طول عمر لمینت و کامپوزیت


ونیرها به افرادی که دندانهای لکه دار ، نادرست ، کج یا تراشیده دارند اجازه می دهند تا به یک لبخند زیبایی شناسی خوشایند برسند. یکی از اولین مواردی که افرادی که مشغول انداختن روکش هستند می دانند ماندگاری آنها تا چه مدت است. جواب این سوال بستگی به نوع روکشهای مورد استفاده دارد.

در زیر دو نوع اصلی روکش موجود است -

لمینت سرامیکی

 

لمینت سرامیکی، همانطور که از نام آن پیداست ، از پرسلن ساخته شده اند و باید بطور ویژه برای هر بیمار ساخته شود. بیمار ابتدا دندانهای خود را معاینه می کند و سپس دندانپزشک این اطلاعات را به سرامیک ، که روکش ها را تشکیل می دهد ، ارسال می کند. این روند معمولاً حدود 2 هفته طول می کشد.

قبل از استفاده ، معمولاً مقادیر خوبی در مورد روکشهای چینی مورد نیاز است. دندانهای بیمار باید به گونه ای باشد که روکش ها به درستی درج شوند.

با مراقبت مناسب و بهداشت مناسب دندانها ، روکش پرسلن می تواند 10-15 سال بماند ، و این یک راه حل طولانی مدت برای افراد دارای دندان های آسیب دیده ، لکه دار یا نادرست است.

کامپوزیت ونیر

بر خلاف لمینت سرامیکی ، روکشهای کامپوزیت نیازی به ساخت ویژه برای هر بیمار ندارند و معمولاً در یک ویزیت واحد اعمال می شوند. روکشهای کامپوزیت از جنس لمینت سرامیکی مقاوم در برابر لکه نیستند ، زیرا از مواد کامپوزیتی رزین کاملاً متخلخل ساخته شده اند

روکشهای کامپوزیت به طور معمول 2-5 سال دوام می آورند. بسته به بیمار متفاوت است و برای افزایش عمر آنها ، مسواک زدن منظم و جلوگیری از غذای خیلی سخت توصیه می شود.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

اگر به این فکر می کنید که کدام روکش برای شما مناسب است ، این به چند عامل بستگی دارد. این شامل -

·         بودجه شما - لمینت سرامیکی بسیار گران تر از روکش های کامپوزیت است. این به دلیل کار آماده سازی اضافی و این واقعیت است که آنها باید به طور ویژه ساخته شوند

·         نیازهای شما - اگر به دنبال دندانهای سفید روشن و مقاوم در برابر رنگ آمیزی هستید ، لمینت سرامیکی بهترین گزینه هستند. اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید روکش ها را در یک بازدید انجام دهید ، احتمالاً روکش های کامپوزیت انتخاب بهتری است.

https://www.sarasotasmiledesign.com/veneers-how-long-do-they-last/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد