طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

متأسفانه ونیرهای کامپوزیتی به اندازه دندانهای طبیعی کاملاً قوی نیستند. رزین را می توان تراشه یا شکسته کرد. روکش های کامپوزیت معمولاً حدود 5-8 سال قبل از نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. با این حال ، یکی از مزایای بزرگ روکش کامپوزیت این است که تقریباً همیشه یک درمان برگشت پذیر است.

برای تهیه دندان برای اتصال ، حفر یا سنگ زنی سطح دندان معمولاً لازم نیست. این بدان معناست که اگر تصمیم دارید که بعد از آن زندگی ونها برداشته شود ، دندانهای شما کاملاً باقی می مانند. همچنین این بدان معناست که شما هنوز گزینه های دیگری برای درمان آینده در دسترس دارید - شما "پل های خود را نمی سوزانید". روکش های کامپوزیت ، روکش های لمینت ، تاج یا سایر فن آوری های جدید هنوز هم گزینه های قابل قبولی برای آینده هستند.

مقایسه روکشهای کامپوزیت و روکشهای لمینت

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت

لمینت سرامیکی  ماندگاری بیشتری دارند و نسبت به رنگ آمیزی مقاوم تر هستند. آنها قادر به تقلید از ویژگیهای منعکس کننده نور دندانهای طبیعی نسبت به روکشهای رزین کامپوزیت هستند. از طرف دیگر ، کامپوزیت ونیر  محافظه کارتر هستند. آنها نیاز به حذف کمتر (یا هیچ) سطح دندان قبل از قرار دادن دارند و یک راه حل کوتاه مدت و میان مدت مقرون به صرفه محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ کامپوزیت تعییر میکند؟ ، ایجاد یک لبخند جدید با لمینت دندان ،

روکش کامپوزیتی چیست؟

روکش کامپوزیتی یک لایه نازک از رزین است که دندان را می پوشاند تا زیبایی ظاهری آن را تقویت کند. دکتر مارک دنیس برای دستیابی به نتیجه مطلوب برای هر فرد از تعدادی از انواع مختلف و مارک های رزین کامپوزیت استفاده می کند. انتخاب بر اساس نیازهای زیبایی شناختی و عملکردی برای هر دندان و هر بیمار انجام می شود.

در حالی که رزین در حالت نرم قرار دارد ، ما قادر به ساختن مواد و قالب بر روی دندان آسیب دیده هستیم. پس از دستیابی به شکل مورد نظر ، رزین کامپوزیت با استفاده از یک نور با شدت بالا در محل تنظیم می شود.

جوانت مثبت منفی کامپوزیت در مقابل لمینت

احتمالاً بیشترین فایده از روکشهای کامپوزیت این است که تقریباً همیشه روشی غیر تهاجمی و کاملاً برگشت پذیر است و به طور کلی گزینه ای بسیار ارزان قیمت برای روکشهای لمینت است.

https://www.laserdentistsydney.com.au/our-treatments/cosmetic-dentistry/composite-veneers/

لمینت دندان بهتر است یا کاپوزیت؟

لمینت دندان بهتر است یا کاپوزیت؟

اگر شما دندانهای خرد شده ، رنگ آمیزی ، شاداب یا گمراه کننده دندان را نادیده گرفته اید ، ونیرهای دندان ممکن است یک گزینه آرایشی مناسب برای اصلاح این موارد ارائه دهند.

پوسته های نازک لمینت به گونه ای شکل و کانتور شده اند که دقیقاً نقص های زیبایی در لبخند شما را بپوشانند. روکش های دندان ممکن است از دو نوع مواد رنگی دندان ساخته شود: پرسلن و رزین کامپوزیت.

کامپوزیت دندان و لمینت دندان متداول ترین نوع ونیر ها می باشد. یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند. ضخامت لمینت دندان لومینیرز به اندازه یک لنز چشم می باشد، بسیار نازک و در عین حال محکم هستند، کمترین تغییر رنگ را دارند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند، از نظر آماده سازی نیز نسبت به کامپوزیت و لمینت دندان مراحل کمتری دارد.

بسته به ترجیح ، بودجه و وضعیت دندانپزشکی شما ، در انتخاب مواد مناسب برای روکشهای دندانی ، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیاندازیم.

اگر می خواهید ترمیم دندان شما دارای کیفیت زندگی و طبیعی باشد ، بیشتر دندانپزشکان روکش لمینت را توصیه می کنند.  از معایب کامپوزیت دندان، تغییر رنگ کامپوزیت دندان در یک دوره کوتاهتر نسبت به لمینت می باشد.

کامپوزیت دندان زیر مجموعه لمینت دندان است که لمینت کامپوزیتی است و نوع دیگر لمینت، لمینت سرامیکی است. تفاوت لمینت کامپوزیتی و سرامیکی در ماندگاری و زیبایی و واقعی تر بودن آنهاست که از این لحاظ ا سرامیکی بهتر است ولی به دلیل هزینه بالاتر معمولا افراد از کامپوزیتی استقبال می کنند. بعد از حدود 6 تا 10 سال باید برای لمینت کردن مجدد دندان ها مراجعه نمایید.

این امر به این دلیل است که مواد چینی توانایی غیرقابل انعطاف پذیری دندانهای طبیعی را دارند. از کیفیت شفافی برخوردار است که در شرایط مختلف نورپردازی به روشی مشابه مینای دندان واکنش نشان می دهد. این ویژگی منحصر به فرد به ونیرهای چینی حس عمق و درخشندگی لایه ای می بخشد که با روکشهای کامپوزیت امکان پذیر نیست. حتی در نزدیکی مشاهده می شود ، روکش لمینت تقریباً از دندان طبیعی قابل تشخیص نیست.

لمینت و کامپوزیت هر دو ممکن است با هم هماهنگ با دندانهای طبیعی شما باشند. به همین دلیل است که رزین کامپوزیت به عنوان ماده پر کننده بر روی آمالگام سنتی مورد حمایت قرار می گیرد. با این حال ، رزین کامپوزیت نسبتاً مستعد رنگ آمیزی است در حالی که لمینت بسیار مقاوم در برابر لکه است. بر خلاف کامپوزیت ها ، مواد چسبناک و چسبناک دندان لمینت، به راحتی لکه هایی از غذاها و نوشیدنی های رنگی و نوشیدنی های سیگار را به راحتی جذب نمی کند.

بیشتر بخوانید: سوالات رایج درباره ی کامپوزیت دندان، مراقبت از ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان در دوران بارداری، انواع ایمپلنت دندان، بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان،

روکش لمینت از نظر دوام از دیگر مزایای قدرتمند دیگر است. پس از اتصال به دندانهای موجود ، ونیرهای پرسلن محکم به ساختار دندان سالم شما نگاه می دارند تا یک ترمیم جامد را ایجاد کنند که می تواند برای سالهای طولانی باقی بماند - یعنی بین 10-15 سال ، با مراقبت مناسب و معاینات منظم دندان.

اگرچه روکشهای لمینت به مراتب بیشتر از روکشهای کامپوزیتی هزینه قابل توجهی دارند ، نه تنها ماندگاری بیشتری دارند ، بلکه در مقایسه با لمینت های دندان ساخته شده با رزین کامپوزیت نتایج قابل پیش بینی و زیبایی شناسی بیشتری دارند.

لمینت دندان با پوشاندن نقایص دندان ، همان کار پیوند کامپوزیت را انجام می دهند. با این وجود برخلاف پیوند کامپوزیت ، ونیرهای پرسلن در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که روی دندانهای طبیعی شما قرار بگیرند. نازک و شفاف هستند و مانند مینای طبیعی به نظر می رسند ، ونیرها برای لبخند یکنواخت تر روی سطوح جلوی دندان ها قرار می گیرند. هر چند مناسب بودن قیمت لمینت دندان بیشتر افراد را ترغیب به استفاده از این روش برای رفع مشکلات دندانی می کند.

اختلاف هزینه همچنین ممکن است به نحوه استفاده از روکشهای لمینت و مدت زمان طولانی تر در ساخت آنها نسبت داده شود. بر خلاف روکش های کامپوزیتی که فقط توسط یک دندانپزشک توسط دندانپزشک به طور مستقیم به دندان متصل می شوند ، روکش لمینت به طور کلی توسط یک تکنسین در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود. تناسب ، ظاهر و رنگ کلی روکش لمینت  با دقت در آزمایشگاه ساخته می شود.

جدا از فاکتور هزینه ، شاید تنها نقطه ضعف روکش های چینی این باشد که نمی توان آنها را تعمیر کرد. پس از تراشیدن یا شکسته شدن ، روکشهای سرامیکی باید تعویض شوند. البته لازم به ذکر است که لمینت ماده ای بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت است. در حالی که ممکن است نیمی از هزینه کار با روکش های کامپوزیت در مقایسه با روکش های لمینت انجام شود ، اما معمولاً نیمی از آنها به طول می انجامد.

اگرچه روکش های کامپوزیت دارای چندین مزیت است ، یک منطقه وجود دارد که نمی توانند با لمینت رقابت کنند: دوام. پرسلن ماده ای بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت است (حتی با پیشرفت در مواد رزین در طول سالها). ونیرهای چوبی با کیفیت مناسب در مقایسه با مدت متوسط ​​زندگی پنج تا هفت ساله کامپوزیت ها می توانند 10 تا 15 سال دوام آورند. اگر به فکر قرار دادن روکش هستید ، مهم است که این تجارت را در نظر بگیرید. یعنی ، در حالی که ممکن است کامپوزیت ها نیمی از پرسلن هزینه داشته باشند ، اما آنها حتی نیمی از طول عمر آنها باقی می ماند. بنابراین ارزش بهتر کدام است؟ کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی؟

مزایای روکش لمینت بسیار مشهود است. روکش لمینت طبیعی ترین ، زیبایی دندان مانند زیبایی را ارائه می دهد - اهداف نهایی یک درمان آرایشی. سپس دوباره ، اگر به دنبال یک راه حل درمانی مقرون به صرفه تر یا برگشت پذیر تر هستید ، ممکن است کامپوزیت ها راهی برای این کار باشند.

هر کدام از مواد را انتخاب کنید ، هر دو چینی پرسلن و کامپوزیت می توانند بدون نیاز به عمل جراحی پیچیده ، یک لبخند موثر و زیبایی را برای لبخند ارائه دهند - که قبلاً چیزی را برای لبخند زدن به شما ارائه می دهد!

https://msdcwagga.com.au/blog/2018/9/24/composite-vs-porcelain-veneers-which-is-better

 

مراحل ساخت لمینت دندان

مراحل ساخت لمینت دندان

مراحل ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است:
مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالا انجام می شود که با دقت میلی متر اندازه گیری می شود.
مرحله دوم: در همان جلسه ، دندانپزشک شما مدلی از هر دو دندان فک شما را تهیه می کند (حتی برای انجام لمینت فقط برای یک دندان فک).
حدود یک هفته بعد بقیه مراحل به جلسه دیگر موکول می شوند.
در همین حال ، این مدل ها به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شوند ، لمینت ها به صورت پوسته ظریف چینی ساخته می شوند و در کوره یا خراشیده شده در بلوک چینی قرار می گیرند تا زیباترین ، براق و شفاف ترین و مشابه آن با مینا دندان باشد. لایه
در جلسه دوم ، لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با اتصال بسیار قوی به سطح دندان ها با رزین سامان متصل می شوند.
در صورت نصب صحیح در تمام مراحل ، لمینت ها با دندان ها یکپارچه هستند ، هیچ شکاف و نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن به عنوان دندان های طبیعی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول درباره ی کامپوزیت دندان، مراقبت های ایمپلنت دندان، خطرات و عوارض ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان، بهترین سن برای درمان ارتودنسی

بدیهی است ، برای ایجاد چهره طبیعی و محافظت از سلامت لایه ها ، دقت دندانپزشک و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار مؤثر و شایسته است.

یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند. ضخامت لمینت دندان لومینیرز به اندازه یک لنز چشم می باشد، بسیار نازک و در عین حال محکم هستند، کمترین تغییر رنگ را دارند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند، از نظر آماده سازی نیز نسبت به کامپوزیت و لمینت دندان مراحل کمتری دارد.


روند ساخت لمینت دندان

تعمیر و نگهداری لمینت دندان
نگهداری از لمینت دندان کاملاً ساده است و باید آنها را مانند دندانهای اصلی خود با مسواک زدن و نخ دندان زدن درمان کرد. معمولاً دندانپزشک به شما توصیه می کند از خمیر دندانهای ساینده فلوراید غیر ساینده استفاده کنید. برای بررسی عملکرد لمینت و واکنش دهان به لمینیت ها ، باید یک هفته پس از اقساط به دندانپزشک خود مراجعه کنید. حتی اگر ممکن است با لمینیت مشکل نداشته باشید ، اما برای بررسی سلامت دهان و دندان باید پس از یک هفته به دندانپزشک خود مراجعه کنید. لمینت دندان برخلاف تغییر رنگ کامپوزیت دندان، در برابر لکه و تغییر رنگ مقاوم تر است.
اگر عادت دارید دندان های خود را آسیاب کرده یا گیر کنید ، دندانپزشک به شما توصیه می کند تا از دندان محافظ دندان برای محافظت از نیش دندان در هنگام خواب استفاده کنید.
همچنین باید به طور مداوم به پزشک مراجعه کنید ، زیرا ورقه ورقه چینی باید توسط خمیر مخصوص ساینده مخصوص جلا داده شود. دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندانهای شما را معاینه کند ، بنابراین می تواند هر نشانه کوچکی از ویرانی را پیدا کند

بیشتر بخوانید: طول درمان ایمپلنت دندان، ایمپلنت فوری، علائم عفونت ایمپلنت دندان،  بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان

معایب لمینت دندان

ساخت ورقه چینی بسیار وقت گیر است و نصب لمینت را حداقل به مدت یک هفته به تأخیر می اندازد. اگر لمینت ها به درستی بچسبند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین برود ، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. علیرغم پایداری بالا ، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

لمینیت نباید مانند دندانهای طبیعی تحت فشار باشد. به عنوان مثال ، شما باید از گاز گرفتن ناخن ، خوردن یخ یا باز کردن عصا های نوشیدن با لمینیت خودداری کنید
https://www.dorrclinic.com/en/1467/what-is-dental-laminate/


چه کسی می تواند از کامپوزیت و دیگر روکش های دندان استفاده کند؟

چه کسی می تواند از کامپوزیت و دیگر روکش های دندان استفاده کند؟

افرادی که به دلیل سیگار کشیدن ، داروها و نوشیدنی ها یا ناهنجاری های ساختاری در دندان ها ، یا بیمارانی که قبلاً پر و یا مشکلات زیبایی شناسی مختلفی را درمان کرده اند ، دچار تغییر رنگ دندان می شوند. روکش های دندان روش مناسبی برای درمان است.

با استفاده از این تکنیک ، با استفاده از اندازه ها و رنگ های مناسب برای درمان ، شکل دهان و دندان ها به طور کلی در نظر گرفته می شود.

با گذشت زمان یا از نظر ژنتیکی ، ممکن است برخی از مشکلات دندانپزشکی به وجود بیایند. از جمله لکه ها ، سایش ، شکستگی ، تغییر شکل. روش ونیر دندان می تواند ظاهر سالم و زیبایی دندان را فراهم کند. روکش های دندان کاملاً به ساختار دندان شباهت دارند و از نظر زیبایی زیبایی ظاهری به دندان می دهند که فرد می تواند با اطمینان لبخند بزند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از ایمپلنت دندان، خطرات و عوارض ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان، علائم عفونت ایمپلنت دندان

روکش چیست؟

روش ونیرهای دندانی که با کامپوزیت یا لمینت استفاده می شود روشی سریع و زیبایی شناختی است که با چسباندن یک لایه نازک روی سطح دندان اعمال می شود.

روکش های دندان دارای ساختاری شبیه به دندان هستند و در برابر لکه ها و رنگدانه مقاومت می کنند. این درمانی است که اعتماد به نفس را تجدید می کند و لبخند زیبایی به فرد می بخشد و از ظاهر قدیمی خود دور می شود.

انواع ونیرهای دندانپزشکی

روکش های دندان از کامپوزیت یا لمینت ساخته شده اند. ونیرهای کامپوزیتی دندان توسط دندانپزشک در طی معالجه اولیه در اتاق معاینه ساخته می شوند.

سازگاری آن با رنگ ها و زیبایی ظاهری آن از ظروف سفالی کمتر است. با این حال؛ ونیرهای لمینت در طول اولین درمان اندازه گیری می شوند و در آزمایشگاه تولید می شوند و سپس برای بیمار اعمال می شوند. از تفاوت های لمینت و کامپوزیت ، تغییر رنگ کامپوزیت دندان در مدت کوتاهتری نسبت به لمینت است. البته استفاده از مسواک میزان تغییر رنگ را تا حدود بسیار زیادی، کاهش می‌دهد. البته در لمینت دندان مشکل تغییر رنگ وجود ندارد. به عبارتی اگر بهداشت رعایت شود و دندان‌ها خود دچار تغییر رنگ نشوند مانند استعمال سیگار، تغییر رنگی نخواهیم داشت. روکش‌هایی که در ایمپلنت دندان استفاده می‌شود نیز به همیگونه در امان است از تغییر رنگ.

ونیرهای کامپوزیتی دندان نسبت به دندانپزشکی پرسلن ارزان تر هستند.

چگونه می توان از درمان روکش دندان استفاده کرد؟

اول از همه؛ این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید چگونه ظاهر دندانهای خود را می خواهید .. امروزه برای اصلاح زیبایی لبخند از تکنیک های دندانپزشکی مختلفی مانند بلیچینگ یا سفید کردن ها، کامپوزیت دندان، لمینت دندان،  ارتودنسی و روشهای دیگر استفاده می شود. معمولا در بحث اصلاح لبخند، دندان های جلو  به دلیل اینکه در معرض دید هستند، بیشتر مطرح می شوند. هر چند مناسب بودن قیمت لمینت دندان بیشتر افراد را ترغیب به استفاده از این روش برای رفع مشکلات دندانی می کند.

دندان ها تمیز می شوند و قسمت خارجی سرد می شود. در هنگام سرمایش بی حسی موضعی برای بیمار اعمال می شود. به طور کلی ، درمان بدون درد است.

سپس دندانها اندازه گیری می شوند و ونیرهای دندان در آزمایشگاه تولید می شوند.

در جلسه بعدی روکش های دندانپزشکی با استفاده از روش باندینگ اعمال می شوند و اصلاحات لازم انجام می شود.

روش اتصال در روکشهای دندان بسیار قوی است و در آینده مشکلی ایجاد نمی کند. بعد از چند روز درمان ، ممکن است دندان حساس باشد ، اما پس از آن می توانید آنچه را که می خواهید با خیال راحت بخورید.

https://www.turkeysurgery.com/en/laminate-veneer/

 

چرا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟

چرا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟

جایگزینی دندانها به طور کلی برای بازگرداندن عملکرد است. این که آیا این برای یک دندان واحد ، چندین دندان یا تمام دندان ها است ، انواع ایمپلنت دندان  وجود دارد. دندانپزشکی مقرون به صرفه است اما به دلیل مجبور بودن اغلب آنها را از دهان خارج می کند ، ناراحت کننده است. یک پل دندانپزشکی گزینه دوم است و قبل از محبوبیت کاشت مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. مهمترین نقطه ضعف در اینجا ، قرار گرفتن این پل به دندانهای طبیعی اطراف و اینکه چقدر سالم و محکم هستند بستگی دارد. کاشت دندان از استخوان به عنوان پشتیبان خود استفاده می کند.  از عوارض ایمپلنت دندان می توان به عفونت ایمپلنت اشاره کرد.

کاشت دندان نوآورانه ترین راه حل برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها طبیعی ترین ظاهر و احساس را به دندان های طبیعی ارائه می دهند و در مقایسه با سایر روش های درمانی مانند پارتیشن قابل جابجایی ، پروتزهای کامل یا حتی پل های ثابت سنتی ، مدت زمان بسیار طولانی را دوام می آورند. دکتر آتاری در دندانپزشکی ایمپلنت تخصص دارد و ما با او نشستیم تا همه چیزهایی را که لازم است درباره دریافت ایمپلنت بدانید بپوشاند.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول کامپوزیت دندان، تغییر رنگ کامپوزیت دندان، چه عواملی باعث نارسائی ایمپلنت می شود؟

ایمپلنت دندان چگونه قرار می گیرد؟

ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می گیرد و به مرور زمان با استخوان فیوز می شود. کاشت نه تنها جایگزین دندان از دست رفته بلکه ریشه نیز می باشد. فرآیند همجوشی "osseointegration" نامیده می شود و میزان موفقیت بسیار بالا ، حدود 98٪ است.

ایمپلنت دندان از چه مواردی ساخته می شوند؟

خود کاشتها معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند. این تضمین می کند که می تواند با استخوان ادغام شود و سیستم ایمنی بدن مانند یک جسم خارجی آن را درمان نمی کند.

چه چیزی را می توان قبل ، حین و بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان انتظار داشت؟

در طول مشاوره ، ما با استفاده از پانو سه بعدی خود ، تصویربرداری از دندان را انجام می دهیم تا محل مورد نظر را در دهان مورد بررسی قرار دهیم. کیفیت و کمیت استخوان فک نیز مورد بررسی قرار می گیرد که آیا ممکن است به استخوان اضافی نیاز باشد. اگر همه چیز بررسی شود ، ما قرار ملاقات شما را برای قرار دادن کاشت قرار می دهیم. پیش از شروع درمان باید بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان کنترل شود.

برای اطمینان از یک روش بدون درد ، ممکن است از بی حسی موضعی و سایر داروهای آرام بخش استفاده شود. مرحله اول جراحی دهان به طور معمول شامل کشیدن دندان است. اگر معاینه فک نیاز به استخوان اضافی را نشان دهد ، پس از پیوند استخوان آلوئولار برای دستیابی به پایه جامد استخوان برای کاشت قرار داده می شود. اگر استخوان قرار داده شود ، قبل از قرار دادن کاشت حدود 2 ماه به بهبودی احتیاج دارد. در صورت عدم نیاز به استخوان ، می توان ایمپلنت را در همان روز قرار داد. مراقبت از ایمپلنت دندان می توان زمان بهبودی را کوتاهتر کند.

ایمپلنت دندان با استفاده از یک دریل مخصوص در استخوان قرار می گیرد. پس از قرار دادن ، یک درپوش بهبودی روی آن قرار داده شده است تا به تسریع در ادغام کاشت با استخوان کمک کند. این ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد. در این مدت می توان از پروتز موقت استفاده کرد تا بتوانید لبخند کامل خود را حفظ کنید. در صورت مشاهده ی علائم عفونت ایمپلنت به متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنید. مرقبت از ایمپلنت دندان در دوران بارداری باید با دقت بیشتری انجام شود.

سرانجام ، پس از اتمام بهبودی ، دندانپزشک یک قطعه پروتز را در ایمپلنت دندان به نام abutment قرار می دهد. ما تصور می کنیم که این شکم را در دهان قرار داده و یک تاج ایمپلنت سفارشی برای قرار دادن در دهان شما خواهیم داشت. در ایمپلنت فوری طول درمان ایمپلنت کوتاهتر می شود.

https://www.smileplicitydentistry.com/post/everything-you-need-to-know-about-dental-implants