آیا ایمپلنت برای استخوان تحلیل رفته انجام می شود؟

آیا ایمپلنت برای استخوان تحلیل رفته انجام می شود؟

پیوند استخوان برای بازگرداندن استخوان‌های از دست رفته است . رشد دوباره‌ی استخوان‌هایی که از دست رفته‌ اند کار بسیار سختی است . در حال حاضر تنها راه برای بازگرداندن کامل استخوان‌ها، پیوند استخوان است که پس از پیوند استخوان فک دهان کاشت دندان امکان‌پذیر می‌شود .

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، روکش لمینت ،

پیوند استخوان فک و بازگرداندن استخوان‌های از دست رفته با روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که با توجه به وضعیت بیمار و توصیه‌ی متخصص دندانپزشک به یکی از روش‌های زیر بکار گرفته می‌شود :

پیوند استخوان استئوژنز : در این نوع ، رشد دوباره استخوان ممکن می‌شود . در این روش استخوان از ناحیه‌ای از بدن خود بیمار مثلا ناحیه‌ای از فک برداشته شده و به ناحیه‌ای که نیاز است انتقال داده می‌شود.

پیوند استخوان داربستی : به این روش پیوند، ایجاد داربست برای بازسازی استخوان گفته می‌شود . از موادی مثل ذرات شیشه زیست‌فعال به صورت پودر به منظور حمایت کردن غشا و ایجاد داربستی برای رشد سلول‌های استخوان‌ساز اطراف فک استفاده می‌شود.

پیوند القای استخوان فک : در این نوع پیوند استخوان، پیوند بافت ماتریکس استخوانی دمنیرالیز (از حالت طبیعی خارج شدن) از شخص دیگر و استخوان سالم وی که در بانک استخوان ذخیره شده استفاده می‌شود . این استخوان سالم در ناحیه‌ای که نیاز به پیوند دارد ، قرار می‌گیرد .

تمیز کردن کامل و برداشتن پوسیدگی دندان در پیشگیری از عفونت‌هایی که موجب از دست دادن استخوان می‌شود ، اهمیت بالایی دارد . در این روش ، نیاز به عمل جراحی وجود ندارد ، به همین دلیل بیشتر برای افرادی که از بیماری‌هایی مثل دیابت رنج می‌برند کاربرد دارد  .

استفاده از هورمون استروژن برای جلوگیری از پوکی استخوان کاربرد فراوان دارد. استروژن از پوکی استخوان جلوگیری کرده و سرعت روند تحلیل استخوان را کاهش می‌دهد.

انواع ایمپلنت دندان

"اکثر دندانپزشکان حرفه ای اغلب توصیه می کنند که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته تان ایمپلنت را در نظر داشته باشید. این توصیه ها بر اساس مطالعات بهداشت دهان و دندان می باشد که مشکلات دهانی مانند دندان های شل و مشکل غذا خوردن به خاطر نبود دندان را برطرف می کنند." تولید کننده های مختلفی برای ایمپلنت های مختلف، کامپوزیت ونیر و مواد لمینت دندان در بازار وجود دارد و سیستم های آنها بسیار متفاوت است.از 2 نوع کاشت ایمپلنت مختلف استفاده می کنیم: ایمپلنت "Bicon and " و "Imtec“ "" استاندارد "ایمپلنت" Mini "

چه سنی مناسب برای ایمپلنت دندان است؟

زمان مناسب برای انجام ایمپلنت دندان چه موقع است؟ کاری که پزشکان انجام میدهند وضعیت بیماران را بررسی و ارزیابی میکنند تا ببینند آیا بهترین راه حل برای هرگونه مشکل دندانهای آنها است. با این حال ، ما به پسران زیر 17 سال و دختران زیر 14 یا 15 سال اجازه نمی دهیم که این روش را انجام دهند.

ایمپلنت دندان یکی از گزینه های انتخابی افراد برای دندان از دست رفته می باشد. به عنوان یک فرد جوان تر، ممکن است یک یا چند دندان را به دلایل مختلف از دست داده باشید از جمله:

  •     تروما یا آسیبی که منجر به از دست رفتن دندان می شود (مانند سقوط یا تصادف با اتومبیل)
  •     آسیب های ورزشی منجر به از دست رفتن دندان می شود
  •     وضعیت سلامتی منجر به از دست رفتن دندان می شود
  •     بیماری لثه ( در مورد علل بروز بیماری لثه  بیشتر بدانید)
  •     پوسیدگی دندان
  •     استعداد ژنتیکی

در مورد کامپوزیت دندان نیز بسیاری از دندانپزشکان تنها در صورتی که کودک به سن 14 سالگی رسیده باشد ، ونیرها را گزینه ای در نظر می گیرند. حتی در این صورت ، دندانپزشک به والدین هشدار می دهد که تا زمانی که کودک در بزرگسالی زودرس ، یک یا شاید دو بار کامپوزیت جایگزین شود.عمر و دوام کامپوزیت ونیر بین 8 تا 10 سال می باشد که بسیار متکی به روشهای مراقبت از کامپوزیت دندان است.

https://www.authoritydental.org/dental-implant-pain

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد