لمینت دندان در چه مواردی استفاده می شوند؟

ونیر ها انواع گوناکونی دارند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان متداول ترین نوع ونیر ها می باشد. یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند.

ضخامت لمینت دندان لومینیرز به اندازه یک لنز چشم می باشد، بسیار نازک و در عین حال محکم هستند، کمترین تغییر رنگ را دارند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند، از نظر آماده سازی نیز نسبت به کامپوزیت و لمینت دندان مراحل کمتری دارد. به نقل از دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، متناسب با وضعیت دهان و دندان هر فرد، روش دندانپزشکی متناسب و مختص به آن فرد انجام می شود.

لمینت ها (لامینیت) یا ونیرها لایه نازکی از سرامیک یا کامپوزیت هستند که به منظور بهبود رنگ شکل و به طور کلی ظاهر دندان ساخته می شوند و به طور معمول ۰٫۵ تا ۰٫۶ میلیمتر ضخامت دارند. بعضی از انواع لمینت مثل لومینیرها حتی بسیار نازکتر هستند. قرار دادن لمینت می تواند تا حد زیادی نمای خنده فرد را بهبود بخشد.



لمینت دندان در چه مواردی استفاده می شوند؟
لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و… . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.هدف اولیه از قرار دادن روکش لمینت یا روکش کامپوزیت  بهبود ظاهر دندانها است و برای درمان بعضی از انواع تغییر رنگها، بدشکلی های دندانی، لب پریدگیها و یا وجود فضای بین دندانها و یا نامرتبی های جزئی دندانها استفاده می شوند.
بیشتر بخوانید : انواع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان چیست؟ ،

تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان
    لمینت  نیاز به برداشتن و تغییر شکل مجدد دندان اصلی (یا دندانها) دارند. برای ایجاد یک ظاهر طبیعی که حجیم و زیاد نیست ، دندانپزشک حدود 5 میلی متر از سطح دندان خارج می کند. مینای دندان برداشته می شود و تا زمانی که لمینت اعمال نشود ، دندان محافظت نمی شود. بنابراین اگر در آینده نیاز به برداشتن لمینت وجود داشته باشد ، یک بار دیگر دندان محافظت نمی شود. به عنوان یک راه حل طولانی مدت ، این تراش مینای دندان ممکن است برای برخی از بیماران نگران کننده باشد. ونها را می توان در حدود دو بازدید قرار داد. نوعی از لمینت دندان به نام لومینیرز وجود دارد که در آن دندان ها تراش نمی خورد.

تفاوت ونیر با روکش در چیست؟

اگر چه هر دو به یک اندازه زیبایی فراهم می کند اما برای روکش نیاز به تراش کل دندان می باشد در حالیکه ونیرها تنها نیاز به تراش سطح قدامی دندان دارند.

نفاوت ونیر های پرسلنی با کامپوزیتی در چیست؟
ونیر های سرامیکی پس از تراش و قالب گیری از دندانهای بیمار در لابراتوار ساخته می شوند و بنابراین نیاز به دو جلسه حضور در مطب است. اما ونیرهای کامپوزیتی در یک جلسه و در همان مطب ساخته می شوند .

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود سه هفته می باشد ولی برای کامپوزیت ونیر یک جلسه مورد نیاز است.

جنس کامپوزیت ها از ماده ای با بیس رزینی است و لی لمینت ها از جنس سرامیک هستند.

 تراش دندان    در لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت ونیر است


در لمینت سرامیکی نیاز به پالیش دندان ها نمی باشد ولی در کامپوزیت به فاصله زمانی یک سال نیاز به پالیش می باشد

در لمینت سرامیکی در صورت لب پر شدن لمینت و شکستن آن امکان ترمیم وجود ندارد اما کامپوزیت ونیر ها قابل ترمیم می باشند.
 
استحکام لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت ونیر است.

هزینه کامپوزیت ونیر اقتصادی تر و پایین تر از لمینت سرامیکی است.

مراحل ساخت کامپوزیت ونیر در مطب صورت می گیرد ولی مراحل ساخت لمینت در لابراتوار انجام میشود و سپس توسط دندانپزشک روی دندان چسبانده میشود .

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد