استفاده از یک ایمپلنت دندان برای دو دندان

طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی ،ایمپلنت دندان،  دندان مصنوعی است که به صورت جراحی در دهان شما قرار می گیرد. ساخته شده از مواد سرامیکی فلزی (تیتانیوم) و مانند استخوان که با فک شما سازگار است ، ایمپلنت ها را با استخوان شما فیوز می کند تا از تاج ، پل یا پروتز کامل استفاده کند. آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (AAP    ) دو نوع کاشت ایمپلنت را توصیف می کند: یک کاشت endosteal     رایج ترین است و در استخوان قرار می گیرد ، در حالی که یک ایمپلنت برای بیمارانی که قد ناکافی استخوان دارند یا قادر به پوشیدن نیستند روی استخوان قرار می گیرد.

استفاده از یک ایمپلنت دندان برای دو دندان

برای دو دندان یک ایمپلنت دندان قابل استفاده نیست. به جای استفاده از ایمپلنت دندان برای هر دندان جایگزین ، می توانید از پل های دندانپزشکی برای حمایت از چندین دندان از دست رفته استفاده کنید.

چه تعداد ایمپلنت دندان می تواند داشته باشد؟

32 کاشت دندان - یکی برای هر دندان از دست رفته. در حالی که این بهترین پشتیبانی را برای دندانهای جایگزین خواهد کرد ، استفاده از کاشت کمتر دندان در هنگام مناسب برای کاهش هزینه های کلی درمان توصیه می شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت دندان - که گاهی به آن ایمپلنت دندان یا کاشت دندان گفته می شود - جایگزینی برای ریشه طبیعی دندان است.

اکثر کاشت دندان از آلیاژ تیتانیوم یا تیتانیوم ساخته شده است ، موادی که به طور مداوم نشان داده شده اند تا به خوبی با استخوان ادغام شوند.

اصطلاح "کاشت استخوان جدا شده" برای توصیف کاشت دندان استفاده می شود که به خوبی با استخوان ادغام شده و از پایداری کافی برای پشتیبانی از دندان جایگزین برخوردار است.

در صورت رعایت رژیم سخت مراقبتی ، ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت برای پشتیبانی از تاج ، یک پل یا یک دندانپزشکی است.

تعداد زیادی از مارک های مختلف کاشت دندان در دسترس هستند و وقتی توسط یک جراح دندانپزشک باتجربه قرار داده شوند ، بهترین راه حل جایگزینی دندان در آنجا است.

بیشتر بخوانید : عوارض ایمپلنت دندان ، انواع ایمپلنت دندان ، کامپوزیت بهتر است یا لمینت ،

کاشت های دندانی داخل سوکت حفر شده در محل دندان برنامه ریزی شده قرار می گیرند. هدف یک دندانپزشک اطمینان از این است که ایمپلنت تماس خیلی نزدیکی با استخوان دارد - ایجاد «ثبات اولیه». در طی چند ماه ، این رشد با رشد اضافی استخوان بهبود می یابد.

برای پشتیبانی از دندانهای جدید - تاج ، پل یا دندان - کاشت دندان نیاز به یک مؤلفه پشتیبانی دارد - به نام abutment.

کاشت دندان یک روش مناسب ، آزمایش شده و آزمایش شده برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته است. شواهد نشان می دهد که با پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی و حفظ یک رژیم بهداشت دهان و دندان عالی (هم در خانه و هم با مراجعه به طور مرتب از یک پزشک بهداشت) ، ترمیمی که با ایمپلنت حفظ می شود می تواند 20 سال به طول انجامد.

پیش بینی ایمپلنت های دندانی نه تنها به محل قرارگیری ایمپلنت و عمل جراحی بستگی دارد، همچنین توسط عوامل دیگر مرتبط با بیمار مانند کیفیت استخوان و سلامت سیستمیک مشخص می شود. برخی از مدل های تجربی نشان می دهد که پوکی استخوان بر روی بازسازی استخوانی تأثیر می گذارد ، با این حال در مطالعات آمده است که بیماران مبتلا به پوکی استخوان به نظر نمی رسد در معرض خطر قابل توجهی از نارسایی درمان ایمپلنت باشند . امکان انجام ایمپلنت اقساطی سبب شده گرایش بیماران به استفاده از درمان ایمپلنت بیشتر شود

چه تعداد دندان را میتوان روی ایمپلنت قرارداد؟

در حالت ایده آل ، یک ایمپلنت از یک دندان پشتیبانی می کند و باعث می شود که تنش بیشتری هنگام گاز گرفتن توزیع شود. با این وجود ، در صورت مناسب بودن کیفیت استخوان و تراکم آن ، می توان از ایمپلنت ها برای حمایت از دندانهای مجاور استفاده کرد و از یک پل دندانی استفاده کرد. به عنوان مثال ، می توان مجموعه ای کامل از 10 دندان جایگزین را روی شش ایمپلنت دندان پشتیبانی کرد.

کاشت یک دندان معمولاً همان چیزی است که برای جایگزینی یک دندان از دست رفته لازم است. در بعضی موارد اگر استخوان فک کافی برای پشتیبانی از کاشت وجود نداشته باشد ، یا کاشت در یک مکان حساس قرار داشته باشد ، دندانپزشک شما ممکن است از دو ایمپلنت در هر طرف دندان برای پشتیبانی استفاده کند.

https://www.dentalcareplus.org.uk/faqs/implant-bridges

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد