بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندانی

بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندانی


بیماری لثه باعث تحلیل و یا تخریب بافت های اطراف دندان شامل لثه و استخوان اطراف دندان ها  می شود که در میان افراد به پیور هم شهرت  دارد. البته عبارت پیور همان  پریودونتیت است.اگر بیماری لثه را درمان نکنیم باعث لقی دندان و نهایت از دست دادن دندان ها میشود .

در این قسمت میخواهیم در رابطه با تاثیر این بیماری بر درمان ایمپلنت توضیح دهیم.

سلامت لثه اساس سلامتی دندان و درمان لثه مقدم بر سایر درمان های دندانپزشکی مثل ترمیم و پر کردن، درمان ریشه دندان یا عصب کشی و درمان های پروتز  شامل انواع روکش می باشد. به بیان ساده تر اگر دندانی دچار مشکل و یا ناراحتی شود ویا نیاز به عصب کشی و پر کردن یا روکش داشته باشد، اول  باید وضعیت لثه مورد بررسی و درمان احتمالی  قرار گیرد درد بسیار شدید که در آنصورت اول درد باید آروم شود و تسکین بیابد پس درمان اورژانس در اولویت خواهد بود تا درد کاهش بیابد و یا برطرف گردد و بعد بقیه درمان ها انجام گیرد زیرا در صورت وجود مشکل لثه ای، سایر درمان ها هم دوام نخواهند داشت و مانند این است که ساختمان را روی ستون  شل بسازیم

بیشتر بخوانید : ایمپلنت فوری  ،   ایمپلنت ناموفق  ، آیا ایمپلنت های دندانی ایمن هستند؟ آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد

قبل از شروع انجام ایمپلنت نیز می بایست وضعیت لثه ها بررسی شود که  به حالت سالم و با ثبات در آمده باشد .امروزه اثبات شده که میکروب هایی که موجب بیماری لثه و بافت های اطراف دندانها  میشوند میتواند بافت های کنار ایمپلنت  لثه و استخوان را نیز در گیر کندو باعث خراب شدن آن ها شود.

بنابراین درمان و تشخیص قطعی بیماری لثه قبل ازانجام درمان ایمپلنت الزامی است.

 عدم توجه به این مطالب مهم باعث عدم موفقیت درمان های ایمپلنت و شکست آن خواهد شد که متاسفانه در حال حاضر بسیار زیاد .

منبع مقاله:https://www.healthline.com/health/dental-implant-problems

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد