ایمپلنت دندان در دوران بارداری

ایمپلنت دندان در دوران بارداری

ایمپلنت دندان در طی چند دهه گذشته پیشرفت مهمی در فناوری دندانپزشکی بوده است. از طریق تحقیقات گسترده علمی و اجرای کلینیک ، ایمپلنت دندان باعث ایجاد انفجار عظیم در بازار شده است. این فناوری به سادگی جایگزینی برای ریشه های دندان هایی است که در استخوان فک ایمن هستند. این ساختار از یک ماده تیتانیوم سازگار با زیست سازگار است به طوری که بدن انسان آن را رد نمی کند. ایمپلنت ها با استخوان بسیار سازگار هستند بنابراین با از بین رفتن دندان ها ، ایمپلنت به استخوان پیوند داده می شود و از ثبات فک و دندان اطمینان می کند. این مهم است زیرا با از بین رفتن دندان ریزش استخوان اطراف دندان به وجود می آید که منجر به ناهنجاری های ساختار صورت و بی ثباتی می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای درمان ارتودنسی، ارتودنسی سرامیکی،

اکثر بیمارانی که برای به دست آوردن ایمپلنت دندان عمل جراحی می کنند یا دندان از دست داده اند. به منظور قرار دادن صحیح ایمپلنت ، مطالعه گسترده ای بر روی رادیوگرافی بیمار و اسکن CT انجام شده است تا دقیقاً چگونگی قرار دادن ایمپلنت برای بیمار مشخص شود. ایمپلنت ها را می توان به عنوان جایگزین های دندانه دار ، جایگزین های متعدد دندان ثابت یا حتی یک پروتز کامل استفاده کرد. هنگامی که افراد به بیماری لثه گسترده یا پوسیدگی دندان مبتلا هستند ، این گزینه معمولاً قابل استفاده است.
زنان باردار وقتی انتظار دارند ، دچار تغییرات چشمگیر هورمونی می شوند. با افزایش سطح استروژن در بدن ، دهان تمایل بیشتری به عفونت دارد. نه تنها لثه ها بیشتر از همیشه خونریزی می کنند بلکه دندان ها نیز می توانند پوسیده شوند و زنان می توانند لثه ایجاد کنند که این امر می تواند منجر به از بین رفتن دندان ها شود. در مورد این زنان ، اگر نتوان دندان خود را نجات داد ، گرفتن ایمپلنت دندان گزینه مناسبی است ، با این وجود این روش نباید در مراحل خاصی از بارداری انجام شود.

حتما به علائم عفونت ایمپلنت توجه شود. و نیز از تاثیر بیماری لثه بر ایمپلنت دندان نباید غافل شد.

نکات اولیه بارداری

سه ماهه اول و سوم مهمترین و سرنوشت ساز دوره رشد جنین است. هرگونه قرار گرفتن در معرض خطرات محیطی می تواند اثرات وحشتناکی بر کودک داشته باشد. از آنجا که روشهای کاشت دندان نیاز به معاینه با استفاده از اشعه X قدرتمند و همچنین بیهوشی در طول عمل دارند ، بیشتر متخصصان ارتودنتیست به مادران توصیه می کنند تا هر سهم دهان خود را تا سه ماهه دوم صبر کنند. در صورت امکان حتی صبر کنید تا بعد از به دنیا آمدن کودک اطمینان حاصل شود که به هیچ وجه آسیبی به جنین وارد نمی شود.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، مراحل ایمپلنت دندان، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

اما اگر تخریب دندانهای مادر بیش از حد بیش از حد باشد ، لازم است که دندان ها در اسرع وقت از بین بروند ، زیرا نگه داشتن آنها باعث می شود سیستم ایمنی بدن او به بیش از حد کاهش یابد و احتمالاً در این روند جنین را تحت تأثیر قرار می دهد.

این مهم است که زنان باردار در دوران بارداری از رژیم های بهداشتی بسیار سخت دهانی پیروی کنند تا مطمئن شوند دندان های آنها در طی فرایند رنج نمی برد. اگر زنی دچار بیماری و استفراغ بیش از حد در هنگام صبح است ، توصیه می شود از خمیردندان خندان استفاده کرده و خیلی مایع را با دهانشویه شستشو دهید تا از بروز بی رویه باکتری ها و افزایش عفونت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت فوری، بهترین سن برای درمان ارتودنسی، مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ ارتودنسی سرامیکی

زنان باردار همیشه باید از خوردن هر نوع تنقلات پر قند پرهیز کنند زیرا باکتری ها از کربوهیدرات ها رونق می گیرند. بهتر است برای مادر و کودک در حال رشد بسیاری از لبنیات را برای استخوانها و دندانهای قوی تر میل کنید. پس از تولد نوزاد ، هرگونه عمل جراحی لازم برای ایمپلنت دندان و سایر معاینات منظم دهان و دندان می تواند ادامه یابد.

https://www.workingmother.com/are-dental-implants-safe-for-pregnant-mothers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد