ایمپلنت دندان و انواع آن

 

ایمپلنت دندان چیست؟

 

طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی ،ایمپلنت دندان،  دندان مصنوعی است که به صورت جراحی در دهان شما قرار می گیرد. ساخته شده از مواد سرامیکی فلزی (تیتانیوم) و مانند استخوان که با فک شما سازگار است ، ایمپلنت ها را با استخوان شما فیوز می کند تا از تاج ، پل یا پروتز کامل استفاده کند. آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (AAP    ) دو نوع کاشت ایمپلنت را توصیف می کند

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی است که از فلز تیتانیوم ساخته شده است. برای تعویض ریشه دندان طبیعی به داخل استخوان فک وارد می شود. دندان جایگزینی مصنوعی به ایمپلنت وصل می شود. کاشت به عنوان لنگر عمل می کند تا دندان جایگزین را در جای خود نگه دارد.

انواع ایمپلنت دندان :سوئیسی ، کره ای ، آمریکایی ، اروپایی میباشد

 

مراحل انجام کاشت ایمپلنت دندان

 

مرحله اول درمان ، بعد از یک برنامه ارزیابی دقیق و درمانی ، معمولاً قرار دادن واقعی کاشت ها است. این روش معمولاً در طی یک عمل جراحی در طی یک ملاقات انجام می شود. اکثر کاشتها در زیر لثه ها به مدت 3 تا 6 ماه پوشانده می شوند. در این مدت ، استخوان بندی ، پیوند بیولوژیکی استخوان فک به کاشت رخ می دهد. در طی این دوره بهبودی ، شما احتمالاً پروتز اصلاح شده خود یا یک پروتز موقت یا پل را می پوشید و فعالیت های عادی و بدون محدودیت را حفظ می کنید. برای دو هفته اول باید رژیم غذایی اصلاح شده و نرم را دنبال کنید.

مواردی وجود دارد ، قرار دادن یک مرحله کاشت ایمپلنت یا انجام پیوند استخوان گسترده ، هنگامی که از بیماران خواسته می شود دندان های قابل حمل خود را برای مدت زمانی نپوشند. وقتی این کار ضروری است ، ما تمام تلاش خود را برای کمک به بیمار خود از طریق این انتقال انجام خواهیم داد.

مرحله دوم این عمل معمولاً 3-6 ماه پس از قرار دادن ایمپلنت است. در این زمان ، قسمت بالای ایمپلنت ها از زیر لثه ها کشف شده و یک پست یا پسوند فلزی کوچک به ایمپلنت وصل می شود. دندانپزشک شما هرگونه اصلاح لازم را در دندانهای موقتی شما انجام می دهد تا به شما اجازه دهد بعد از پیوست بعد از ادامه ، آنها را ادامه دهید.

هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

  • جلسه مشاوره با دندانپزشک
  • کشیدن دندان / ریشه
  • پیوند استخوان
  • قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
  • قرار دادن تاج
  • اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل

بیشتر بخوانید : طول عمر کامپوزیت دندان ، ماندگاری کامپوزیت دندان ، طول عمر کامپوزیت دندان ، کامپوزیت بهتر است یا لمینت ، ماندگاری کامپوزیت دندان ، کامپوزیت دندان چیست؟ ، عوارض ایمپلنت دندان ،


در این مرحله ، دندانهای جایگزین جدید شما ایجاد و نصب می شوند. این مرحله شامل یک سری قرارها برای ایجاد برداشت از دهان شما و "امتحان کردن" دندانهای جایگزین شما در مراحل اصلی ساخت آنها است. جلسات آزمایشی لازم است تا اطمینان حاصل شود که اندازه ، شکل ، رنگ و مناسب دندانهای جدید شما کاملاً با مشخصات چهره شما و دندانهای طبیعی باقی مانده (در صورت وجود) مطابقت دارد.

کل زمان درمان برای اکثر موارد کاشت معمولاً 5-8 ماه خواهد بود. در صورت نیاز به روشهای استخوانی یا لثه می تواند طولانی تر باشد.

https://www.bupa.co.uk/dental/dental-care/treatments/fillings-crowns-veneers/veneers

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد