چه کسی می تواند از کامپوزیت و دیگر روکش های دندان استفاده کند؟

چه کسی می تواند از کامپوزیت و دیگر روکش های دندان استفاده کند؟

افرادی که به دلیل سیگار کشیدن ، داروها و نوشیدنی ها یا ناهنجاری های ساختاری در دندان ها ، یا بیمارانی که قبلاً پر و یا مشکلات زیبایی شناسی مختلفی را درمان کرده اند ، دچار تغییر رنگ دندان می شوند. روکش های دندان روش مناسبی برای درمان است.

با استفاده از این تکنیک ، با استفاده از اندازه ها و رنگ های مناسب برای درمان ، شکل دهان و دندان ها به طور کلی در نظر گرفته می شود.

با گذشت زمان یا از نظر ژنتیکی ، ممکن است برخی از مشکلات دندانپزشکی به وجود بیایند. از جمله لکه ها ، سایش ، شکستگی ، تغییر شکل. روش ونیر دندان می تواند ظاهر سالم و زیبایی دندان را فراهم کند. روکش های دندان کاملاً به ساختار دندان شباهت دارند و از نظر زیبایی زیبایی ظاهری به دندان می دهند که فرد می تواند با اطمینان لبخند بزند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از ایمپلنت دندان، خطرات و عوارض ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان، علائم عفونت ایمپلنت دندان

روکش چیست؟

روش ونیرهای دندانی که با کامپوزیت یا لمینت استفاده می شود روشی سریع و زیبایی شناختی است که با چسباندن یک لایه نازک روی سطح دندان اعمال می شود.

روکش های دندان دارای ساختاری شبیه به دندان هستند و در برابر لکه ها و رنگدانه مقاومت می کنند. این درمانی است که اعتماد به نفس را تجدید می کند و لبخند زیبایی به فرد می بخشد و از ظاهر قدیمی خود دور می شود.

انواع ونیرهای دندانپزشکی

روکش های دندان از کامپوزیت یا لمینت ساخته شده اند. ونیرهای کامپوزیتی دندان توسط دندانپزشک در طی معالجه اولیه در اتاق معاینه ساخته می شوند.

سازگاری آن با رنگ ها و زیبایی ظاهری آن از ظروف سفالی کمتر است. با این حال؛ ونیرهای لمینت در طول اولین درمان اندازه گیری می شوند و در آزمایشگاه تولید می شوند و سپس برای بیمار اعمال می شوند. از تفاوت های لمینت و کامپوزیت ، تغییر رنگ کامپوزیت دندان در مدت کوتاهتری نسبت به لمینت است. البته استفاده از مسواک میزان تغییر رنگ را تا حدود بسیار زیادی، کاهش می‌دهد. البته در لمینت دندان مشکل تغییر رنگ وجود ندارد. به عبارتی اگر بهداشت رعایت شود و دندان‌ها خود دچار تغییر رنگ نشوند مانند استعمال سیگار، تغییر رنگی نخواهیم داشت. روکش‌هایی که در ایمپلنت دندان استفاده می‌شود نیز به همیگونه در امان است از تغییر رنگ.

ونیرهای کامپوزیتی دندان نسبت به دندانپزشکی پرسلن ارزان تر هستند.

چگونه می توان از درمان روکش دندان استفاده کرد؟

اول از همه؛ این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید چگونه ظاهر دندانهای خود را می خواهید .. امروزه برای اصلاح زیبایی لبخند از تکنیک های دندانپزشکی مختلفی مانند بلیچینگ یا سفید کردن ها، کامپوزیت دندان، لمینت دندان،  ارتودنسی و روشهای دیگر استفاده می شود. معمولا در بحث اصلاح لبخند، دندان های جلو  به دلیل اینکه در معرض دید هستند، بیشتر مطرح می شوند. هر چند مناسب بودن قیمت لمینت دندان بیشتر افراد را ترغیب به استفاده از این روش برای رفع مشکلات دندانی می کند.

دندان ها تمیز می شوند و قسمت خارجی سرد می شود. در هنگام سرمایش بی حسی موضعی برای بیمار اعمال می شود. به طور کلی ، درمان بدون درد است.

سپس دندانها اندازه گیری می شوند و ونیرهای دندان در آزمایشگاه تولید می شوند.

در جلسه بعدی روکش های دندانپزشکی با استفاده از روش باندینگ اعمال می شوند و اصلاحات لازم انجام می شود.

روش اتصال در روکشهای دندان بسیار قوی است و در آینده مشکلی ایجاد نمی کند. بعد از چند روز درمان ، ممکن است دندان حساس باشد ، اما پس از آن می توانید آنچه را که می خواهید با خیال راحت بخورید.

https://www.turkeysurgery.com/en/laminate-veneer/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد