اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه اتفاقی میوفتد؟

اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه می شود؟
در نسل های قدیمی تر که کمتر به دندان های خود میرسیدیم و شاید به راحتی هم دندان ها خراب و یا کشیده میشدند شاید به این موضوع فکر نمیکردیم که برای کاشت هر دندان در آینده باید بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه کنیم. بله برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان امروزه بین 3 تا 5 میلیون بسته به جنس و مرغوبیت مواد و ابزار آن باید پرداخت شود. از مهمترین خدمات مربوط به زیبایی همین ایمپلنت است. کاشتن یک دندان به جای دندانی که قبلا به هر دلیلی از دست داده اید و به یکباره چهره شما را متفاوت میکند.
ایمپلنت دندان از نظر فنی به طور خلاصه شامل قراردادن یک پایه در لثه شما و سپس رویه آن که همان دندان است بعد از چند ماه. به عبارتی ایمپلنت شامل چند مرحله است و طی چند ماه تکمیل میگردد. .
وقتی شما دندانتان را از دست می دهید ، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد ، سپس دندانهای مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال مینمایند .
استخوان فک کم کم تیز می شود و نسج نرم روی آن ( لثه ) نازک و آسیب پذیر می شود . زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی قرار می گیرد . در صورت از دست دادن دندانهای بیشتری عملکرد در بدن ۴ تا ۵ برابر کاهش می یابد و شخص به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند . وقتی استخوان تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنت های دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود .

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت ها جلوگیری از تحلیل پیشرونده استخوان در اثر از دست دادن دندان ها است .

همان طور که می دانید استخوان در بر گیرنده دندان با از دست رفتن دندان ها به تدریج دچار تحلیل می شود  .

و به همین علت است که توصیه می شود در اسرع وقت بعد از، از دست دادن دندان، با ایمپلنت جایگزین شود .

نحوه اجرا اوردنچر برپایه ایمپلنت:

در اوردنچر بر پایه ایمپلنت ، دست دندان به صورت دگمه فشاری روی ساختارهای روی ایمپلنت می نشیند و به این ترتیب ثبات و گیر دست دندان بهبود میابد .

اوردنچر بر پایه ایمپلنت هم برای فک بالا و هم برای فک پایین قابل استفاده است  .

با اوردنچر برپایه ایمپلنت تغذیه بیمار و در نتیجه سطح زندگی او بهبود میابد .

نگران از دست دادن دندان‌های آسیب‌دیده خود نباشید.امروزه با پیشرفت علم در زمینه دندان پزشکی راهکارهای مختلفی برای درمان این دندان‌ها اختراع شده است که یکی از این راهکارها ایمپلنت دندان است که امروزه توسط پزشکان توصیه می‌شود و بهترین درمان برای دندان‌های از دست رفته است .

چه عواملی باعث عدم موفقیت ایمپلنت دندان می شوند؟

علیرغم موفقیتهای چشمگیر ایمپلنت های دندانی ، واقعیت نارسایی کاشت دندان با فرکانس رو به رشد قرار دادن ایمپلنت به موضوعی مهم و مهم تبدیل شده است. مشکلات گاه به گاه کنار ، ایمپلنت های دندانی امروزه روش درمانی برای دندان های از دست رفته است. برخلاف کامپوزیت دندان که موفقیت یا عدم موفقیت آن هزینه ی زیادی برای بیمار ندارد، جبران عدم موفقیت ایمپلنت های دندانی هزینه بر است.

نارسائی ایمپلنت دندان به دلایل مختلف و در بسیاری از موارد ممکن است رخ دهد. نارسایی های کوتاه مدت عمدتاً می تواند به عنوان عدم بهبودی در استخوان توصیف شود ، فرایندی به نام "تجویز استخوان". این نوع از نارسایی می تواند با عوامل سیستمیک مانند سیگار کشیدن ، دیابت کنترل نشده یا تراکم استخوان همراه باشد. بهداشت ضعیف دهان و بیماری لثه همچنین می تواند شما را در معرض ایمپلنت شکست خورده قرار دهد.

علائم ایمپلنت ناکام ممکن است شامل درد ، تحرک فیکسچر ایمپلنت (بخشی از کاشت که در استخوان فک فرو رفته است) ، ریزش استخوان ، خونریزی ، تشکیل چرک و برخی از یافته های اشعه ایکس در اطراف ایمپلنت باشد. این نارسایی های کوتاه مدت اغلب با از بین بردن ایمپلنت ، ترمیم محل جراحی با پیوند استخوان و اجازه بهبودی آن قبل از اقدام به قرار دادن فیکسچر دیگر قابل درمان است. از آنجا که استخوان بسیار کندتر از بافت نرم بهبود می یابد ، این روند می تواند چندین ماه طول بکشد.

مشکلات ایمپلنت دندان - علل نارسایی زودرس و دیررس ایمپلنت

در این مقاله برخی از مشکلات رایج در زمینه انواع ایمپلنت دندان و برخی از دلایل احتمالی خرابی ایمپلنت دندان ذکر شده است.

روش ایمپلنت دندان یکی از بهترین و بهترین روشهای جایگزینی دندان است که در دسترس بیماران دارای دندان / دندان از دست رفته شناخته شده است. گرچه گران است ، با موفقیت بسیار بالا - در حدود 97 درصد - بسیار مطمئن و بادوام است.

علیرغم فواید بسیار زیادی که در مورد ایمپلنت دندان وجود دارد ، دارای مشکلات مرتبط با ایمپلنت دندان است و از بین رفتن کاشت دندان یکی از آنهاست. برخی از تحقیقات اخیر نشان داده اند که میزان نارسایی کاشت های دندانی حدود 5 درصد است و این به دلایل مختلفی مربوط به ضعف نگهداری و بهداشت دهان و دندان است. مراجعه به دندانپزشک برای تعیین دلایل نارسایی زودرس کاشت و یافتن راه حل های فوری دندانپزشکی الزامی است. اما ممکن است بیماران گاهی اوقات در مورد کاشت دندان دیر دچار مشکل شوند. سن مناسب ایمپلنت دندان در بین دختران و پسران متفاوت است و این درمان در سنین پایین توصیه نمی شود.

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/dental-implant-surgery/about/pac-20384622

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد