آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
ایمپلنت وقتی نیاز است که مراجعه کننده برخی از دندان هایش را از دست داده است. ایمپلنت به عبارتی کاشت دندان است که مسلما سبب زیبایی فرد میگردد. اتفاقا شاید برای گردشگران عرب تقاضای بالاتری داشته باشد چون گرانتر از سایر مواردی است که بررسی کردیم. ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و در یک روز قابل انجام نیست علی رغم تبلیغاتی که در این زمینه هست. به عبارتی گردشگر فقط اگر امکان مراجعه مجدد بعد از چند ماه را دارد میتواند این کار را انجام دهد.بسیاری از بیماران نگران درد بعد از ایمپلنت دندان هستند و می خواهند بدانند درد تا چه مدت بعد از درمان همراه شان خواهد بود. میزان بروز درد و ادامه دار شدن آن در هر بیمار متفاوت است و مهم تر این که روش های مختلفی برای کنترل و کاهش درد وجود دارد.
واقعیت آن است که بیمار بعد از ایمپلنت مقدار جزئی درد احساس می کند، اما دردی حین درمان احساس نخواهد شد، چرا که ناحیه مورد نظر بی حس می شود. با این حال، با از بین رفتن اثرات بیهوشی ممکن است علائمی از درد و ناراحتی ظاهر شود.
میزان بروز درد به عواملی از قبیل روند درمان و تعداد ایمپلنت بستگی دارد. هر چه روند درمان طولانی تر و تعداد ایمپلنت بیشتر باشد، میزان دردی که احساس می شود، بیشتر خواهد بود .

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت ، روکش لمینت ،

چه مدت ایمپلنت دندان برای بهبودی انجام می شود؟

هیچ زمان بهبودی برای همه بیماران ایمپلنت وجود ندارد ، زیرا وضعیت دهان و دندان منحصر به فرد هر بیمار بر جراحی تأثیر می گذارد. موارد زیر می تواند زمان بازیابی شما را تحت تأثیر قرار دهد:
1. تعداد دندان هایی که استخراج کرده و کاشته اید (فک یک ، چند یا یک کل)
2. اگر استخوان شما به اندازه کافی سالم است که ایمپلنت ها به آن پایبند باشند
3. اگر عمل شما نیاز به پیوند استخوان دارد
4. تفاوت های فردی و زمان بهبودی

مراقبت از ایمپلنت دندان

خیلی از بیماران ما فکر می کنن که وقتی ایمپلنت انجام دادن دیگه تموم .....
اما این نکته رو در نظر بگیرید که دندان های ما ساختار دفاعی طبیعی دارند اما ایمپلنت ها و پروتزهایی که توی دهان گذاشته میشوند ، این ساختار دفاعی رو ندارند و این وظیفه ماست که مراقبت های دائمی از آنها داشته باشیم.
 
برای ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت های دندان چندتا فاکتور مهمه :
همکاری و رعایت اصول از سمت بیمار:
بیمار باید بهداشت فردی دهان و دندان رو روزانه داشته باشه .
و حتما حتما چکاپ سالانه رو انجام بده.
استفاده از متریال با کیفیت در کاشت ایمپلنت
تخصص و مهارت دندانپزشک

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندانی قطعه ای فلزی از جنس تایتانیوم هستش که جایگزین دندان از دست رفته شما میشه. در واقع بهترین درمان جهت جایگزینی دندان از دست رفته و خراب (البته تا تکنولوژی امروز ( هستش.
نداشتن یک دندان عوارض و مشکلات زیادی رو میتونه ایجاد کنه که ایمپلنت از آنها جلوگیری میکنه.
این نکته رو هم عرض کنم که همه میتونن از درمان ایمپلنت استفاده کنن و برای همه افراد قابل کار گذاشتن هستش .

نارسایی ایمپلنت
جراحی ایمپلنت بیش از 90٪ از زمان موفقیت آمیز است. طول عمر ایمپلنت دندان وابسته به عوامل مختلفی می باشد که در بیماران مختلف، متفاوت می باشد. تراکم استخوان فک، رعایت بهداشت دهان ودندان، استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی، نوع و میزان قطر ایمپلنت، سلامت عمومی فرد و بیماری های مختلف، عفونت لثه و...از جمله عوامل تاثیرگذار بر موفقیت ایمپلنت می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد