آیا راهی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد؟

ایمپلنت دندان چیست؟
طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی ،ایمپلنت دندان،  دندان مصنوعی است که به صورت جراحی در دهان شما قرار می گیرد. ساخته شده از مواد سرامیکی فلزی (تیتانیوم) و مانند استخوان که با فک شما سازگار است ، ایمپلنت ها را با استخوان شما فیوز می کند تا از تاج ، پل یا پروتز کامل استفاده کند. آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (AAP    ) دو نوع کاشت ایمپلنت را توصیف می کند: یک کاشت endosteal رایج ترین است و در استخوان قرار می گیرد ، در حالی که یک ایمپلنت برای بیمارانی که قد ناکافی استخوان دارند یا قادر به پوشیدن نیستند روی استخوان قرار می گیرد. 
ممکن است یکی از دندانهای جلوی خود را بر اثر تصادف ، شکستگی ، نارسایی اندودنتیک یا مشکل پریودنتال از دست داده باشید.
برخی از کودکان همچنین با لانه های جانبی که به طور مادرزادی از دست می روند متولد می شوند.

عدم وجود دندانهای قدامی زیبایی بینی لبخند را به خطر می اندازد و نیاز به تعویض فوری دارد.

بیشتر بخوانید : عوارض ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

در نسل های قدیمی تر که کمتر به دندان های خود میرسیدیم و شاید به راحتی هم دندان ها خراب و یا کشیده میشدند شاید به این موضوع فکر نمیکردیم که برای کاشت هر دندان در آینده باید بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه کنیم. بله برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان امروزه بین 3 تا 5 میلیون بسته به جنس و مرغوبیت مواد و ابزار آن باید پرداخت شود. از مهمترین خدمات مربوط به زیبایی همین ایمپلنت است. کاشتن یک دندان به جای دندانی که قبلا به هر دلیلی از دست داده اید و به یکباره چهره شما را متفاوت میکند.از طرفی از بین رفتن دندان خلفی باعث کاهش توانایی جوش خوردگی می شود و اگرچه معمولاً مشکلات زیبایی شناختی ایجاد نمی کند ، عواقب عملکردی مهمی دارد.

اگر دندان از دست رفته تعویض نشود ، دندانهای کنار آن شروع به حرکت می کنند ، ایجاد تغییراتی در انسداد و مشکلات بهداشتی ایجاد می کند که منجر به از بین رفتن سایر دندان ها در طولانی مدت می شود.

بیشتر بخوانید : روکش لمینت ، روکش کامپوزیت ،

چگونه می توانم دندان گمشده را جایگزین کنم؟

 دندان قدامی را می توان با کاشت ، یک پل مریلند ، یک پل ثابت یا پروتز قابل جابجایی جایگزین کرد.

دندان خلفی را می توان با یک پل ثابت یا با یک کاشت جایگزین کرد.

چرا کاشت دندان گزینه درمانی بهتری است؟

 کاشت دندان محافظه کارانه ترین راه حل است زیرا نیازی به تهیه دندان های مجاور همانند پل ندارد و در عین حال یک راه حل پایدار و مطمئن است.

تاج ایمپلنت به دندانهای همسایه وصل نمی شود و تمیز کردن ناحیه را با استفاده از نخ دندان آسان می کند.

با یک کاشت دندان ، شما مشکل دندان گمشده را بدون درگیر شدن دندان همسایه درمان می کنید ، و باعث افزایش موفقیت طولانی مدت در درمان می شوید.
از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد. انجام ایمپلنت اقساطی  در کلینیک دندانپزشکی، امکان اقدام به این درمان را تسهیل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد