سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان ها

یک لبخند روشن تر می خواهید؟ هنگام سفید شدن دندان ، شما باید دو گزینه را انتخاب کنید: سفید کردن دندان   در مطب و یا مراقبت در منزل.
هر دو گزینه سفید کننده دندان از مواد سفید کننده مبتنی بر پراکسید استفاده می کنند. سیستم های خانگی دارای 3 تا 20 درصد پراکسید (کاربامید یا هیدروژن پراکسید) هستند. سیستم های داخل مطب از 15٪ تا 43٪ پراکسید دارند.
به طور کلی ، هر چه طولانی تر یک محلول قوی تر روی دندان های خود نگه دارید ، دندان های شما سفیدتر می شوند. اما هرچه درصد پراکسید در محلول سفید کننده بیشتر باشد ، باید کوتاه تر از آن در دندان استفاده شود. طولانی تر نگه داشتن ژل باعث رطوبت دندان و افزایش حساسیت دندان می شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چگونه عمل می کند؟، ایمپلنت فوری، انواع ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت، ایمپلنت دندان چیست؟

برای هر گزینه جوانب مثبت و منفی وجود دارد ، اما قبل از اینکه کیت های سفید کننده دندان را در خانه امتحان کنید ، حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. همه افراد نتایج خوبی نخواهند دید. سفید کردن تاج های چینی یا پیوندهای رنگی کامپوزیتی را سفید نمی کند.

سفید کردن دندان در مطب

سفید کردن دندان های انجام شده توسط دندانپزشک شما می توانند سریعتر دندان را روشن تر کنند. محلول سفید کننده معمولاً بسیار قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین ممکن است از گرما ، نور یا ترکیبی از آن دو برای سرعت بخشیدن و تشدید روند سفید کردن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت های دندان، مراحل انجام ایمپلنت دندان

چشمگیرترین نتایج - دندانها معمولاً سه تا هشت سایه روشن تر دارند - معمولاً چندین تا 30 تا 60 دقیقه بازدید در محل انجام می شود. بعضی از دندانپزشکان از تکنیک هایی استفاده می کنند که می توانند در یک جلسه 2 ساعته انجام شوند

 سفید کردن دندان در منزل
گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:
    نوارها و ژلهای سفیدکننده دندان. با استفاده از یک برس یا نوار نازک به طور مستقیم روی دندان ها اعمال می شود ، این محصولات سفید کننده بر پایه پراکسید معمولاً یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز استفاده می شوند.

    سیستم های سفید کننده دندان مبتنی بر سینی. با استفاده از این گزینه سفید کردن دندان ها ، یک سینی محافظ مانند دهان با یک ژل سفید کننده و یا خمیر مبتنی بر پراکسید پر شده و روی دندان ها به مدت یک تا چند ساعت در روز تا چهار هفته قرار می گیرد. شما می توانید سیستم های سفید کننده دندان مبتنی بر سینی را بدون نسخه بخرید یا یک مورد آن را توسط دندانپزشک خود تنظیم کنید.

    خمیردندان های سفید کننده دندان. از آنجا که آنها به شدت ساینده هستند ، هر خمیردندان به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند.

سفید کردن دندان: سفید نگه داشتن دندان ها
چه از سیستم سفید کردن دندان در منزل استفاده می کنید و چه دندانهای خود را توسط دندانپزشک سفید کنید ، می توانید با مسواک زدن ، نخ دندان و شستشو روزانه به حفظ نتایج کمک کنید. همچنین از خوردن غذاها و نوشیدنی های غنی از اسید و تانن مانند:
    چای سیاه و قهوه
    شراب سفید و قرمز
    نوشیدنی های ورزشی
    نوشابه های گازدار (سودا با رنگ تیره و روشن)
    انواع توت ها و غذاهای پر رنگ دیگر
    سس (سویا ، گوجه فرنگی ، کاریز)
سفید کردن دندان برای افرادی که دندانهای زرد دارند بهتر عمل می کند و برای افرادی که دندان قهوه ای دارند کمتر است. اگر دندانهای شما خاکستری یا بنفش باشد ، احتمالاً سفید شدن دندان به هیچ وجه کار نمی کند.

منبع مقاله:https://aesthetikadentalstudio.co.uk/composite-veneers-or-porcelain-veneers-which-is-best/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد