چرا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟

چرا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟

جایگزینی دندانها به طور کلی برای بازگرداندن عملکرد است. این که آیا این برای یک دندان واحد ، چندین دندان یا تمام دندان ها است ، انواع ایمپلنت دندان  وجود دارد. دندانپزشکی مقرون به صرفه است اما به دلیل مجبور بودن اغلب آنها را از دهان خارج می کند ، ناراحت کننده است. یک پل دندانپزشکی گزینه دوم است و قبل از محبوبیت کاشت مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. مهمترین نقطه ضعف در اینجا ، قرار گرفتن این پل به دندانهای طبیعی اطراف و اینکه چقدر سالم و محکم هستند بستگی دارد. کاشت دندان از استخوان به عنوان پشتیبان خود استفاده می کند.  از عوارض ایمپلنت دندان می توان به عفونت ایمپلنت اشاره کرد.

کاشت دندان نوآورانه ترین راه حل برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها طبیعی ترین ظاهر و احساس را به دندان های طبیعی ارائه می دهند و در مقایسه با سایر روش های درمانی مانند پارتیشن قابل جابجایی ، پروتزهای کامل یا حتی پل های ثابت سنتی ، مدت زمان بسیار طولانی را دوام می آورند. دکتر آتاری در دندانپزشکی ایمپلنت تخصص دارد و ما با او نشستیم تا همه چیزهایی را که لازم است درباره دریافت ایمپلنت بدانید بپوشاند.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول کامپوزیت دندان، تغییر رنگ کامپوزیت دندان، چه عواملی باعث نارسائی ایمپلنت می شود؟

ایمپلنت دندان چگونه قرار می گیرد؟

ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می گیرد و به مرور زمان با استخوان فیوز می شود. کاشت نه تنها جایگزین دندان از دست رفته بلکه ریشه نیز می باشد. فرآیند همجوشی "osseointegration" نامیده می شود و میزان موفقیت بسیار بالا ، حدود 98٪ است.

ایمپلنت دندان از چه مواردی ساخته می شوند؟

خود کاشتها معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند. این تضمین می کند که می تواند با استخوان ادغام شود و سیستم ایمنی بدن مانند یک جسم خارجی آن را درمان نمی کند.

چه چیزی را می توان قبل ، حین و بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان انتظار داشت؟

در طول مشاوره ، ما با استفاده از پانو سه بعدی خود ، تصویربرداری از دندان را انجام می دهیم تا محل مورد نظر را در دهان مورد بررسی قرار دهیم. کیفیت و کمیت استخوان فک نیز مورد بررسی قرار می گیرد که آیا ممکن است به استخوان اضافی نیاز باشد. اگر همه چیز بررسی شود ، ما قرار ملاقات شما را برای قرار دادن کاشت قرار می دهیم. پیش از شروع درمان باید بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان کنترل شود.

برای اطمینان از یک روش بدون درد ، ممکن است از بی حسی موضعی و سایر داروهای آرام بخش استفاده شود. مرحله اول جراحی دهان به طور معمول شامل کشیدن دندان است. اگر معاینه فک نیاز به استخوان اضافی را نشان دهد ، پس از پیوند استخوان آلوئولار برای دستیابی به پایه جامد استخوان برای کاشت قرار داده می شود. اگر استخوان قرار داده شود ، قبل از قرار دادن کاشت حدود 2 ماه به بهبودی احتیاج دارد. در صورت عدم نیاز به استخوان ، می توان ایمپلنت را در همان روز قرار داد. مراقبت از ایمپلنت دندان می توان زمان بهبودی را کوتاهتر کند.

ایمپلنت دندان با استفاده از یک دریل مخصوص در استخوان قرار می گیرد. پس از قرار دادن ، یک درپوش بهبودی روی آن قرار داده شده است تا به تسریع در ادغام کاشت با استخوان کمک کند. این ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد. در این مدت می توان از پروتز موقت استفاده کرد تا بتوانید لبخند کامل خود را حفظ کنید. در صورت مشاهده ی علائم عفونت ایمپلنت به متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنید. مرقبت از ایمپلنت دندان در دوران بارداری باید با دقت بیشتری انجام شود.

سرانجام ، پس از اتمام بهبودی ، دندانپزشک یک قطعه پروتز را در ایمپلنت دندان به نام abutment قرار می دهد. ما تصور می کنیم که این شکم را در دهان قرار داده و یک تاج ایمپلنت سفارشی برای قرار دادن در دهان شما خواهیم داشت. در ایمپلنت فوری طول درمان ایمپلنت کوتاهتر می شود.

https://www.smileplicitydentistry.com/post/everything-you-need-to-know-about-dental-implants

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد