آیا ایمپلنت جاگزین خوبی برای دندان از دست رفته است؟

آیا ایمپلنت جاگزین خوبی برای دندان از دست رفته است؟

ایمپلنت دندان چیست؟ اگر شخصی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد و یا کاملا بدون دندان باشد به منظور جایگزینی دندان های از دست رفته می تواند از ایمپلنت های دندانی استفاده نماید که انواع ایمپلنت دندان نیز وجود دارد. یک ایمپلنت دندانی پایه کوچکی از جنس فلز تیتانیوم یا آلیاژ های تیتانیوم می باشد. این فلز به وسیله استخوان ها به راحتی پذیرفته می شود و اتصال استخوان فک با این فلز به خوبی صورت می پذیرد . ایمپلنت دندانی که جایگزین ریشه دندان می گردد دارای شیارهای ظریفی بر روی سطوحش می باشد که در استخوان فک پیچ می گردد. ایمپلنت در داخل حفره ای که توسط دریل ایجاد شده است قرار می گیرد اصلی ترین هدف در نصب یک ایمپلنت رسیدن به یک اتصال فوری با استخوان اطراف آن می باشد.

این امریک پایداری اولیه را به وجود خواهد آورد که با گذشت زمان به وسیله اافزایش بیشتر توده استخوانی بر روی سطح زیر میکروسکوپی ایمپلنت محکم تر خواهد گردید.پیش از شروع درمان ایمپلنت، متخصص ایمپلنت باید وضعیت تراکم استخوان بیمار را بررسی کرده و به داروهای مصرفی بیمار توجه نماید. برخی از داروهای پوکی استخوان عوارض بدی روس استخوان فک دارند.

مزایای استفاده از ایمپلنت:

اولین مزیت، سلامتی و زیبایی بیشتر است. وقتی که دندان ها از دست می روند استخوان اطراف دندان شروع به تحلیل لثه می کند. این تحلیل استخوان می تواند منجر به عقب رفتن فک گردد. به کار بردن ایمپلنت های دندانی مانع این امر گردیده و بنابراین شکل طبیعی فک حفظ خواهد گردید.

در طب سنتی کمبود دندان از دست رفته را با جایگزینی یک پلاک دندانی متحرک یا با تراش دو دندان مجاور و استفاده از پل جبران می نمایند، اما در هنگام استفاده از ایمپلنت دندانی علاوه بر آن که از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می شود، از صدمه به دندان های مجاور نیز جلوگیری شده و زیبایی یک دندان طبیعی را به دهان بیمار باز می گرداند.

همچنین در نحوه صحبت کردن بیمار تغییری ایجاد نمی گردد. مزیت دیگر آن آسایش بیشتر می باشد، زیرا ایمپلنت های دندانی اتصال محکمی با استخوان فک پیدا می کنند، هیچ گونه لغزندگی و حرکت دندان مصنوعی وجود نخواهد داشت. کاشت دندان از بین رفتن عواقب جدی در زندگی شما دارد و عملکردهای مهم دهان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی از دست دادن فقط یک دندان می تواند در توانایی شما در خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد و همچنین بر سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. به طور سنتی ، بسته به وضعیت خاص شما ، تعویض دندان از دست رفته به معنای پل ، پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل است.

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید : روکش لمینت ، روکش کامپوزیت ،

چند دندان توسط ایمپلنت حمایت می شود؟

تمام اشکال متداول جایگزینی دندان ها از قبیل پل ها یا دندان مصنوعی می تواند به وسیله استفاده از ایمپلنت های دندانی انجام پذیرد. اگر شما فقط یک دندان طبیعی را از دست داده باشید یک ایمپلنت برای جایگزین نمودن کافی خواهد بود.

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود؟

پیش از شروع درمان ایمپلنت، متخصص ایمپلنت باید وضعیت تراکم استخوان بیمار را بررسی کرده و به داروهای مصرفی بیمار توجه نماید. برخی از داروهای پوکی استخوان عوارض بدی روس استخوان فک دارند.

1. فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

2.از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه و یا تصادفات باشد. اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دندان نیز متاثر می شود. فاصله طولانی بی دندانی باعث رویش دندانهای فک مقابل به این فاصله .


https://www.sharecare.com/health/dental-veneers/what-are-laminate-veneers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد