مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت
ایمپلنت هم مانند دندانهای طبیعی و حتی بیشتر نیاز به مراقبت دارند.
رعابت بهداشت ایمپلنت و دندان ها و استفاده از مسواک روزانه حداقل دو بار.
استفاده صحیح از نخ دندان، زیرا استفاده نادرست از نخ دندان باعث آسیب بیشتر به بافت لثه اطراف دندان میشود.
از دندان به عنوان ابزار باز کردن بطری استفاده نکنید.
ایمپلنت از جنس تیتانیوم است و تاج نیز از جنس سرامیک است و هیچ کدام پوسیده نمیشود. اما اگر مراقبت درستی از دندان و ایمپلنت انجام نشود باعث تجمع باکتری و‌ مواد غذایی میشود. این تجمع پلاک جرم باعث پوسیدگی دندانهای مجاور و همچنین بیماری لثه میشود. عدم رعایت بهداشت باعث التهاب و عفونت لثه و تحلیل لثه و استخوان میشود.

مراقبتهای لازم پس از انجام  ایمپلنت دندان
    خونریزی: بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان خونریزی در محل کاشت دندان یا لثه، کبودی، تورم و حتی عفونت ممکن است رخ دهد که با انجام توصیه های متخصصان ایمپلنت اعم از استفاده از گاز استریل می‌توان به بهبود آن کمک کرد.
    تورم: اگر بعد از انجام ایمپلنت دندان تا دو الی سه روز تورم رخ دهد امری عادی محسوب ‌می‌شود. بعد از کاشت دندان تا 1 الی 2 روز ورم برجسته تر می‌شود و سپس تورمش کم شده و به حالت عادی باز می‌گردد. برای کاهش این تورم میتوان در 24 ساعت اول پس از جراحی با آب نمک رقیق دندانها را شستشو داد یا به صورت متناوب پس از جراحی کیسه یخ را بر روی ورم دندان به مدت 10 دقیقه گذاشت از شدت ورم کاسته شود.

    استراحت: بعد از انجام ایمپلنت دندان بیمار باید حتما استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را تا حدی کاهش دهد و از انجام فعالیتهای بدتی شدید و ورزش تا 48 ساعت بپرهیزد.
آیا ایمپلنت درد دارد؟
سوالی که به نظر ذهن همه افرادی که علاقه مند به ایمپلنت دندان هستند را مشغول کرده ، اما واقعیت این است که شما اصلا دردی احساس نمی کنید.⠀⠀
اگر تجربه کشیدن دندان ، یا جراحی دندان نهفته و یا عصب کشی داشته باشید ، باید بگوییم این عمل در مقابل آن ها اصلا درد ندارد ، اما متاسفانه بیماران در مورد کاشت ایمپلنت کمی پیش قضاوت دارند ، دلیل آن هم مراجعه به اینترنت و دیدن کلیپ های مربوط به جراحی ایمپلنت است . در هنگام قرار دادن ایمپلنت دندان، دندانپزشک معمولا از بی حسی موضعی استفاده می کند. بی حسی معمولا در روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان نیز استفاده می شود.

    دارو: برای کاهش درد پس از جراحی تا دوروز میتونید از مسکن استفاده کنید. همچنین اگر پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده باشد باید تا انتهای آن را طبق دستور مصرف کنید.
    بهداشت دهان و دندان: موفقیت در ایمپلنت دندان تا حد زیادی به بهداشت دهان و دندان بیمار بستگی دارد. بیمار نباید تا دو روز بعد از جراحی از مسواک و نخ دندان استفاده کند و برای شستشوی دهان میتواند آب نمک رقیق را جایگزین کند. مسواک زدن دندان های به غیر از دندان ایمپلنت شده را یک روز بعد از جراحی و کل دندانها را 7 روز بعد از جراحی میتوان انجام داد.
    غذا خوردن: بعد از انجام جراحی ایمپلنت تا از بین رفتن بی حسی موضعی باید از خوردن هر گونه مواد غذایی به خصوص غذاهای سفت و مایعات گرم اجتناب کرد. بعد از بر طرف شدن ماده‌ی بی‌حسی توصیه می‌شود از مواد غذایی سرد مانند بستنی، ماست، پوره‌ی سیب زمینی و... استفاده کرد.
    استعمال دخانیات: کشیدن سیگار و قلیان پس از کاشت ایمپلنت تا حدی زیادی ترمیم وبهبود را به تاخیر می‌اندازد و به خونریزی و عفونت در محل جراحی دامن میزند.
بهترین مواد ایمپلنت دندان کدام است؟

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد