مراقبت از لمینت و کامپوزیت


مراقبت صحیح از روکشهای شما می تواند باعث افزایش عمر لمینت یا روکشهای کامپوزیت شما شود. به طور متوسط ​​روکش لمینت می تواند 10 تا 17 سال دوام داشته باشد و طول عمر کامپوزیت دندان حدود 5 سال عمر می کنند. با این حال ، با احتیاط  و نگهداری خوب ماندگاری کامپوزیت  دندان و لمینت دندان شما  بیشتر میشود. کامپوزیت دندان ماده خمیری شکل  با  رنگ های مختلف است، که برای  درمان های زیبایی کاربرد فراوانی دارد.کامپوزیت با اسم  های دیگری مثل ونیر کامپوزیت ، لمینت کامپوزیت  نیز شناخته شده استکامپوزیت های . آمریکایی و ژاپنی و آلمانی از پر کاربرد ترین کامپوزیت های حال حاضر ایران است.
برای کمک به افزایش عمر روکش ها و ظاهر آنها ، نکات ما را در مورد مراقبت از روکش های زیر بخوانید.

  • بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید

حفظ بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان یک بار در روز می تواند به افزایش طول عمر لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیرشما کمک کند. شما باید همانطور که می خواهید دندانهای طبیعی خود باشد ، مراقب روکشهای خود باشید. استفاده از مسواک میزان تغییر رنگ را تا حدود بسیار زیادی، کاهش می‌دهد. البته در لمینت دندان مشکل تغییر رنگ وجود ندارد. به عبارتی اگر بهداشت رعایت شود و دندان‌ها خود دچار تغییر رنگ نشوند مانند استعمال سیگار، تغییر رنگی نخواهیم داشت.
توجه به این نکته مهم است که روکش ها جلوی ایجاد پوسیدگی روی دندان ها را نمی گیرند. به همین دلیل ، حفظ سطح بالایی از سلامت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت است.
همچنین ، مسواک زدن تهاجمی و مراقبت کافی از دندان نمی تواند منجر به رکود لثه شود. در اینجاست که لثه ها شروع به برداشتن دندانهای خود می کنند و محل اتصال بین روکش و دندان شما قابل مشاهده خواهد بود.
هرچه رکود بیشتر باشد ، این اتصال قابل مشاهده تر می شود. اگر این مناطق ناخوشایند می شوند ، ممکن است نیاز به جایگزینی روکش های خود داشته باشید.
نشانه خوبی از مسواک زدن این است که چقدر سریع مسواک خود را می پوشید. اگر طی یک یا دو ماه استفاده از مسواک جدید را که می پوشید پیدا کرده اید ، به احتمال زیاد مسواک می زنید. سعی کنید از یک مسواک نرم استفاده کنید یا مسواک خود را با نوک انگشتان خود نگه دارید.
بررسی و تمیز کردن می تواند به از بین بردن پلاک ساخت که مسواک شما به تنهایی قادر به حذف آن نیست ، کمک کند. اگر پلاک برای ساختن باقی مانده است ، ممکن است روکش های شما برای دسترسی به منطقه جدا شوند.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت بهتر است یا لمینت ، کامپوزیت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ، 

همچنین باید از دندانپزشک خود بخواهید تا ونیرهای شما را بررسی کند تا ببیند آیا هنوز مطمئن هستند یا علائم قابل توجهی از آسیب پذیری وجود دارد.

مراجعه به دندانپزشک به طور مکرر می تواند به تشخیص بیماری ها ، ناهنجاری ها و علائم اولیه  پوسیدگی دندان کمک کند. علاوه بر این ، حضور در معاینه منظم و پاکسازی نه تنها برای سلامتی شما مهم است بلکه ضمانت درمان شما را نیز معتبر نگه می دارد.

قیمت لمینت دندان
بسته به نوع لمینت دندان و تعداد لمینت مورد نیاز برای دندان های شما ، منطقه جغرافیایی و ... قیمت لمینت دندان برای یک فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. بطور کلی قیمت هر واحد لمینت دندان در تهران بین یک میلیون تا دو میلیون تومان است.

https://thewhitebite.com.au/blog/how-to-look-after-your-veneers/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد