چگونگی درمان ارتودنسی


چگونگی درمان ارتودنسی

بسیاری از انواع مختلف لوازم خانگی اعم از ثابت و قابل جابجایی برای کمک به حرکت دندان ها ، بازآموزی عضلات و تأثیر بر رشد فک ها استفاده می شود. این وسایل با فشار ملایم روی دندان ها و فک ها کار می کنند. شدت مشکل شما مشخص خواهد کرد که کدام روش ارتودنسی موثرترین است.

لوازم ثابت شامل:

 پرانتز - رایج ترین وسایل ثابت ، پرانتز از نوارها ، سیمها و / یا براکت ها تشکیل شده است. نوارها در اطراف دندان یا دندان ثابت هستند و به عنوان لنگر دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که براکت ها اغلب به قسمت جلویی دندان بچسبانند. سیم های قوس از داخل براکت ها عبور کرده و به نوارها وصل می شوند. سفت شدن سیم قوس باعث ایجاد تنش روی دندان ها شده و به تدریج آنها را به موقعیت مناسب خود منتقل می کند. پرانتز معمولاً ماهانه تنظیم می شود تا نتایج مطلوب حاصل شود ، که ممکن است طی چند ماه تا چند سال حاصل شود. پرانتزهای امروزی کوچکتر ، سبک تر هستند و نسبت به گذشته فلز بسیار کمتری را نشان می دهند. آنها برای بچه ها با رنگهای روشن و همچنین سبکهای واضح که توسط بسیاری از بزرگسالان ترجیح داده می شود آمده اند.
وسایل ثابت مخصوص - که برای کنترل مکیدن انگشت شست یا رانش زبان مورد استفاده قرار می گیرد ، این وسایل توسط باند به دندان متصل می شوند. از آنجا که در هنگام وعده های غذایی بسیار ناراحت کننده هستند ، باید از آنها به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

    نگهدارنده های ثابت فضا - اگر دندان کودک زودرس از بین برود ، از نگهدارنده فضا برای نگه داشتن فضای باز استفاده می شود تا اینکه دندان دائمی فوران کند. یک باند در کنار فضای خالی به دندان وصل می شود و یک سیم در قسمت دیگر فضا به دندان امتداد می یابد.

 

    - جایگزینی برای پرانتزهای سنتی برای بزرگسالان ، از سریال های سریال توسط تعداد بیشتری از ارتودنتیست ها استفاده می شود تا بتوانند دندان ها را به همان روشی که وسایل ثابت کار می کنند ، تنها بدون سیم های فلزی و براکت استفاده کنند. ترازها تقریباً نامرئی هستند و برای خوردن غذا ، مسواک زدن و نخ دندان خارج می شوند.

    نگهدارنده های فضای قابل جابجایی - این دستگاه ها همان عملکرد نگهدارنده های فضای ثابت را دارند. آنها با پایه آکریلیک ساخته شده اند که بر روی فک قرار می گیرد و شاخه های پلاستیکی یا سیم بین دندانهای خاص وجود دارد تا فضای بین آنها باز نشود.

    وسایل جابجایی فک - این دستگاه ها همچنین به صورت اسپلینت نامیده می شوند ، یا در فک بالا یا پایین پوشیده می شوند و به تعلیم فک کمک می کنند تا در وضعیت مطلوبتری قرار بگیرد. آنها ممکن است برای اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) استفاده شوند.

    ضربه گیر لب و گونه - اینها به گونه ای طراحی شده اند که لب یا گونه ها را از دندان دور نگه دارند. عضلات لب و گونه می توانند بر دندان فشار وارد کنند و این ضربه گیرها در تسکین آن فشار کمک می کند.
منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد