طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

متأسفانه ونیرهای کامپوزیتی به اندازه دندانهای طبیعی کاملاً قوی نیستند. رزین را می توان تراشه یا شکسته کرد. روکش های کامپوزیت معمولاً حدود 5-8 سال قبل از نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. با این حال ، یکی از مزایای بزرگ روکش کامپوزیت این است که تقریباً همیشه یک درمان برگشت پذیر است.

برای تهیه دندان برای اتصال ، حفر یا سنگ زنی سطح دندان معمولاً لازم نیست. این بدان معناست که اگر تصمیم دارید که بعد از آن زندگی ونها برداشته شود ، دندانهای شما کاملاً باقی می مانند. همچنین این بدان معناست که شما هنوز گزینه های دیگری برای درمان آینده در دسترس دارید - شما "پل های خود را نمی سوزانید". روکش های کامپوزیت ، روکش های لمینت ، تاج یا سایر فن آوری های جدید هنوز هم گزینه های قابل قبولی برای آینده هستند.

مقایسه روکشهای کامپوزیت و روکشهای لمینت

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت

لمینت سرامیکی  ماندگاری بیشتری دارند و نسبت به رنگ آمیزی مقاوم تر هستند. آنها قادر به تقلید از ویژگیهای منعکس کننده نور دندانهای طبیعی نسبت به روکشهای رزین کامپوزیت هستند. از طرف دیگر ، کامپوزیت ونیر  محافظه کارتر هستند. آنها نیاز به حذف کمتر (یا هیچ) سطح دندان قبل از قرار دادن دارند و یک راه حل کوتاه مدت و میان مدت مقرون به صرفه محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ کامپوزیت تعییر میکند؟ ، ایجاد یک لبخند جدید با لمینت دندان ،

روکش کامپوزیتی چیست؟

روکش کامپوزیتی یک لایه نازک از رزین است که دندان را می پوشاند تا زیبایی ظاهری آن را تقویت کند. دکتر مارک دنیس برای دستیابی به نتیجه مطلوب برای هر فرد از تعدادی از انواع مختلف و مارک های رزین کامپوزیت استفاده می کند. انتخاب بر اساس نیازهای زیبایی شناختی و عملکردی برای هر دندان و هر بیمار انجام می شود.

در حالی که رزین در حالت نرم قرار دارد ، ما قادر به ساختن مواد و قالب بر روی دندان آسیب دیده هستیم. پس از دستیابی به شکل مورد نظر ، رزین کامپوزیت با استفاده از یک نور با شدت بالا در محل تنظیم می شود.

جوانت مثبت منفی کامپوزیت در مقابل لمینت

احتمالاً بیشترین فایده از روکشهای کامپوزیت این است که تقریباً همیشه روشی غیر تهاجمی و کاملاً برگشت پذیر است و به طور کلی گزینه ای بسیار ارزان قیمت برای روکشهای لمینت است.

https://www.laserdentistsydney.com.au/our-treatments/cosmetic-dentistry/composite-veneers/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد