاهش می‌دهد. اگر سیگاری هستید و قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید، بهتر است به منظور افزایش شانس موفقیت نتیجه عمل، ۶ ماه قبل ازعمل خود،سیگار کشیدن را ترک کنید.
 
ساختار استخوانی: داشتن استخوان‌های سالم و محکم یک نیاز اساسی برای انجام عمل جراحی ایمپلنت است. در جلسه ارزیابی اولیه، میزان تراکم و استحکام استخوان فک شما بررسی می‌شود. میزان ثبات ایمپلنت دندانی به توانایی استخوان فک جهت اتصال به ایمپلنت تیتانیومی بستگی دارد.تأخیر در انجام عمل ایمپلنت به جهت ترس وهزینه، کار اشتباهی است. زیرا هر چه زمان بیشتری بگذرد، استخوان فک شما بیشتر تحلیل می‌رود (آتروفی فک) و شانس پذیرش ایمپلنت توسط آن کاهش می‌یابد. اگر مشخص شود که کیفیت استخوان‌های شما برای حمایت از ایمپلنت دندان کافی نیست، روش‌های مختلفی برای پیوند استخوان وجود دارد که احتمال استخوان‌سازی را افزایش می‌دهند و امکان قرار دادن ایمپلنت را برای شما فراهم می‌کنند.
 
تکنیک جراحی: چگونگی انجام کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک یک عامل کلیدی دیگر در موفقیت‌آمیز بودن نتیجه عمل است.
 
رژیم غذایی: چگونگی غذا خوردن و نوع رژیم غذایی پس از عمل جراحی، نقش مؤثری در سلامت ایمپلنت دارد. توصیه می‌شود که بیماران از غذاهای نرم استفاده کنند و سعی کنند تاسه ماه بعد از عمل جراحی (یا بیشتر با توجه به نظر پزشک) از جویدن با ناحیه جراحی شده، پرهیز کنند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامت کلی بدن نیز مفید است و به روند بهبود کمک می‌کند.

 بهداشت دهان و دندان:حفظ بهداشت دهان و دندان بعد از عمل کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و شستشوی دهان با دهانشویه احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد و به استحکام ایمپلنت کمک می‌کند.
علاوه بر موارد ذکر شده، عواملی چون سلامت روانی، سلامت جسمی مانند نداشتن دیابت، عدم وجود عفونت در دهان و شرایط کاری و زندگی بیمار بر نتیجه عمل جراحی اثر می‌گذارند .

https://www.leadingimplantcenters.com/