ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی

براکت های سرامیکی شبیه به براکت های فلزی است ، اما از براکت های روشن یا دندان رنگی به جای براکت های نقره ای خاکستری یا فلزی و سیم استفاده می کنند.


بسیاری از افراد از براکت های سرامیکی خودداری می کنند زیرا در دندان های شما کمتر از براکت های فلزی قابل توجه هستند. این مسئله می تواند یک مزیت بزرگ باشد اگر شما در نظر ندارید بند را بخورید و نمی خواهید خودشیشی نسبت به پوشیدن آنها احساس کنید.

بیشتر بخوانید: علائم عفونت دندان، سفید کردن دندان، چه عواملی باعث نارسائی ایمپلنت دندان می شود؟ بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان ناموفق

امابراکت های سرامیکی نیز حاشیه های جانبی دارند.

در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه براکت های سرامیکی در برابر براکت های فلزی از نظر اثربخشی ، هزینه و آنچه را که دوست دارند روزانه بپوشند ، جمع می شوند.
جوانب مثبت و منفی ارتودنسی سرامیکی
در اینجا سریع فاش می شود جوانب مثبت و منفی براکت سرامیکی ، به ویژه در مقایسه با براکت  های فلزی سنتی.
مزیت
    آنها کمتر از براکت های  فلزی قابل مشاهده هستند. مواد سرامیکی به کار رفته در این براکت ها می توانند به صورت واضح یا رنگ دندان باشند.
    آنها دندانها را سریعتر از ترازهای شفاف حرکت می دهند (Invisalign). براکت سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می کشد تا دندان های شما صاف شود. روش های محبوب تر هم ترازی مانند Invisalign می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد ، حتی اگر دندان شما نیاز به اصلاح زیادی نداشته باشد. همچنین ، روش های تراز شفاف برای موارد شدید سوء سوء استفاده یا سوء استفاده از بدن (نیش کج) کار نمی کنند.

بیشتر بخوانید: آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت فوری، مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ عفونت ایمپلنت دندان، مراحل کاشت دندان، انواع ایمپلنت دندان

    می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید.براکت های فلزی فقط به یک رنگ وارد می شوند: خاکستری (یا نقره فلزی براق ، در صورت موجود بودن). براکت های سرامیکی تقریباً در هر رنگ قابل تصور در دسترس هستند.

    آنها در آزمایش های تصویربرداری دخالت نمی کنند.براکت های فلزی می توانند سیگنال ها را در تست های تصویربرداری مختل کنند.براکت های سرامیکی منبع بسیار مطمئن تری از تداخل سیگنال تولید می کنند.
معایب
    آنها ممکن است باعث ایجاد حساسیت لثه شوند. براکت های سرامیکی بزرگتر از براکت های فلزی هستند. این می تواند تمیز کردن اطراف براکت های شما را سخت تر کرده و منجر به تورم لثه یا لثه های عقب افتاده در صورتی که مسواک شما به مینای دندان و لثه نرسید ، باشد.
    آنها از فلز بسیار کم دوام تر هستند. براکت های سرامیکی بیش از دو برابر احتمال شکستن منبع شکستگی یا شکستگی دارند. همچنین روند از بین بردن چسب (خراشیدن) به سطح دندان شما (مینای دندان) آسیب رسانده است.
    آنها دندانها کندتر از فلز حرکت می کنند. از آنجا که شکننده تر هستند ، نیاز به ترمیم براکت های شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می تواند روند صاف کردن را به تاخیر بیاندازد.
    آنها ممکن است لکه دار شوند. اتصالات الاستیک نگهدارنده سیم به براکت ها می توانند به راحتی لکه دار شوند و تا زمان تعویض آنها لکه دار شوند.
چه کسی کاندیدای خوبی برای براکت های سرامیکی است؟
اگر تمام دندانهای بزرگسال شما وارد شده باشد و بیشتر رشد آنها متوقف شود ، براکت های سرامیکی توصیه می شود. این امر باعث اصلاح سریع و احتمال کمتر شکستن براکت ها به دلیل فشار حرکت دندان می شود.
اگر می خواهید براکت های شما ظریف باشد ، بریس های سرامیکی انتخاب خوبی هستند. از آنجا که آنها معمولاً رنگ دندان یا سفید دارند ، کمتر مورد توجه قرار می گیرند. اگر در یک کار تمام وقت یا در دانشگاه حضور داشته باشید ، آنها را برای صاف کردن دندان های خود ایده آل می کند و نمی خواهید توجه آنها را جلب کنید.
هزینه مهاربندهای سرامیکی در مقایسه با ترازهای فلزی و شفاف
طول درمان در مقایسه با ترازهای فلزی و شفاف
براکت های سرامیکی حدود یک سال و نیم تا سه سال برای صاف کردن دندان ها طول می کشد ، در مقایسه با کمتر از یک سال تا سه سال برای براکت های فلزی.
براکت های سرامیکی به اندازه کافی دوام ندارند ، بنابراین با حرکت دندان های خود ، باید براکت ها را بیشتر از قبل تعویض کنید تا از فشار آنها جلوگیری شود. این منجر به زمان تنظیم کندتر می شود.
از آنجا که براکت های سرامیکی راحت تر می شکنند ، روند صاف شدن ممکن است به دلیل تاخیر در صاف شدن بین مراجعه به متخصص ارتودنسی برای رفع براکت های شکسته بیشتر طول بکشد.
آنها چقدر دوام دارند؟
براکت  های سرامیکی نسبت به پرانتز های فلزی بسیار کم دوام تر هستند زیرا فلز نسبت به سرامیک محکم تر است. یک منبع آگاهی معتبر در سال 2016 دریافت که براکت های سرامیکی بیش از دو برابر از بریس های فلزی شکسته می شوند ، حتی در اثر تماس عادی از گاز گرفتن.

منبع مقاله:https://www.healthline.com/health/ceramic-braces#takeaway

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد