انواع ارتودنسی دندان

انواع ارتودنسی

با تشکر از پیشرفت های امروزی در فن آوری ارتودنسی ، ارتودنسی می تواند در مورد استفاده براکت بیش از گذشته گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. در حالی که ارتودنسی فلزی سنتی هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ، براکت های شفاف در نوجوانان و بزرگسالان که خود نسبت به پوشیدن براکت خود آگاه هستند ، بسیار محبوب است ، همراه با ترازوهای جداشونده ، جایگزین "بی برس" برای دندانهای مستقیم. دکتر برونسن شلیپ به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام گزینه درمانی برای شما مناسب است.

ارتودنسی های فلزی

پرانتزهای فلزی سنتی رایج ترین نوع براکت هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها نسبت به گذشته کوچکتر و راحت تر هستند و از آلیاژهای فلزی سن درجه بالا ساخته شده اند. با استفاده از براکت های فلزی ، می توانید الاستیک رنگی (نوارهای لاستیکی) را برای لبخند منحصر به فرد و رنگارنگ اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان در دوران بارداری، سفید کردن دندان، بهترین سن برای ارتودنسی دندان، بیماری لثه و تاثیر آن بر ایمپلنت دندان، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

پرانتز

سرامیک (روشن)

براکت های سرامیکی از مواد شفاف ساخته شده اند و به همین دلیل بر روی دندان های شما نسبت به براکت های فلزی کمتر دیده می شوند. به همین دلیل از بندهای سرامیکی عمدتاً در بیماران نوجوان و بزرگسال استفاده می شود که دارای نگرانی های زیبایی شناختی هستند. اگرچه از نظر بصری برجسته تر هستند ، از آنجا که بریس های سرامیکی بزرگتر هستند ، به بهداشت دهان و دندان توجه بیشتری می کنند. تنها اشکال در براکت های سرامیکی این است که شکننده تر هستند و اتصالات الاستیک می توانند از بین بازدیدهای ارتودنسی با برخی غذاها و سیگار کشیدن جدا شوند.

سرامیک-پرانتز

بی سیم ! وسایل پاک مانند برای صاف کردن دندانهای خود از یک سری ترازهای نامرئی ، قابل جابجایی و راحت استفاده می کنند. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که آن لباس ها را می پوشید زیرا نامرئی هستند! ترازهای قابل جابجایی هستند بنابراین شما در مواردی که می توانید در طول درمان بخورید و بنوشید محدود نیست. بعلاوه… مسواک زدن و نخ دندان زدن هیچ مشکلی ندارد. ترازها راحت هستند و هیچ فلزی برای ایجاد ساییدگی دهان در طول درمان ندارند.

بیشتر بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ مراحل ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان، ایمپلنت فوری، علائم عفونت ایمپلنت

 

پرانتزهای نامرئی (پرانتزهای زبانی)

پرانتزهای زبانی جایگزین نامرئی برای بیمارانی هستند که مایل به استفاده از براکت نیستند یا وقتی گزینه ای نیست. هیچ کس نمی داند که در پشت دندان خود قرار دارید ، مگر اینکه به آنها بگویید. این بریس های منحصر به فرد با استفاده از فناوری پیشرفته ایجاد شده و 100٪ به شکل دندان و وضعیت دندان شما تنظیم می شوند.ارتودنسی های زبانی دارای نسخه منحصر به فردی هستند که دکتر شلیپ برای شما ایجاد می کند ، داخلی برای اطمینان از به دست آوردن نتایج مورد نظر شما. با استفاده از بریس های زبانی ، حرکت زیبایی و کارآمد دندان را با زیبایی شناسی عالی به دست می آورید.

https://nebraskaorthodontics.com/types-of-braces/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد