ایمپلنت فوری


قرار دادن فوری ایمپلنت دندان با بارگذاری فوری


از بین رفتن دندان در ناحیه زیبایی ، اغلب یک تجربه آسیب زا برای بیمار است. بیماران ممکن است به دنبال از بین رفتن یک یا چند دندان ، اثرات مخرب واقعی یا درک شده را متحمل شوند. کاشت دندان مقرون به صرفه ترین و طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته با امید به زندگی متوسط ​​بالا ، ارائه بهترین احساس امنیت و رفاه در بیمار را ارائه می دهد. اخیراً ، قرار دادن فوری ایمپلنت پس از استخراج دندان با بارگیری زودرس شایع تر شده است. از مزایای این روش می توان به کمتر مداخلات جراحی ، کاهش زمان کلی درمان ، کاهش ریزش بافت نرم و سخت و رضایت روانشناختی برای بیمار اشاره کرد. این گزارش موردی روش قرارگیری فوری ایمپلنت با بارگیری فوری ایمپلنت توسط ترمیمهای موقتی را تشریح می کند.بیشتر بیماران نگران این هستند که مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
بهداشت دهان و دندان و مراقبت های بهداشتی دهان و دندان برای حفظ صفت مناسب ، هضم غذا ، صداگذاری ، ظاهر و بهزیستی روانی بسیار مهم است. از بین رفتن یک یا چند دندان به هر دلیلی می تواند سلامتی دهان را تحت تأثیر قرار دهد و ظاهر برجسته آن جدی ترین پیامد برای بیمار و دلیل اصلی استناد شده توسط بیمار به دنبال معالجه پروتز است. ریزش دندان به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد که شامل فقدان مادرزادی ، تروما ، بیماری های دندانپزشکی (مثلاً پوسیدگی یا بیماری پریودنتال) و همچنین نارسایی مکانیکی است. از دست دادن دندان همچنین می تواند ثانویه یا همزمان با بیماریهای مختلف سیستمیک مانند سرطان ، بیماری قلبی عروقی ،  دیابت قندی و پوکی استخوان رخ دهد.  بنابراین ، نه تنها حفظ بهداشت دهان و دندان ، بلکه سلامت کلی نیز مهم است.بیماران ممکن است به دنبال از بین رفتن یک یا چند دندان ، اثرات مخرب واقعی یا درک شده را متحمل شوند. اثرات روانشناختی از حداقل تا عصبی بودن است. از بین رفتن دندان باعث از بین رفتن اعتماد به نفس ، جلوگیری از خندیدن در ملاء عام ، عدم تمایل به ایجاد روابط نزدیک ، به ویژه هنگامی که دندانهای قدام وجود ندارد ، می شود.
سه روش اساسی برای جایگزینی دندان یا دندانهای از دست رفته شامل پروتز متحرک دندان ، پروتز ثابت دندان و کاشت دندان وجود دارد. هر جایگزین مزایا و کاستی های خاص خود را دارد. در نظر گرفتن شرایط مالی ، پزشکی و عاطفی بیمار برای بهترین درمان مهم است.
پیشرفته ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است که به منظور تکثیر ریشه طبیعی دندان و تاج دندان طبیعی طراحی شده است. این روش مخاط و لثه را حفظ می کند و هیچ آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی کند. روش معمول برای قرار دادن ایمپلنت شامل استخراج دندان متخلف ، انتظار 2-4 ماه برای بهبودی سوکت استخراج ، قرار دادن ایمپلنت و دوباره در انتظار 3-6 ماه برای ادغام کاشت با استخوان اطراف است. پس از این روش ، عمل جراحی دیگری برای قرار گرفتن در معرض کاشت و قرار دادن جراحی پروتز لازم است. با در نظر گرفتن درمان پروتز ، بیمار باید 8 تا 12 ماه صبر کند تا دندان از دست رفته تعویض شود. به دلیل این کاستی های مربوط به تکنیک معمولی ، استراتژی هایی تدوین شده است که بطور کامل پس از برداشتن دندان با قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان و به دنبال آن بارگذاری فوری ایمپلنت با پروتز ، کل درمان کاهش می یابد. مسئله مهم پیشگیری از عفونت ایمپلنت دندان می باشد.


منبع مقاله:https://www.deardoctor.com/articles/immediate-dental-implants/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد