انواع روکش دندان

 

2 نوع روکش وجود دارد: کامپوزیت و لمینت. حال سوال پیش می آید که کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟برای کمک به شما در انتخاب ، مروری بر برخی مزایا و معایب را برای شما ارائه می دهیم:

کامپوزیت دندان به دو دلیل نسبت به لمینت سرامیکی دندان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، یکی ارزان بودن آن و دیگری عدم نیاز به تراش دندان. البته ماندگاری لمینت نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است ولی اگر هزینه و سلامت دندان‌ها برایتان مهم است، کامپوزیت دندان را انتخاب کنید. شایان ذکر است که در برخی موارد قبل از انجام کارهای زیبایی، بعضی از دندان‌ها ممکن است نیاز به درمان‌هایی مانند ارتودنسی، عصب کشی، پرکردن دندان و... داشته باشند.

مزایای روکش لمینت

از بهترین خدمات زیبایی، لمینت دندان است. لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. مزیت روکش لمینت این است که به اندازه روکشهای کامپوزیت رنگ ندارند. به دلیل جنس مواد ، روکشهای لمینت بسیار طبیعی تر به نظر می رسند.

روکش لمینت ترمیم های بسیار بادوام با طول عمر طولانی است که به نگهداری بسیار کمی احتیاج دارند.

معایب لمینت

روکش لمینت از کامپوزیت گرانتر است. قرار دادن روکش پرسلن همچنین چندین درمان را می طلبد.

دوره درمان طولانی تری دارد

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ، عوارض ایمپلنت دندان ، ماندگاری کامپوزیت دندان ،

روکش لمینت

برای روکش لمینت باید 2 قرار ملاقات داشته باشید. یکی برای ایجاد یک برداشت خاص ، که سپس به یک تکنسین دندانپزشکی منتقل می شود. در یک آزمایشگاه ، تکنسین شما را به روکش چینی سفارشی می سازد ، که سپس در طول درمان دوم قرار می گیرد. در طول درمان دوم ، تکه ای از دندان اصلی شما خرد می شود. سپس روکش روی دندان شما قرار می گیرد. دلیل خرد کردن یک تکه از دندان شما این است که منحنی دندان شما طبیعی تر به نظر برسد.

قیمت لمینت دندان

بسته به نوع لمینت دندان و تعداد لمینت مورد نیاز برای دندان های شما ، منطقه جغرافیایی و ... قیمت لمینت دندان برای یک فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. بطور کلی قیمت هر واحد لمینت دندان در تهران بین یک میلیون تا دو میلیون تومان است.

روکش کامپوزیت چیست؟

اگر تصمیم به انجام روکشهای کامپوزیتی را دارید ، می توان در طول اولین درمان ، روکش ها قرار داد. دوره درمان به شرح زیر خواهد بود:

· دکتر به همراه شما در مورد رنگ روکش تصمیم خواهیم گرفت

· برای برخی از مشتریان ، خرد کردن یک قطعه کوچک از دندان اصلی لازم خواهد بود. این امر باعث می شود تا روکش طبیعی تر به نظر برسد ، زیرا دندان شما کمتر دور می شود

  • ما کامپوزیت را با استفاده از یک لایه چسب به دندان شما می چسبانیم
  • کامپوزیت به شکل دلخواه شما انجام می شود
  • نگهداری از روکش دندان

روکش ها به نگهداری خاصی احتیاج ندارند. مانند سایر دندانهایتان ، باید روکش را به خوبی مسواک بزنید. ما همچنین به شما توصیه می کنیم از نخ دندان استفاده کنید. با رعایت بهداتش طول عمر کامپوزیت دندان خودرا افزایش دهید.


https://www.tandartsplantagemiddenlaan.nl/en/veneers

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد