انتخاب رنگ در لمینت دندان

انتخاب رنگ در لمینت دندان :

یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه برای انجام لمینت های دندان و ایجاد لبخند زیبا پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای لمینت دندان است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد.

متاسفانه بیشتر متقاضیان انجام روکش لمینت ، به دنبال رنگ سفید و براق برای دندان ها بوده و با این انتخاب به میزان طبیعی بودن دندان هایشان به شدت صدمه خواهند زد. خوشبختانه لمینت دندان ، رنگ بندی های متفاوتی داشته و امکان انتخاب آن ها برای متقاضیان بسته به سلیقه شخص و پزشک معالج وجود خواهد داشت .

کسانی که به لمینت کردن دندان هایشان علاقه دارند نباید تا وقتی که مشکلی برای دندانشان به وجود بیاید، دندان هایشان را لمینت کنند زیرا اگر دندانپزشک متبحر نباشد و لمینیت را به درستی انجام ندهد ، عصب دندان ها از بین می رود و دندان های بیمار نسبت به سرما و گرما حساس می شوند .

کسانی که عادت دارند دندان قروچه کنند و یا زیاد ترشی یا مواد اسیدی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و مهم تر از همه کسانی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند، نباید از این روش درمان استفاده کنند زیرا لمینت مستلزم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک می باشد .

کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آن ها کافی نیست . این افراد باید به جای لمینت کردن دندان از انواع روکش دندان استفاده کنند .

مزایای استفاده از لمینت سرامیکی

تعدادی از مزایای استفاده از روکش کامپوزیت (اگر این روش برای شما مناسب است) ، خصوصاً در مقایسه با لمینت سرامیکی یا پرسلای سنتی ، از جمله مزایای آن است:

به طور کلی ، روکش های کامپوزیت نیازی به برداشتن سطح دندان شما ندارند (ممکن است روکش های سرامیکی سنتی).

از آنجا که به قالب ، برداشت و تولید آزمایشگاه احتیاج ندارند ، روکشهای مستقیم کامپوزیت معمولاً هزینه کمتری نسبت به همتایان لمینت سرامیکی خود دارند.

آنها معمولاً بدون آسیب رساندن به سطح دندان زیر دندان قابل برداشتن هستند. به همین ترتیب ، اگر از روکش های خود راضی نیستید ، می توانید درمان بیشتری انجام دهید - یک مزیت بسیار بزرگ. تعمیرات نسبتاً سریع و آسان است

مشروط بر این که آنها از دندانپزشکی مناسب مراقبت کنند ، روکش های مستقیم کامپوزیت می توانند حداقل برای مدت زمان کمی حداقل 5 سال دوام آورند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ،

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟
لمینت سرامیکی به طور متوسط 10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت دندان حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد