مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر

کامپوزیت چیست ؟
بیشترین تقاضا در بخش زیبایی برای لمینت دندان است که شامل لمینت کامپوزیتی و یا لمینت سرامیکی میشود. به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...لایه ای از مواد رنگ دندان است که روی دندان ها برای ترمیم موضعی یا زیبایی یا تغییر رنگ اصلی یا هنگام وجود عیب روی دندان گذاشته می شود.
اما یکی از پر مصرف ترین کاربردهای  روکش کامپوزیت  را شاید در پر کردن دندان های خالی دانست. در واقع با استفاده از این ماده خمیری شکل و توسط تابش نور به عنوان ماده پر کننده دندان ها استفاده می شود. برخی از کامپوزیت ها برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند که تعداد آنها بسیار محدود است. در واقع به صرف اینکه هر کامپوزیتی که سفید است و یا مستحکم است نمی توان از آن در کارهای زیبایی دندان استفاده کرد

معایب کامپوزیت دندان
    به اندازه یک روکش های لمینت سرامیکی قوی نیستند.
    ماندگاری کامپوزیت دندان کمتر از طول عمر لمینت دندان می باشد در مقابل تعویض و تعمیر آن آسانتر است.
    مقاومت کامپوزیت دندان در برابر لکه گیری کمتر از لمینت دندان می باشد.

تصمیم شما بین روکشهای کامپوزیت و لمینت دندان به موارد زیادی بستگی دارد ، از جمله وضعیت فعلی دندانهای شما و بودجه شما! اگر اصلاح لبخند را دارید ، بهترین کار برای بحث در مورد انتخاب بین این گزینه ها مشورت با دندانپزشک خود است.

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر

از مواد خوراکی رنگی مانند نوشابه، قهوه ، چای، انواع سس و … به مقدار خیلی کم مصرف کنید و در ساعات اولیه به مدت 48 ساعت از مصرف این مواد پرهیز کنید.

در صورت مصرف مواد خوراکی رنگی فورا مسواک بزنید و در صورتی که مسواک در دسترس نداشتید با نوشیدن یک لیوان آب از جذب و چسبیدن مواد رنگی به دندان جلوگیری نمایید.

دندان ها را به صورت منظم با یک مسواک نرم، تمیز کنید و از نخ دندان نیز برای حفظ تمیزی و بهداشت دندان ها کمک بگیرید.

از دهانشویه هایی که دندانپزشک توصیه می نماید استفاده کنید؛ چون برخی از دهانشویه ها می توانند موجب تغییر رنگ کامپوزیت ها شوند.

از استعمال دخانیات (سیگار، پیپ و قلیون) به دلیل تاثیر گذاری بر روی رنگ کامپوزیت خودداری کنید.

کامپوزیت‌ها چون مواد رزینی و پلیمری هستند، مقاومتی تقریبا مشابه دندان طبیعی و در صورت وارد آمدن فشار بیش از حد بر آنها می توانند دچار آسیب و ساییدگی شوند ؛ بنابراین باید از گاز زدن خوردنی های سفت و سخت از قبیل سیب ، هویج، یخ و همچنین شکستن آجیل و تخمه اجتناب شود.

در فواصل زمانی توصیه شده به منظور بررسی و معاینه دندان ها حتما باید به دندانپزشک مراجعه داشته باشید .


قیمت کامپوزیت دندان
امروزه قبل از انجام هرکاری ابتدا باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کرد تا مبادا بی‎گدار به آب زده و بعد پشیمان شد. یکی از مواردی که باید همه این موارد را برای انجام آن رعایت کرد، بحث زیبایی می‎‌باشد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود لبخند شما و در نتیجه چهره‌ی شما زیباتر شود. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‎توان به کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و لمینت دندان اشاره کرد. در صورتی که شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، مدت زمانی که طول می‌کشد تا دندان شما کامپوزیت شود، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنید.
مانند بسیاری از روشهای دندانپزشکی زیبایی ، بیماران علاقه مند هستند که از قبل قیمت آن را بدانند. سرمایه گذاری شما به تعداد دندانها و سایر عوامل بالینی متغیر است. این امر باعث می شود کامپوزیت به طور قابل توجهی ارزانتر از لمینت باشد ، اما روکشهای کامپوزیتی اغلب در طی هفت سال نیاز به تعویض دارند. این یک عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب گزینه های روکش خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : عوارض ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،


https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد