ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟

ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟⠀⠀

کاشت ایمپلنت تنها روش درمانی است که از استخوان فک محافظت کرده و مانع تحلیل رفتن آن می‌شود و در بلند مدت هیچ خطر و آسیبی برای دندان‌های سالم مجاور در پی ندارد. علاوه ‌بر این، ایمپلنت دندان طول عمر بسیار زیادی داشته و برخلاف دندان مصنوعی و بریج نیازی به جایگزینی و تعویض ندارد ؛ از این رو در بلند مدت از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد.ناگفته نماند که ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک روش برای اصلاح زیبایی دندان است یک روش درمانی برای دندان های از دست رفته است. بهتر است ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود و تنها قسمت تاج آن توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی قرار داده شود. برای انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان، بهترین متخصص ایمپلنت دندان و نیز بهترین متخصص لمینت دندان باید در نظر بگیرید که دندانپزشکی زیبایی زمینه پیچیده ای است که نیاز به توجه به جزئیات دارد. اول از همه، شما به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی نیاز دارید که با تجربه باشد. شما باید به دنبال کسی باشید که بیش از 7-8 سال سابقه کار با کامپوزیت، لمینت دندان و ایمپلنت را داشته باشد. همچنین، دندانپزشکی که انتخاب کرده اید باید نمونه کارهای خوبی داشته باشد که بتوانید آنها را ببینید و متناسب با سلیقه خود انتخاب کن
همچنین زیبایی دهان و نیمه پایینی صورت با ایمپلنت دندان حفظ می‌شود چرا که ایمپلنت اجازه نمی‌دهد با از دست رفتن دندان، ساختار فک تخریب شده و فکها در هم فرو بروند.⠀⠀
پر کردن جای خالی دندان‌ها با بریج دندان مستلزم استفاده از دندان‌های طبیعی و سالم مجاور به عنوان تکیه ‌گاه است. این دندان‌ها باید تراشیده شود تا روکش دندان بریج بر روی آنها نصب شود تا به این ترتیب بریج دندان در جای خود ثابت بماند. به مرور زمان ممکن است دندان‌هایی که تکیه ‌گاه بریج دندان یا دندان مصنوعی هستند صدمه ببینند. علاوه بر این دندان طبیعی غالباً فرایند تحلیل رفتن و بازجذب استخوان را تشدید می‌کند. این باعث می‌شود دندانهای مقابل بیشتر در هم فرو رفته و یک سوم پایینی صورت ظاهری پیر و در هم فرو رفته به خود بگیرد .

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت ، روکش لمینت ، انواع ایمپلنت دندان ،

ایمپلنت دندان چیست؟

بهترین درمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته.
قطعه ای تیتانیومی که در استخوان فک جایگذاری شده و نقش بازسازی دندان از دست رفته را ایفا می کند.
.
نکاتی که باید به ان ها توجه کرد:
۱.فریب تبلیغات سوء را نخورید ( به خصوص در فضا مجازی)
۲.مهارت جراح یا دندانپزشک
۳.مرغوبیت ایمپلنت و پروتز ساخته شده

بهترین مواد ایمپلنت دندان کدام است؟

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

نحوه و مراحل درمان ایمپلنت

سوالی که شاید برای شما پیش آید دررابطه با عوارض ایمپلنت دندان است که لازم به ذکر است کاشت ایمپلنت طی یک عمل جراحی بسیار ساده و راحت و با بی حسی موضعی در مطب و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و هیچگونه عوارضی ندارد.

پس از اتصال استخوان به ایمپلنت کاشته شده که حدود ۲-۳ ماه طول میکشد مرحله دوم یا ساخت روکش روی ایمپلنت آغاز می شود .

محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان

چندین مرحله در کار قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

جلسه مشاوره با دندانپزشک (در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید علاوه بر شرایط ایمپلنت اقساطی و "ایمپلنت ارزان" ، ویزیت و مشاوره ی بیماران رایگان می باشد.)

    کشیدن دندان / ریشه
    پیوند استخوان
    قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
    قرار دادن تاج
    اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل
    تأمین مالی ایمپلنت های دندانی (برخی شرکت های بیمه قسمتی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند)

ابتدا با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید که در صورت وجود چه بخشی از کاشت های دندانی را پوشش می دهد. شما می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی  در کلینیک دندانپزشکی  بهره مند شوید.

https://www.healthline.com/health/composite-veneers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد