ایمپلنت دندان چگونه عمل می کند

ایمپلنت  چگونه عمل می کند و از چه موادی ساخته میشود؟

اگر در حال انجام ایمپلنت هستید ، گزینه های زیادی وجود دارد. باید بدانید که بعضی از کاشت های دندانی بهتر از سایرین هستند. در اینجا چند مورد است که شما باید بدانید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جای دندان های از دست رفته را می گیرد. این جایگزین ها از سه بخش تشکیل شده اند:

تاج: قسمت دندان مانند کاشت که معمولاً از مواد سرامیکی ساخته شده است ، به گونه ای طراحی شده است که مانند دندان طبیعی است.

 اتصال دهنده: گاهی اوقات به عنوان "abutment" شناخته می شود ، اتصال دهنده برای اطمینان از تاج مانند دندان از کاشت در پایه خود استفاده می شود ، و اغلب به شکل شش ضلعی یا هشت ضلعی است.

 پایه: پیچ تیتانیومی است که با استخوان طبیعی ترکیب می شود تا یک پایه ایمن و پایدار فراهم کند.

ساختار ایمپلنت دندان

فرآیند ایمپلنت دندان چیست؟

عمل کاشت ایمپلنت نیاز به عمل جراحی دهان دارد و معمولاً در هنگام آرام شدن بیمار انجام می شود.

در حین عمل ، دندانپزشک سوراخ کوچکی در استخوان فک ایجاد کرده و پایه را به دقت در استخوان پیچ می کند. سپس لثه روی کاشت گذاشته می شود تا بتواند بهبود یابد.

بعد از اینکه پایه کاشت به اندازه کافی بهبود یافت ، یک عمل جراحی دوم لازم است تا کانکتور در قسمت بالای کاشت قرار گیرد. در آخر ، تاج در بالای کانکتور قرار می گیرد. این تاج با سیمان مخصوص دندان و یک پیچ کوچک به کانکتور وصل می شود. علائم عفونت ایمپلنت را بخوانید

تفاوت بین مواد ایمپلنت چیست؟

بین مواد کاشت ایمپلنت تفاوت های عمده ای وجود دارد ، و گرچه نیازی به تحقیق در ساخت ، مدل و مواد کاشت دندان نیست (همانطور که هنگام خرید ماشین می خواهید) ، باید به پریودنتیست خود اطمینان کامل داشته باشید. حداقل ، از داشتن گواهینامه در هیئت مدیره اطمینان حاصل کرده و از گزینه های موجود در کاشت ایمپلنت انجام شده آگاه باشید.این سیستم های کاشت ایمپلنت دندان از نظر پیچیدگی ، کیفیت و قابلیت اطمینان متفاوت هستند. ممکن است بپرسید آیا ایمپلنت دندان ایمن هستند؟ برای پاسخ اینجا کلیک کنید.

منبع مقاله : https://www.toothwisdom.org/a-z/article/dental-implants-are-not-created-equal/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد