چگونه رنگ کامپوزیت تغییر میکند؟

چگونه رنگ کامپوزیت تغییر میکند؟


ونیرها معمولاً از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند. انجمن دندانپزشکی توضیح می دهد که لمینت لکه دار یا رنگ نمی شوند ، اما در مورد ونیرهای کامپوزیت این موضوع نیست.

کامپوزیت به آسانی به عنوان مینای دندان طبیعی شما لکه دار نمی شود ، اما با این وجود باز هم می تواند با گذشت زمان تغییر رنگ دهد. لکه های سطحی ممکن است بعد از قرار گرفتن طولانی در معرض نوشیدنی های بسیار رنگی مانند چای ، قهوه یا شراب قرمز ایجاد شوند. افراد سیگاری همچنین به دلیل نیکوتین ممکن است لکه های سطحی زرد یا قهوه ای روی روکشهای کامپوزیت ایجاد کنند.

کامپوزیت دندان کاربرد بسیاری در علم دندانپزشکی دارد، از جمله کار هایی که با  کامپوزیت دندن انجام می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سفید کردن دندان ها
  •  اصلاح شکل دندان ها
  • ترمیم و پرکردن پوسیدگی دندان ها
  • اصلاح فاصله بین دندان ها
  • بلند کردن طول دندان ها

بیشتر بخوانید: بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان، علائم عفونت ایمپلنت دندان، ایمپلنت در دوران بارداری، سفید کردن دندان


تفاوت کامپوزیت و لمینت

اگرچه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر هر دو با پنهان کردن نقایص دندان می توانند لبخند شما را بهبود ببخشند ، اما در روش و نحوه تأثیر آن بر وضعیت دندان اصلی تفاوت دارند. قبل از ثبت نام در هر روش ، باید گزینه های خود را مرور کنید. ما در زیر چندین شباهت و تفاوت اساسی ارائه داده ایم ، اما اگر شما علاقه مند به روکش یا لمینت هستید ، حتما قبل از تصمیم گیری با متخصص دندانپزشکی مشورت کنید تا تصمیم بگیرید کدام گزینه برای شما مناسب است. دندانهای هر فرد متفاوت است ، و شما قبل از انجام یک عمل شدید باید مشاوره شخصی داشته باشید.

لمینت سرامیکی نوارهای بسیار ظریفی از پرسلن است که برای بهبود زیبایی شناسی دندان یا محافظت از سطح آسیب دیده دندان روی سطح دندان قرار داده شده است. هنگام چسباندن پرسلن به دندان ، ترمیم حاصل از آن قوی است و لمینت سرامیکی می تواند ظاهر دندانها را به میزان قابل توجهی تقویت کند. با این وجود یک هنر وجود دارد که می تواند دندانها را خیلی سفید یا بیش از حد یکنواخت نگاه نگذارد و باعث حفظ بی نظمی های جزئی در دندانهای طبیعی شود.


آیا می توانید کامپوزیت را سفید کنید؟

اگر روکشهای کامپوزیت شما به نظر زرد یا قهوه ای می رسند ، ممکن است شما وسوسه شوید که یک روش سفید کننده در منزل را امتحان کنید. با این حال ، کامپوزیت به خوبی به سفید کردن پاسخ نمی دهد. به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که قبل از سفیدتر کردن دندان های خود با دندانپزشک صحبت کنید .

اگرچه شما نمی توانید ونیرهای رزین کامپوزیت را سفید کنید ، این بدان معنی نیست که نمی توانید ظاهر روکشهای خود را بهبود بخشید. پاکسازی های حرفه ای می تواند به از بین بردن لکه های سطحی کمک کند ، بنابراین به یاد داشته باشید که هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگر روکشهای شما بسیار رنگی ندارند ، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که آنها را جایگزین کنید. روکشهای رزین کامپوزیت به طور معمول پنج تا هفت سال قبل از نیاز به تعویض آنها دوام می آورد.

بیشتر بخوانید: طول درمان ایمپلنت دندان، ایمپلنت فوری، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ انواع ایمپلنت دندان

برای جلوگیری از لکه ها ، مراقبت از روکش های خود بسیار مهم است زیرا می توانید از مینای دندان خود مراقبت کنید. سعی کنید غذاها و نوشیدنی های اشباع شده در رنگ را که ممکن است منجر به رنگ آمیزی شود ، پاک نکنید. این شامل نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای و غذاهایی مانند کاری ، سس ماکارونی ، انواع توت ها و سرکه بالزامیک است.

اگر نمی خواهید فنجان جو روزانه خود را رها کنید ، دندان های خود را بعداً با مسواک مانند Colgate 360 ​​درجه Advanced 4 Zone مسواک بزنید. این مسواک باکتری ها را از روی دندان ، زبان ، گونه ها و لثه ها خارج می کند. اگر در خانه نیستید و به مسواک خود دسترسی ندارید ، پس از لذت بردن از نوشیدنی خود را با آب بشویید تا از لکه ها جلوگیری شود.

ونیرها به شما اجازه می دهند لبخند خود را به راحتی سفید کنید ، اما برای اینکه به بهترین وجهی به نظر برسید ، باید از آنها مراقبت کنید. از خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی هایی که می توانند ونیر شما را لکه دار کنند ، مرتباً دندان های خود را مسواک بزنید و فراموش نکنید که برای تمیز کردن های حرفه ای ، از دندانپزشک خود دیدن کنید.

این مقاله با هدف ارتقاء درک و دانش در مورد موضوعات عمومی بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است. این درنظرگرفته شده است که جایگزینی برای مشاوره حرفه ای ، تشخیص و یا درمان باشد. همیشه در مورد هرگونه سؤالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا معالجه پزشکی داشته باشید ، از مشاوره دندانپزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی استفاده کنید.

https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/veneers/can-you-whiten-veneers-0117

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد