ارتودنسی یا کامپوزیت ونیر؟

ارتودنسی یا کامپوزیت ونیر؟
رزین  کامپوزیت دندان  و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).

این سوال خیلى از مراجعه کننده ها است و بایست بگم که اگر نامرتبى دندانها شدید تا متوسط باشد فقط با روش ارتودنسی قابل اصلاح است و اگر نامرتبى خفیف باشد امکان اصلاح با روش کامپوزیت هم است.

در واقع در روش کامپوزیت ونیر با تغییر ضخامت لایه ونیر مى توان نامرتبى هاى خفیف را اصلاح کرد .
در نظر بگیریدکه مشکلاتى مثل انحراف میدلاین یا خط تقارن دندانها و انحراف محور طولى دندانها با روکش کامپوزیت قابل اصلاح نیست

لمینت یا کامپوزیت ونیر ؟
چند مورد از شرایطى که بهتر است از روکش لمینت براى اصلاح طرح لبخند استفاده کرد :
اگر در ناحیه طرح لبخند چند دندان داراى روکش یا ایمپلنت وجود داشته باشد.(به محض از بین رفتن دندان با پزشک خود ملاقات کنید. موفقیت کاشت بستگی به قدرت استخوان فک دارد. با گذشت زمان ، استخوان از بین می رود و پوسیدگی می کند و ساختار ضعیف تری را برای قرار دادن ایمپلنت باقی می گذارد. سرانجام ، بیماران ممکن است قبل از انجام عمل کاشت دندان به پیوند استخوان احتیاج داشته باشند. با مشورت با دندانپزشک خود در اسرع وقت پس از ریزش دندان از این روند دردناک و طولانی خودداری کنید. )
اگر مشکل  پوسیدگى دندان  یا خرابى دندانها زیاد باشد
اگر فشارهاى جویدن روى دندانها زیاد باشد اگر تغییر رنگ دندانها شدید باشد
عکس فوق مربوط به اصلاح طرح لبخند به روش کامپوزیت ونیر است

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، انواع ایمپلنت دندان ، عوارض ایمپلنت دندان ،

از چه سنى مى توان درمانهاى زیبایى را انجام داد؟
در جواب باید گفت که درمانهایى مثل لمینت سرامیکى و روکش تمام سرامیک بایست بعد از سن بلوغ انجام شود ولى اگر قبل از سن بلوغ نیاز به درمان باشد مى توان از روش کامپوزیت ونیر استفاده کرد .

مثالى از مواردى که قبل از سن بلوغ مى توان با کامپوزیت مشکلات دندانى را برطرف کرد ، در مواردى است که بیمار بدلیل اختلالات مادرزادى دچار نقص مینا و بدرنگى و بدفرمى دندانها است و در این موارد مى توان از روش کامپوزیت ونیر استفاده کرد . اصلاح رنگ و فرم دندانها به روش کامپوزیت ونیر .در مورد اصلاح رنگ دندانها روشهاى مختلفى وجود دارد ، مثل بلیچینگ ، کامپوزیت ونیر ، لمینت و ...اما اینکه براى هر کس چه روشى مناسبتر است به وضعیت دندانهاى بیمار بستگى دارد.

کامپوزیت دندان همان عملکرد لمینت دندان  را ارائه می دهند ، اما به همان اندازه تهاجمی نیستند. دندان اصلی بدون تغییر مانده و مینای دندان آسیب نمی بیند ، که برخی از بیماران به عنوان یک راه حل طولانی مدت ترجیح می دهند. برای رسیدن به این هدف ، لمینت بسیار نازک تر از روکش ها هستند (آنها به اندازه لنز تماسی ضخیم هستند) ، اما هنوز هم قوی و بادوام هستند.


https://albiondentalglendora.com/services/cosmetic-dentistry/porcelain-veneers/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد