مراحل انجام کاشت ایمپلنت دندان



کاشت مدرن شامل یک پیچ تیتانیومی است که به صورت جراحی به داخل استخوان فک کاشته می شود و از آن به عنوان یک لنگر برای تاج ، پل یا پروتز کامل یا جزئی استفاده می شود. این جایگزین ریشه های دندان گمشده می شود. اولین قدم ، ارزیابی دقیق ، معمولاً از دندانپزشک معمولی شماست. سن هیچ مانعی نیست ، اما برای پشتیبانی از کاشت نیاز به داشتن لثه های سالم با استخوان کافی دارید و از سلامت کلی کافی برخوردار هستید تا بتوانید با جراحی دهان مقابله کرده و به درستی شفا یابید (بنابراین افراد سیگاری و افراد مبتلا به دیابت که ضعیف نیستند نامزد ضعیف هستند). اگرچه برخی از دندانپزشکان منظم عمل جراحی کاشت را انجام می دهند ، بهتر است برای مراجعه به متخصص - متخصص پروتز ، جراح دهان یا پریودنتیست مراجعه کنید.

این عمل معمولاً در دو مرحله انجام می شود. اندکی پس از کشیدن دندان بیمار یا آسیب دیده ، ایمپلنت فلزی به صورت جراحی در استخوان فک قرار گرفته و سطح لثه با بخیه بسته می شود. سه تا شش ماه بعد ، پس از فک شدن استخوان فک به کاشت ، یک پست فلزی (اباتمنت) در داخل کاشت پیچ می شود تا از لثه ها بیرون بیاید. از این طریق ، دندانپزشک شما می تواند یک تاج یا پل دائمی را بسازد و به آن بچسباند وگرنه دندانپزشکی را لنگراند.

 

روشهای کاشت یک مرحله ای نیز وجود دارد که گاه به عنوان کاشت "دندان در روز" تبلیغ می شود. با این روش های جدیدتر ، کاشت ، قطع و تاج موقتی (یا "کلاه ترمیم" کوچکتر) در یک روز قرار داده می شود. بعد از اینکه استخوان به کاشت بپیوندد ، حدود سه ماه بعد تاج دائمی می گیرید. چنین رویه هایی از سابقه کمتری برخوردار است و ممکن است خطر خرابی کاشت را افزایش دهد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ایمپلنت های دو مرحله از نظر موفقیت طولانی مدت از برتری بالایی برخوردار هستند ، اما برخی از تحقیقات نشان داده اند که ایمپلنت های یک مرحله می توانند به همان اندازه موفق باشند که کیفیت استخوان خوب باشد ، حداقل در فک پایین.

منبع مقاله:https://www.berkeleywellness.com/self-care/preventive-care/article/are-dental-implants-worth-cost

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد